Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان جهانی بهداشت توصیه می کند، کشاورزان و فعّالان صنایع غذایی به طور معمول برای جلوگیری از بیماری در حیوانات سالم، استفاده از آنتی بیوتیک ها را متوقّف کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صدای سلامت؛ سازمان جهانی بهداشت توصیه می کند کشاورزان و فعّالان صنایع غذایی به طور معمول برای جلوگیری از بیماری در حیوانات سالم، استفاده از آنتی بیوتیک ها را متوقّف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توصیه های جدید سازمان جهانی بهداشت برای کمک به حفظ اثر بخشی آنتی بیوتیک هایی که برای طبّ انسانی مهم هستند، با کاهش مصرف غیر ضروری آن ها در حیوانات است.

در بعضی از کشورها تقریبا ۸۰ درصد کلّ مصرف آنتی بیوتیک های مهم پزشکی در بخش حیوانات است که به طور عمده برای ارتقاء رشد حیوانات سالم است.

دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت در مورد استفاده از مواد ضد میکروبی مهم پزشکی در حیوانات تولید مواد غذایی

استفاده بیش از حد و سوء استفاده از آنتی بیوتیک ها در حیوانات و انسان ها موجب افزایش خطر مقاومت آنتی بیوتیکی می شود. برخی از انواع باکتری هایی که باعث عفونت های شدید در انسان می شوند، مقاومت بیشتری نسبت به عمده و یا تمام درمان های موجود را ایجاد کرده اند و گزینه های امیدوار کننده ای در خط لوله تحقیق وجود دارد.

دکتر Tedros Adhanom Ghebreyesu، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت می گوید: «فقدان آنتی بیوتیک های مؤثر به عنوان یک تهدید امنیتی جدّی و به عنوان یک بیماری ناگهانی و کشنده است. اگر ما مجبور به بازگشت از مقاومت ضد میکروبی و حفظ امنیت جهان باشیم، اقدام قوی و پایدار در تمام بخش ها بسیار حیاتی است.»

نظر سنجی سیستماتیک که امروز در  Planet Health Lancet Planet Health منتشر شد، دریافت که مداخله هایی که استفاده از آنتی بیوتیک را در حیوانات تولید مواد غذایی محدود می کند، تا ۳۹ درصد باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک را کاهش داد. این تحقیق به طور مستقیم به توسعه دستورالعمل های سازمان جهانی بهداشت اطلاع داده شد.

سازمان جهانی بهداشت به شدّت توصیه می کند که به طور کلّی کاهش استفاده از تمام کلاس های آنتی بیوتیک های مهم پزشکی در حیوانات تولید مواد غذایی، از جمله محدودیت کامل این آنتی بیوتیک ها برای ارتقاء رشد و پیشگیری بیماری بدون تشخیص باید در دستور کار قرار بگیرد. حیوانات سالم باید برای جلوگیری از بیماری آنتی بیوتیک ها را دریافت کنند، در صورتی که در سایر حیوانات در همان گلّه یا جمعیت  تشخیص داده شود.

در صورت امکان، حیوانات بیمار باید برای تعیین آنتی بیوتیک مؤثر و محتاطانه برای درمان عفونت خاص خود آزمایش شوند. آنتی بیوتیک هایی که در حیوانات مورد استفاده قرار می گیرند باید از دسته ای انتخاب شوند که سازمان جهانی بهداشت به عنوان مهم ترین برای سلامت انسان شناخته شده است و نه از آن دسته از افرادی که به عنوان مهم ترین اولویت مهم محسوب می شوند.

این آنتی بیوتیک ها اغلب آخرین خط یا یکی از درمان های محدود است که برای درمان عفونت های جدّی باکتریایی در انسان ها قابل استفاده است.(ترتیب اولویت بندی دسته ها در سایت سازمان جهانی بهداشت موجود است)

دکتر Kazuaki Miyagishima، مدیر گروه ایمنی مواد غذایی و zoonoses(بیماری های عفونی حیوانات) در سازمان جهانی بهداشت می گوید: «شواهد علمی نشان می دهد که استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک ها در حیوانات می تواند به ظهور مقاومت آنتی بیوتیک کمک کند. حجم آنتی بیوتیک های مورد استفاده در حیوانات همچنان در سراسر جهان افزایش می یابد که در نتیجه تقاضای رو به رشد برای غذاهایی از حیوانات به وجود می آید که اغلب از طریق حیوانات پرورش یافته تولید می شود».

بسیاری از کشورها در حال حاضر اقدام به کاهش استفاده از آنتی بیوتیک ها در حیوانات تولید مواد غذایی کرده اند. برای مثال، از سال ۲۰۰۶ اتحادیه اروپا ممنوعیت استفاده از آنتی بیوتیک ها برای رشد را ممنوع کرده است. مصرف کنندگان هم تقاضای گوشت را افزایش می دهند و بدون استفاده روزمره از آنتی بیوتیک ها، با برخی از زنجیره های عمده غذایی که سیاست های آنتی بیوتیکی را برای تأمین مواد گوشتی خود اتخاذ می کنند. گزینه های جایگزین برای استفاده از آنتی بیوتیک ها برای پیشگیری از بیماری در حیوانات شامل بهبود بهداشت، استفاده بهتر از واکسیناسیون و تغییر در شیوه زندگی حیوانات است.

دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت در مورد استفاده از ضد میکروبی های مهم پزشکی در حیواناتِ تولید مواد غذایی بر اساس ده ها گزارش متخصصان و ارزیابی نقش استفاده از آنتی بیوتیک های کشاورزی در افزایش تهدید مقاومت آنتی بیوتیکی است.

منبع:

Stop using antibiotics in healthy animals – ۷ November 10, 2017

ترجمه از: ستاره تیموری

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۰۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه امنیتی در پاریس

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، محمد امین‌نژاد، سفیر کشورمان در فرانسه اظهار داشت: یکی از هموطنان ایرانی ما که ظاهرا دچار اختلالات روانی بود، وارد محیط کنسولگری کشورمان برای دریافت خدمات شده بود اما پس از حضور در این محل با نشان دادن مواد به ظاهر منفجره تهدید کرد که می‌خواهد اقدام انتحاری یا انفجاری انجام دهد.

این دیپلمات ارشد کشورمان همچنین بیان کرد: همین مساله باعث شد که اختلالی در روند خدمت رسانی به وجود بیاید. نهایتا پس از صحبت مسئولان سفارتخانه و متقاعد شدن این مکان را ترک کرد.
 
سفیر ایران در فرانسه افزود: همچنین خدمات کنسولگری که برای مدتی متوقف شده بود پس از برطرف شدن تهدید از سر گرفته شد.

دیگر خبرها

  • رویه‌های امنیتی مراسم افتتاحیه المپیک پاریس
  • توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه امنیتی در پاریس
  • آنتی‌بیوتیک‌ها سرفه را کاهش نمی‌دهند، حتی اگر عفونت باکتریایی باشد
  • اعلام جزئیات حادثه امنیتی در کنسولگری ایران در پاریس
  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی/ از کاهش وزن تا پوست سالم(+روش تهیه)
  • آیا آنتی بیوتیک‌ها در تسکین سرفه موثرند؟
  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • سازمان بهداشت جهانی: حجم ویرانی بیمارستان‌ های غزه فاجعه‌آمیز است
  • یک سالگی جنگ داخلی سودان
  • آنتی بیوتیک ها در تسکین سرفه موثر نیستند