Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر تیم‌های ملی والیبال نشسته از رویکرد باشگاه‌های ورزشی در قبال این رشته انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، هادی رضایی در نشست خبری صبح امروز که در محل فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان برگزار شد، درباره آخرین شرایط تیم‌های ملی والیبال نشسته اظهار داشت: پس از بازی‌های پارالمپیک ریو تعدادی بازیکن به تیم مردان اضافه و همچنین 50 درصد تیم بانوان تغییر داده شد چرا که معدل سنی این تیم بالا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به سیاست‌های کمیته پارالمپیک ایران، ما برای تیم مردان برای بازی پاراآسیایی 12 اردو و برای تیم بانوان 9 اردو در نظر گرفته‌ایم. والیبال نشسته سال شلوغی را پیش رو دارد چرا که تیم مردان باید در 4 رویداد لیگ جهانی، مسابقات قهرمانی جهان، رقابت‌های انتخابی پاراآسیایی و همچنین بازی‌های پاراآسیایی شرکت کند. تیم بانوان نیز فقط لیگ جهانی را پیش رو ندارد و در 3 تورنمنت دیگر باید با حریفانش رقابت کند.

وی درباره حضور تیم‌های آلمان و روسیه در ایران برای برگزاری اردو گفت: این دو تیم با هزینه خودشان به ایران آمدند که اتفاقا ما درآمدزایی نیز داشتیم به طوری که از هر عضو تیم روسیه که به ایران آمد 70 یورو برای هر روز گرفته شد و تنها رشته‌ای هستیم که این اتفاق در آن صورت گرفت. تیم روسیه پس از برگزاری اردو در ایران در رقابت‌های قهرمانی اروپا شرکت کرد و به مقام قهرمانی نیز رسید، یکی از مسئولان این تیم پس از قهرمانی عنوان کرد که فکر می‌کرد روسیه در رده سوم قرار بگیرد اما قهرمانی‌اش به دلیل اردویی بود که در ایران برگزار کردند.

مدیر تیم‌های ملی والیبال نشسته با اشاره به حضور مربیان خارجی در ایران عنوان کرد: 3 کشور مجارستان، ایتالیا و برزیل درخواست اعزام مربی به ایران را داشتند تا همزمان با برگزاری اردوهای تیم ملی در کنار ما باشند و نت‌برداری کنند.

رضایی در خصوص میزبانی اولین دوره لیگ جهانی والیبال نشسته مردان تاکید کرد: سال گذشته و زمانی که رئیس سازمان جهانی پاراوالیبال انتخاب شد قرار شد لیگ جهانی نیز برگزار شود که چین میزبانی مسابقات بانوان را برعهده گرفت و میزبانی مسابقات مردان هم بدون هیچ تاملی به ایران داده شد چرا که در گذشته میزبانی‌های خوبی را داشته‌ایم. باید به این نکته اشاره کنم که بیشتر کشورها ترجیح می‌دهند میزبان لیگ جهانی باشند تا مسابقات قهرمانی جهان چرا که در این تورنمنت فقط 6 تیم حضور دارند و بر همین اساس نیز برگزار کردن آن آسان است.

وی ادامه داد: پس از اعلام میزبانی ایران دعوت‌نامه‌هایی به تیم‌های اول تا دهم رنکینگ جهانی ارسال شد که در این میان چین خیلی زود انصرافش را اعلام کرد و ترجیح داد که در مسابقات انتخابی جهان شرکت کند. همچنین مصر موضوع سیاسی را بهانه کرد تا به ایران نیاید. کشور بوسنی هم اعلام آمادگی نکرد چون در هر تورنمنتی که ما حضور داریم شرکت نمی‌کنند، البته مسئولان تیم بوسنی پشیمان شدند اما ترکیب تیم‌های حاضر در لیگ جهانی بسته شده بود.

