Web Analytics Made Easy - Statcounter

پنج روز از اربعین حسینی گذشته و زائران افغانستانی عاشق امام حسین(ع) همچنان با وجود موانع و مشکلات فراوان موفق به حضور در پیاده‌روی اربعین نشدند، حالا بیش از ۶ هزار زائر افغانستانی در پشت مرزهای ایران مانده‌اند و دولت افغانستانی هیچ کاری نمی‌کند.

خبرنگار حوزه مهاجرین، امتداد نیوز: در حالیکه پنج روز از اربعین حسینی می‌گذرد اما همچنان تعداد زیادی از زوار افغانستانی موفق نشدند امسال در پیاده‌روی اربعین شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرایط جدید جهت اخذ ویزای عراق و افغانستان از یک سو و عدم همکاری دولت افغانستان در خروج زوار از سوی دیگر موجب شد تا با گذشت پنج روز، حدود ۶ هزار زوار افغانستانی با وجود اخذ ویزا و روادید دو بار ورود و خروج هنوز موفق به خروج از مرز افغانستان و ورود به کشور ایران در مرز دوغارون نشوند.

براساس گزارش‌های خبرنگار تسنیم با وجود سرمای هوا در دو سه شب گذشته شرایط طاقت‌فرساتر شده و این درحالیست که همچنان گرهی از کار این زوار گشوده نشده؛ زائرینی که قصد شرکت در پیاده‌روی اربعین را داشتند همچنان چندین شبانه روز است که معطل مُهر خروج هستند.

خبرنگار تسنیم مستقر در مرز اسلام قلعه می‌گوید دولت افغانستان نه تنها هیچ همکاری جهت خروج زوار نمی‌کند بلکه با کُندکاری و مانع‌تراشی بدون در نظر گرفتن شرایط سخت در مرز(هوای سرد و عدم وجود وسایل گرمایشی و مکان استراحت) مانع خروج زائران عاشق امام حسین(ع) می‌شود.

یکی از زوار افغانستانی در گفت‌وگو با تسنیم عنوان کرد: ما بیش از دو ماه است اقدام کرده‌ایم، در قالب کاروان اقدام به اخذ ویزای مانیفستی کردیم، برای اخذ ویزای ترانزیتی ایران سرکاروان مجبور شد تمام گذرنامه‌ها را جمع کند و یک بار به ایران بیاید و از طریق سفارت عراق در ایران ویزا را بگیرد تا سفارت ایران به ما ویزای ترانزیتی بدهد، همین روند موجب اتلاف وقت بیش از حد ما شد.

وی ادامه می‌دهد: امسال بدلیل حمله انتحاری که به سفارت عراق در کابل شد این سفارت تعطیل و به همین دلیل ویزاهای عراق از ایران صادر می‌شود اما چنین شرایطی برای ما واقعا دشوارو هزینه‌بر است، حالا هم که ویزا را گرفته‌ایم، چند روز است در مرز اسلام قلعه معطل خروجی هستیم، اربعین گذشت، ماه صفر هم تمام می‌شود و حسرت زیارت اباعبدالله به دل ما ماند.

یکی دیگر از زائران می‌گوید دولت افغانستان فقط دو سیستم رایانه جهت ثبت خروجی‌ها در مرز قرار داده، چرا در این ایام فکر تجهیزات بیشتر نیستند؟ چرا مانع‌تراشی می‌کنند؟ ما در کاروان‌هایمان زنان و کودکان هم هستند، اینجا دشت است، هوا سرد شده؛ هیچ امکاناتی نداریم، چرا هیچکس کاری نمی‌کند؟

این در حالیست که پیش از این امتداد نیوز در گزارش‌های متعدد به مشکلات زوار افغانستانی جهت شرکت در پیاده‌روی اربعین پرداخته بود.

حالا با گذشت روزها از اربعین و اتمام حرکت بزرگ عبادی و سیاسی اربعین، زوار افغانستانی با ناامیدی هر چه بیشتر روزهای سختی را برای رسیدن به لحظه زیارت می‌گذرانند و مشخص نیست بی‌تدبیری دولت افغانستان و اعمال شرایط سخت صدور ویزا از سوی سفارت ایران در کابل چه سرنوشتی برای این سفر معنوی آنها رقم بزند.

انتهای پیام/.

ما را در تلگرام، فیسبوک و توئیتر دنبال کنید.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۰۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «پاتریک رایدر» سخنگوی پنتاگون روز سه شنبه اعلام کرد که مذاکرات با مقامات نیجر برای خروج نظامیان آمریکا از این کشور آغاز شده است.

این مقام پنتاگون مدعی شد که این کشور به ماموریت خود برای مبارزه با تروریسم در منطقه ساحل، با وجود مذاکرات برای خروج نظامی خود از نیجر، ادامه خواهد داد.

بر اساس گزارش های رسانه ای، دولت واشنگتن یک هیات از نمایندگان پنتاگون و فرماندهی آفریقای آمریکا را برای شرکت در مذاکرات به نیجر اعزام کرده است.

روزنامه نیویورک تایمز این هفته به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که دولت آمریکا به شورای نظامی حاکم بر نیجر اطلاع داده که در ماه‌های آینده هزار نظامی آمریکایی را از خاک نیجر خارج می‌کند.

کد خبر 6086845

دیگر خبرها

  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • ویدئو‌های یک افغان از جمعیت عظیم افغانستانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد
  • فیلم/ پاسخ سخنگوی دولت درباره حقابه هیرمند
  • مناسبات با چین از اهمیت بالایی برخوردار است
  • بخشی از حق‌آبه ایران از «هیرمند» پرداخت شد/ در سفرهای خارجی تحقق شعار سال در دستور کار قرار دارد/ دولت همچنان خواهان افزایش تعطیلات آخر هفته است
  • بازگشت اتباع افغانستانی به کشور خود + فیلم
  • چرا برخی از مهاجران افغان از ایران خارج شدند؟
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار