Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@02:28:59 GMT

مدیران در استان کردستان در آماده باش کامل هستند

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۹۰۷۲۷

مدیران در استان کردستان در آماده باش کامل هستند

سنندج- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندارکردستان گفت: تمام مدیران این استان پس از زلزله شب گذشته در آماده باش کامل قرار دارند و ملزم به حضور در استان هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر قادری صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که امروز دوشنبه تشکیل شد  ضمن تسلیت به خانواده های درگذشتگان زلزله شب گذشته در استان کرمانشاه گفت: همواره تأکید شده است که باید آمادگی لازم برای مقابله با اینگونه سوانح وجود داشته باشد و این زلزله یک آزمون برای سنجش آمادگی مدیریت بحران به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کردستان هم یک استان زلزله خیز بوده و امکان وقوع زلزله همواره وجود دارد، گفت: آموزش به مردم و مدیران برای مقابله با این شرایط یک اصل ضروری است که باید به طور مداوم در دستور قرار بگیرد.

قادری افزود: فرمانداری های شهرستان های سطح استان در شرایط فعلی در صورتی که نیاز به تعطیلی مدارس باشد، می توانند به عنوان رئیس شورای مدیریت بحران شهرستان رأسا تصمیم گیری کنند.

وی با بیان اینکه آمادگی لازم برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه را داریم، خاطرنشان کرد: استان کردستان به عنوان استان معین در بحث کمک به آسیب دیدگان کرمانشاه تعیین شده است و در این راستا کمک هایی را به کرمانشاه ارسال کرده و می کند.

قادری همچنین در خصوص پوشش بیشتر آنت دهی تلفن همراه در نقاط مختلف استان کردستان، گفت: باید به صورت جدی تر در این زمینه در سطح استان کار شود و در این خصوص تذکرات لازم داده شد.

وی تأکید کرد: مدیران دستگاه ها و اعضای شورای مدیریت بحران استان مکلف اند گزارش اولیه از خسارات احتمالی را تا ظهر امروز و گزارش نهایی را تا ۲۴ ساعت آینده تهیه و اعلام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان پیرامون اقدامات انجام گرفته تاکنون برای کمک به زلزله زدگان استان کرمانشاه، گفت: ۵ دستگاه تانکر آب، ۵۰۰ تخته پتو و ۵۰۰ تخته موکت، ۱۲۰۰ تخته چادر، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۹ دستگاه آمبولانس ارسال شده است.

آرتیکاس اقبال افزود: همچنین جمعیت هلال احمر استان کردستان نیز نسبت به اعزام ۱۸ دستگاه خودرو و ۱۰۰ نفر نیرو و دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز نسبت به اعزام ۲۱ نفر در قالب چند تیم درمانی به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اقدام کرده اند.

وی در پایان گفت: خوشبختانه در استان کردستان تلفات جانی ناشی از زلزله وجود نداشت و تنها ۳۸ نفر دچار مصدومیت های سطحی شده بودند که با مراجعه به مراکز درمانی به صورت سرپایی مداوا شدند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۰۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش مدیریت بحران استان

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، «محمدعلی ملک زاده» مدیر کل بحران استان ضمن اعلام آماده باش این مدیریت با توجه به احتمال خسارت گسترده در بخشهای مختلف استان، از انجام اقدامات ضروری جهت پیشگیری و کاهش خسارات احتمالی در این باره خبر داد.

وی به احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها در اکثر شهرستان‌های استان یزد اشاره و عنوان کرد: منطقه اثر مخاطرات احتمالی در سراسر استان یزد پیش بینی شده است.

وی به همه شهروندان به خصوص ساکنان مناطق ییلاقی و کوهپایه‌ای استان در خصوص جاری شدن روان آب و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل ها هشدار داد و گفت: همشهریان از تردد و توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها اکیداً خودداری کنند.

ملک زاده عنوان کرد: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال رخداد صاعقه و بارش تگرگ و نیز گاهی وزش باد خیلی شدید به ویژه در ارتفاعات از مردم می‌خواهیم از فعالیت‌های کوهنوردی به ویژه صعود به قله‌ها پرهیز کنند.

خبرنگار: محمد مهدی داوری

انتهای خبر/

کد خبر: 1228098 برچسب‌ها مدیریت بحران مدیریت شهری بارش باران سامانه بارشی

دیگر خبرها

  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • آماده باش کامل اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد
  • از خط قرمز برداشت از آب‌های زیرزمینی عبور کرده‌ایم
  • رئیس سازمان مدیریت بحران : از خط قرمز برداشت از آب‌ های زیرزمینی عبور کرده‌ایم
  • ۶۲ درصد جغرافیای ایران روی گسل یا در حاشیه گسل‌ها قرار دارد
  • آماده‌باش مدیریت بحران استان
  • برای مقابله با وقوع سیلاب‌ها راهی جز آبخیزداری و آبخوان‌داری وجود ندارد
  • آب، زلزله و سازه‌های ناایمن بحران‌های اصلی کشور
  • مدیریت بحران استان یزد در آماده باش کامل است