Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اصغر سلیمان زاده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل صبح امروز در نشست هم‌اندیشی حوزه آب در اردبیل اظهار داشت: به منظور برطرف کردن کمبود آب در سطح  استان اردبیل برنامه و طرح انتقال آب از رود ارس به این استان در دستور کار گرفته است که در این زمینه در نظر داریم تا 50 میلیون مترمکعب از حجم کلی رود ارس به استان انتقال دهیم

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: با توجه به اهمیت کمبود آب برنامه‌های دیگری نیز در دستور کار قرار گرفته است که اجرای پنج طرح آبرسانی در شهرستانهای اردبیل، خلخال، مشگین‌شهر، نمین و عنبران از جمله این اقدامات است که با تکمیل و بهره‌برداری از آنها مشکل آب آشامیدنی این مناطق و در مجموع استان اردبیل برطرف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه حجم آب در دشت اردبیل در چند سال اخیر به شدت کاهش داشته است، افزود: با افزایش مصرف آب در سطح استان اردبیل شاهد کاهش آب در دشت اردبیل بودیم که در این راستا برداشت‌های اضافی و غیرمجاز از این دشت نیز تا حد چشمگیری میزان آب در دشت را کاهش داده است.

سلیمان زاده تصریح کرد: به منظور تامین آب آشامیدنی و مصفری در حوزه‌های صنعت کشاورزی و خانگی در سطح استان اردبیل طرح‌های انتقال آب از قزل اوزن، سد شهریار و رودخانه ارس مدنظر است که با انتقال آب از این منابع مشکل آب آشامیدنی اردبیل تا حدی برطرف می‌شود که در کنار این موضوع و برنامه‌های اجرایی شرکت آب منطقه‌ای برای برطرف‌سازی کمبود آب در اردبیل مدیریت مصرف از سوی مردم نیز بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: برای تامین آب آشامیدنی اردبیل هم که تنها منبع تامین آن از سد یامچی است انتقال آب از سد شهریار به میزان 50 میلیون متر مکعب مدنظر است که مطالعات فاز اول این طرح انجام شده و درحال اخذ مجوز می‌باشد که از طریق فاینانس خارجی عملیات اجرایی آن شروع در سریع‌ترین زمان ممکن آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل افزود: اقدام به زون بندی به طول 47 کیلومتر در سطح استان نیز از جمله اقداماتی است که برای صرفه‌جویی در مصرف آب و مدیریت این کمبود انجام شده است که 30 کیلومتر این طرح هم‌اکنون آماده افتتاح است و طرح مشابه دیگر نیز که عملیات اجرایی ان پیش‌تر آغاز شده بود با پیشرفت فیزیکی 70 درصدی در حال اجرا است.

 

انتهای پیام/ع

کاهش حجم آب در دشت اردبیل

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۰۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت خط انتقال آب به شهرستان بندرخمیر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: طول خط انتقال آب ۷۰ کیلومتر است که از آب شیرین کن یک میلیون مترمکعبی خلیج فارس تامین می‌شود.

عبدالحمید حمزه پور افزود: با اجرای این طرح بخش‌های کهورستان، رویدر و ۳۸ روستای شهرستان بندرخمیر با جمعیت سی هزار نفر، به منابع آبی پایدار دست می‌یابند.

وی گفت: برای اجرای این طرح ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید؛ تعمیر شکستگی خط انتقال آب بندرعباس

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان پیش بینی کرد تا شش ماه آینده این طرح به پایان برسد.

حمزه پور افزود: اکنون لوله‌های این خط انتقال خریداری و در مسیر تخلیه شده است.
به علت دو دهه خشکسالی و برداشت‌های بسیار از سفره‌های آبی زیرزمینی، منابع آبی در هرمزگان محدود شده است.

دیگر خبرها

  • کمبود نیروی کار در واحد‌های تولیدی قم
  • حساب شرکت‌های مستقر در استان به فارس منتقل شود
  • وضع دوباره تحریم‌های آمریکا علیه نفت ونزوئلا
  • محدودیت‌های پروازی فرودگاه‌های کشور رفع شد
  • کمبود آب شرب ۳ روستای تایباد برطرف شد
  • کمبود آب شرب سه روستای تایباد خراسان رضوی برطرف شد
  • آسیب وارده به کارخانه آب‌شیرین‌کن چابهار - کنارک برطرف شد
  • برق خورشیدی فضایی یک قدم به واقعیت نزدیک تر شد
  • افزایش تولید برق کشور با یاری شرکت انتقال گاز
  • آغاز ساخت خط انتقال آب به شهرستان بندرخمیر