Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران > سیاست داخلی - همشهری آنلاین:
نمایندگان مردم استان کرمانشاه در مجلس با اشاره به آمار بالای تلفات ناشی از زلزله در این استان تأکید کردند: باید در روند رسیدگی به زلزله‌زده‌گان تسریع شود.

به گزارش ايسنا، حشمت‌الله فلاحت پیشه در توضیح آخرین وضعیت مناطق زلزله زده کرمانشاه گفت: متاسفانه مشکلی که بر سر راه خدمات رسانی وجود دارد، آن است که هوا در این منطقه به شدت سرد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون زلزله‌زده‌گان نیازمند خدمات به خصوص خدمات درمانی هستند چون عملا ظرفیت تخت‌های بیمارستانی پر شده و مجروحان در حیاط بیمارستان‌ها درمان می شوند.

وی با بیان اینکه شب گذشته جلسات مدیریت بحران در وزارت کشور تشیکل شد، تصریح کرد: از داخل جلسه با برخی مسئولان به صورت تلفنی صحبت هایی شد، اما امدادرسانی ها موکول به امروز صبح شده است؛ البته مسئولان از برخی مناطق پس از وقوع زلزله اطلاع نداشتند، به طوری که در ساعت 3 شب گذشته در برخی مناطق اجساد از زیر آوار خارج می شد اما مسئولان اعلام کردند که گزارشی از این مناطق به دست ما نرسیده است.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از معاونین وزرا در حال اعزام به مناطق زلزله زده هستند گفت: بدترین شرایط را به ترتیب شهرستان‌های سرپل ذهاب، دالاهو، اسلام آباد غرب، قصر شیرین و ثلاث باباجانی دارند، آمار کشته ها و مجروحین بیشتر از این خواهد شد از روستاها با ما تماس می گیرند و می گویند که هیچ امکاناتی در اختیارشان نیست و خودشان با دست‌های خالی جنازه ها را از زیر آوار در می آورند.

امدادرسانی استان‌های همجوار کرمانشاه

همچنين،  به گزارش خانه ملت؛ سید قاسم جاسمی رییس مجمع نمایندگان مردم کرمانشاه نیز گفت: مرکز وقوع زلزله و کانون آن حلبچه عراق است با استان کرمانشاه هم مرز و نزدیک به منطقه اورامان است. قدرت ریشتر زلزله در کرمانشاه 5 ریشتر بود و سرپل ذهاب و قصر شیرین قدرت 4.9 ریشتر قدرت زلزله بروز کرده است. خط های تلفن قطع است و برق کرمانشاه نیز قطع است و شب گذشته مردم در خیابان ها و پارک ها مستقر شدند.

رییس مجمع نمایندگان مردم کرمانشاه با بیان اینکه «متاسفانه وضعیت برق رسانی در شب گذشته مناسب نبود» گفت: گزارشاتی از قطعی برق و نبود ارتباطات تلفنی رسیده است مردم در شب گذشته از ترس پس لرزه ها به خیابان‌ها رفته و شب را در آن سرمای سوزناک به صبح رساندند. حدود ۵۰ پس لرزه گزارش شده است که این وضعیت نگران کننده بود. شهرستان‌های همجوار همچون کردستان، همدان و لرستان برای امدادرسانی سریعتر تعیین شده اند. البته با توجه به اینکه پس لرزه ها به این استان‌ها رسیده احتمالا از استان‌های تهران، سمنان و اراک نیز کمک گرفته می شود.

مسدود شدن راه های روستایی اورامانات/ قطع آب، برق و تلفن در ثلاث باباجانی

شهاب نادری نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر گفت: منطقه ازگله در ثلاث باباجانی یکی از کانون های اصلی زلزله شب گذشته در استان کرمانشاه است و این منطقه با خسارات زیادی روبرو شده است. البته زلزله بسیاری از مناطق استان کرمانشاه را لرزاند و براثر این زلزله تاکنون بیش از 150 نفر از مردم استان کرمانشاه جان خود را از دست داده اند وبسیار از مردم زخمی شده اند.