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته مردان عنوان کرد: بدین ترتیب 6 تیم ایران، آلمان، روسیه، اوکراین، آمریکا و برزیل در لیگ جهانی به میزبانی تبریز که قرار است در روزهای 29 فروردین تا 5 اردیبهشت برگزار می‌شود شرکت کنند. ما همچنین دو کشور رزرو را نیز در نظر گرفته‌ایم و در صورتی که هر کدام از تیم‌های شرکت‌کننده به ایران نیایند، هلند و ژاپن جایگزین آنها می‌شوند. برای این مسابقات 30 هزار دلار جایزه در نظر گرفته شده که به تیم اول 12 هزار دلار، تیم دوم 6 هزار دلار ، تیم سوم 4 هزار دلار، بهترین بازیکن تورنمنت 2 هزار دلار و 6 بازیکن برتر هر پست هزار دلار اهدا می‌شود.

رضایی درباره انتخاب تبریز به عنوان میزبان این رویداد ورزشی گفت: تبریز در سال 2018 به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای جهان اسلام انتخاب شده و برهمین اساس بودجه خاصی برای چند رشته ورزشی در نظر گرفته شده که والیبال نشسته یکی از آنهاست من فکر می‌کنم ما یکی از بهترین مسابقات والیبال نشسته را برگزار خواهیم کرد.

وی در خصوص مسابقات قهرمانی جهان که قرار است در هلند برگزار شود، اظهار داشت: این مسابقات در ابتدای تابستان 97 و با سبکی جدید برگزار می‌شود. میزبان این دوره تصمیم گرفته که مسابقات بانوان و مردان را در 5 شهر مختلف برگزار کند. در واقع مسابقات بانوان ابتدا در 4 گروه 4 تیمی در شهر آرنهم برگزار می‌شود و 8 تیم برتر راهی تیم رتردام می‌شوند و در آنجا مسابقات خود را برگزار خواهند کرد. در بخش مردان نیز 16 تیم حاضر ابتدا به صورت گروهی در شهر ونلو مسابقه می‌دهند سپس دو تیم برتر هر گروه در شهر دیگری رقابت خواهند کرد و در نهایت 4 تیم برتر به شهر هاگی می‌روند و مسابقات نیمه‌نهایی و فینال در آنجا برگزار می‌شود. هدف میزبان از برگزاری این مسابقات با این سبک جدید آن است که والیبال نشسته را به مردم شهرهای مختلف کشور خود بشناساند، باید به این نکته نیز اشاره کنم که قرار است فینال مسابقات قهرمانی بانوان جهان در یک تئاتر برگزار شود.

مدیر تیم‌های ملی والیبال نشسته با انتقاد از باشگاه‌های ورزشی در ایران و به ویژه در تهران گفت: تهران چندین سال است که در والیبال نشسته تیم ندارد و هیچ کس دلیل این موضوع را عنوان نمی‌کند، سوال من اینجاست چرا باشگاه‌هایی که در والیبال افراد سالم تیم‌داری می‌کنند حداقل 5 درصد آن هزینه‌ها را در بخش معلولان اجرا نمی‌کنند. هیئت مدیره این باشگاه‌ها متشکل از افراد جانباز، ایثارگر و خانواده شهدا است پس چرا هزینه‌ای در ورزش معلولان نمی‌شود، این خیلی بد است که باشگاه‌هایی مثل بانک سرمایه یا پیکان یا سایپا چنین سرمایه‌گذاری‌ها را انجام نمی‌دهند، آیا آنها کارمند جانباز و معلول ندارند و نباید در این بخش سرمایه‌گذاری کنند، حداقل بین 15 تا 20 میلیارد تومان در والیبال ایستاده هزینه می‌شود اما شاهد هیچ هزینه‌ای در والیبال معلولان نیستیم. من شنیده‌ام برای یک والیبالیست 1.7 میلیارد یا 1.3 میلیارد تومان هزینه شده اما یک پنجم این پول هم برای یک تیم والیبال نشسته هزینه نمی‌شود. مدیران عامل باشگاه‌ها زمانی که به آنها مراجعه می‌کنیم عنوان می‌کنند که هیئت مدیره با اینگونه تیم‌داری مخالف است اما به نظرم آنها از خودشان می‌گویند، ورزش معلولان در تمام دنیا ارزش بالایی دارد، من چندی قبل که به مسابقات مالزی رفته بودم نخست‌وزیر این کشور با لباس ورزشی آمد و زمانی که من را به عنوان عضوی از کشوری که تیم ملی‌اش همواره فینالیست پارالمپیک بوده معرفی کردند او خم شد و تعظیم کرد تا جایگاه ورزش معلولان را نشان دهد، به هر حال امیدوارم این موضوع نیز در ایران پیگیری و به نتیجه برسد.

