Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: زمین‌لرزه مرگبار ۷.۳ ریشتری شب گذشته در مرز ایران و عراق بازتاب خبری گسترده‌ای در سطح جهان داشت.

به گزارش گروه سیاسی رکنا، شب گذشته زلزله‌ای به بزرگی 7.3 ریشتر مرز ایران و عراق را لرزاند که شدت آن در بسیاری از استان‌های کشور بخصوص نوار غربی احساس شد. این زمین لرزه ایلام، قصرشیرین، همدان، مهاباد، کرمانشاه، آذربایجان غربی و شرقی، شیراز، اهواز، زنجان، چهارمحال و بختیاری، قزوین و خرم آباد را لرزاند و باعث شد مردم با وحشت به خیابانها بیایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این زلزله تاکنون 168 کشته و حدود 1500 زخمی برجای گذاشته است.
مرکز زمین شناسی آمریکا اعلام کرد این زمین لرزه در 103 کیلومتری جنوب شرق شهر سلیمانیه عراق نزدیک ایران رخ داده است. مرکز لرزه نگاری اروپا مدیترانه نیز اعلام کرد مردم اکثر کشورهای خاورمیانه این زمین لرزه را احساس کرده‌اند. بنابر اعلام منابع عربی، این زمین لرزه در قطر، امارات متحده عربی، کویت و فلسطین اشغالی نیز به وضوح احساس شده است.
در پی این زلزله مرگبار،هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در ایران جان باختن شماری از هموطنانمان در زمین‌لرزه شب گذشته را به دولت و مردم ایران تسلیت گفت.
واکنش مقامات و رسانه‌های جهان به زلزله مرگبار شب گذشته در ایران+ تصاویر
جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا نیز در حساب توییتر خود نوشت: امروز اخبار ناراحت‌کننده ای از ایران و عراق شنیدیم. مردم کانادا با خانواده‌های قربانیان این زلزله عمیقا ابراز همدردی می‌کنند.
واکنش مقامات و رسانه‌های جهان به زلزله مرگبار شب گذشته در ایران+ تصاویر
مایکل کلور برشتولد، سفیر آلمان در ایران، در پیامی به زبان انگلیسی و فارسی در صفحه توییتر خود نوشت: مراتب تسلیت عمیق آلمان به دولت و ملت ایران، در پى زلزله مرگبار غرب ایران. ما به یاد قربانیان و خانواده هایشان خواهیم بود. آلمان در صورت لزوم آماده کمکرسانى مى باشد.
واکنش مقامات و رسانه‌های جهان به زلزله مرگبار شب گذشته در ایران+ تصاویر
این زلزله همچنین به دلیل دامنه گسترده آن که تقریبا تمامی خاورمیانه را در بر گرفت، به تیتر یک اکثر رسانه‌های مهم جهان تبدیل شد به طوریکه شبکه‌های تلویزیونی با قطع برنامه‌های عادی خود به پوشش این حادثه Incident پرداختند و رسانه‌های نوشتاری نیز جزئیات آن را به صورت لحظه به لحظه در خروجی خود در شبکه‌های اجتماعی قرار دادند. 
تصاویر زیر، بخشی از پوشش رسانه‌ای زلزله شب گذشته در مرز ایران و عراق را نشان می‌دهد. 

 


منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۰۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع زمین لرزه در مرزن آباد/ خسارتی ثبت نشد

به گزارش خبرگزاری مهر، طبق اعلام مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زلزله‌ای به بزرگی ۳.۷ ریشتر ساعت ۱۷ و ۲۸ دقیقه عصر سه شنبه حوالی مرزن آباد، واقع در مازندران را لرزاند.

این زمین لرزه در عمق ۱۲ کیلومتری زمین و ۵ کیلومتری مرزن آباد، ۱۸ کیلومتری کلاردشت و ۲۴ کیلومتری پول بود.

خسارتی تاکنون از این زمین لرزه ثبت نشده است.

کد خبر 6086928

دیگر خبرها

  • زلزله کوهبنان کرمان را لرزاند
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • وقوع زمین لرزه در مرزن آباد/ خسارتی ثبت نشد
  • ده‌ها زلزله و پس‌لرزه تایوان را لرزاندند
  • واکنش یک حقوقدان به اظهارات جنجالی کریمی قدوسی: بنزین به آتش ایران‌هراسی نریزید
  • بهاباد امروز لرزید
  • قیمت دینار عراق امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بزرگ‌ترین میدان گازی اروپا تعطیل شد
  • زلزله این استان را لرزاند
  • زلزله بامدادی این استان جنوبی را لرزاند