رضایی در پایان تصریح کرد: قرار است کلاس‌بندی جدید در والیبال نشسته از ابتدای سال 2018 اجرایی شود، بیشتر کشورها مخالف این موضوع هستند اما سازمان جهانی این موضوع را عمل خواهد کرد.

انتهای پیام/

R1351/P1435/S3,31,33/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۰۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک هزینه IOC در تیراندازی به افرادی که باید می رسید نرسید

کارشناس و پیشکسوت تیراندازی گفت: آخرین مسابقه دیگر موقع گرفتن سهمیه المپیک نیست چون شانس کسب سهمیه ۵۰ – ۵۰ خواهد بود.

به گزارش مشرق، ابراهیم برخورداری در مورد عملکرد تیم ملی تیراندازی در مسابقات جهانی برزیل و عدم کسب سهمیه المپیک اظهار کرد: مسابقات کسب سهمیه المپیک به پله آخر رسید و در این شرایط روی ورزشکار و مربی فشار وجود دارد. این فشار روی عملکرد تاثیر می‌گذارد. سطح مسابقات برزیل هم خیلی بالا بود و رکوردهای خیلی خوبی ثبت شد. آخرین مسابقه، دیگر موقع گرفتن سهمیه نیست چون شانس کسب سهمیه ۵۰ – ۵۰ خواهد بود. فردی که می‌خواهد سهمیه بگیرد باید همانند هانیه رستمیان به موقع و همان ابتدای کار سهمیه خود را قطعی کند و در مسابقات بعدی برای موفقیت و درخشش در المپیک تلاش کند.

وی در خصوص عملکرد تیم ملی تپانچه و تفنگ گفت: در بخش تپانچه گلخندان خوب عمل کرد. او هر چند بازی‌های آسیایی را از دست داد اما در این مسابقات رکورد خوبی زد. البته سطح مسابقات برزیل بالا بود و متاسفانه با بدشانسی نتوانست به نتیجه لازم برسد. در میکس تپانچه انتظار بیشتر بود اما نتایج بدی کسب شد و رکوردهای ثبت شده خیلی پایین بود. ملی‌پوشان تفنگ هم خیلی خوب کار کردند. خدمتی و نوروزیان رکوردهای خوبی زدند. آنها تلاش و رشد خوبی داشتند اما ای کاش این تلاش ها ماه‌های قبل می‌شد تا به نتیجه لازم و کسب سهمیه بیشتر منجر می‌شد.

وی در خصوص نتایج ورزشکار المپیکی نیز گفت: رستمیان در ۲۵ متر خوب کار کرد. او در چندین مسابقه اخیر فینالیست شده و این یک نقطه امید است که رستمیان را در فینال المپیک هم ببینیم. البته هر چه قسمتش باشد چون حضور در فینال المپیک به موارد مختلفی بستگی دارد. لازم است که در این سه ماه باقی مانده تا المپیک، مهمات فراوان برای او پیدا شود تا او بتواند با فشنگ خوب تمرین کند و فینالیست شود.

کارشناس تیراندازی در مورد عملکرد جواد فروغی نیز افزود: جواد ورزشکار خوب و توانمندی است. او طلای المپیک گرفته اما تیراندازی بالا و پایین زیاد دارد. هر چقدر علم فرد در این رشته بیشتر شود سخت‌تر می‌تواند نتیجه بگیرد. نمی‌گویم فروغی قبل از المپیک علم لازم را نداشت اما هر چه درک از کسب مدال و سختی‌های رشته بیشتر شود نتیجه گرفتن سخت‌تر می‌شود. چینی‌ها همانند یک ماشین در خط آتش قرار می‌گیرند و هر آنچه که به آنها دیکته شده را انجام می‌دهند و به مدال می‌رسند.

برخورداری افزود: آوردگاه المپیک خیلی بزرگ است، سهمیه گرفتن، فینالیست شدن و مدال گرفتن در آن کار آسانی نیست. بنابراین سخت است که ورزشکاری در تیراندازی بتواند از جایگاه خود دفاع کند. خیلی از مدال‌آوران دور قبل المپیک این رشته هنوز نتوانسته‌اند سهمیه بگیرند. امیدوارم فروغی برای المپیک بعدی تلاش کند و بتواند مدال بگیرد.

پیشکسوت تیراندازی افزود: کمیته بین‌المللی المپیک ورزشکاران مستعد را بورسیه کرد و مبلغ ۵۰۰ دلار در ماه به عنوان کمک هزینه به آنها پرداخت شد. کم پولی نیست اما باید دید در تیراندازی به چه افرادی تعلق گرفت؟ مثلا به رسول عفتی یا سجاد پورحسینی تعلق نگرفت تا آنها وضعیت بهتری داشته باشند و بتوانند کسب سهمیه کنند. پوریا نوروزیان در چند مسابقه اخیر عملکرد خیلی خوبی داشت اما در شرایطی که تازه متاهل شده و کار هم ندارد شامل این بورسیه نشد. این کمک‌ها می توانست در روحیه ورزشکاران تاثیرگذار باشد. به نظر من این کمک هزینه IOC در تیراندازی به افرادی که باید می‌رسید نرسید.

برخورداری در خصوص کاهش تعداد سهمیه های المپیک تیراندازی گفت: خیلی از رشته‌های دیگر هم تعداد سهمیه هایشان کمتر شده، مثلا تیروکمان در المپیک توکیو سهمیه داشت اما در این دوره تاکنون نگرفته است. کلی هم برای مربی کره‌ای هزینه کردند. وزارت ورزش که شلاقی عمل نمی‌کند و نمی‌گوید چرا فلان فدراسیون دوره قبل ۶ سهمیه گرفته و در این دوره تعداد سهمیه‌اش کمتر شده است. این اتفاقات به مدیریت برمی‌گردد.

او در پایان در مورد پشتوانه سازی تیم ملی گفت: باید پشتوانه‌سازی می‌شد. اکنون این اتفاق رخ داده و تیم‌های ملی جوانان و نوجوانان آغاز به کار کرده‌اند. امیدواریم اتفاقات خوبی برای رده‌های پایه رقم بخورد.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • جایگاه هشتم نماینده ایران در جام جهانی پاراتیراندازی
  • اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی‌ها در کرج
  • بعد از سوپرکاپ در عربستان؛ مسابقات لالیگا در آمریکا!
  • آخرین مهلت حضور در لیگ‌های والیبال زنان اعلام شد
  • پائز نیامده ذوق این بازیکن را کور کرد!
  • طعنه سنگین رشیدی کوچی به کریمی قدوسی: گفته بودی من نفوذی اسرائیلم اما خدا جای حق نشسته /بازم برای توجیه رفتار غلطت از رهبری هزینه کردی!!
  • کمک هزینه IOC در تیراندازی به افرادی که باید می رسید نرسید
  • بلژیک مغلوب دانش‌آموزان ایران شد/ هلند حریف یک‌هشتم نهایی
  • برگزاری مسابقات والیبال ساحلی بانوان در قشم
  • برنامه ویژه برای دو ستاره تیم ملی والیبال نشسته