 

نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر در مجلس شورای اسلامی با اشاره مسدود شدن برخی راه های روستایی در اورامانات ادامه داد:آب و برق در مناطق زلزله زده قطع شده و همچنین ارتباطات تلفنی در ثلاث باباجانی با مشکل جدی روبرو شده است. نیروهای امدادی سازمان  هلال احمر امداد رسانی را آغاز کرده اند اما حجم خسارات بالا است و با توجه به سردسیر بودن منطقه ثلاث باباجانی باید روند امداد رسانی تسریع شود و وسایل گرمایشی به روستاها ارسال شود.

زلزله در استان ایلام تلفات جانی نداشته است

همچنين به گزارش خانه ملت، شادمهر کاظم زاده گفت: خوشبختانه زلزله در استان ایلام  تلفات جانی نداشته است. عملیات امدادرسانی از سوی ستاد بحران استان در این شهرستان ها آغاز شده و برآورد خسارت ها در حال انجام است، پس از بازدید میدانی از خسارت های وارده بر اثر زلزله گزارش جامعی تهیه خواهد شد.

نماینده مردم دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بسیاری از منازل و تاسیسات در اثر زلزله شب گذشته در شهرستان های دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره آسیب دیده اند، افزود: کمیته ای از کمیسیون عمران مجلس همسو با نقش نظارتی خود از مناطق زلزله زده استان های غربی کشور از جمله کرمانشاه و ایلام بازدید خواهد کرد تا میزان خسارت را برآورد کرده و نحوه امدادرسانی را بررسی کند.

در همین زمینه: گزارش تصویری | تصاویری از زلزله در غرب ایران شهرداری تهران برای امداد به زلزله زدگان کرمانشاه آماده است اعلام آمادگی سازمان ملل و سفیرآلمان برای کمک به زلزله زدگان فرماندهان کل ارتش و سپاه در راه کرمانشاه

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۰۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای نگهبان لایحه عفاف و حجاب را به مجلس بازگرداند

به گزارش صدای ایران، سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه «لایحه عفاف و حجاب هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده است» درباره طرح ادعایی از سوی یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه «تمام ارکان نظام برای جریمه بی حجابی به جمع‌بندی رسیدند» تاکید کرد: تهیه، تدوین و تصویب طرح‌ها و لوایح بر عهده دولت و مجلس است و شورای نگهبان ورودی به مباحث کارشناسی نمایندگان ندارد.
هادی طحان نظیف در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت فرآیند بررسی لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان گفت: این لایحه چندین مرتبه میان مجلس و شورای نگهبان در رفت‌وآمد بوده و آخرین اصلاحات این لایحه نیز در جلسه شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه «لایحه عفاف و حجاب هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده است»، اظهار کرد: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شده‌ است و پس از اصلاح و رفع ایرادات از سوی مجلس، مجدداً در شورای نگهبان آن را بررسی می‌کنیم.
سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسشی درباره طرح ادعایی از سوی یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه «تمام ارکان نظام برای جریمه بی حجابی به جمع‌بندی رسیدند» با تاکید بر اینکه تهیه، تدوین و تصویب طرح‌ها و لوایح بر عهده دولت و مجلس است و ما ورودی به مباحث کارشناسی نمایندگان نداریم، عنوان کرد: ایراداتی که نسبت به لایحه عفاف و حجاب داشتیم نیز همین موارد را شامل می‌شود. ما در اظهارنظر نسبت به مصوبات وارد مباحث کارشناسی مجلس نمی‌شویم بلکه در جاهایی که مصوبه خلاف شرع و قانون اساسی باشد، ورود می‌کنیم.


دیگر خبرها

  • شورای نگهبان لایحه عفاف و حجاب را به مجلس بازگرداند
  • نظرات برخی نمایندگان مجلس درباره شعار سال ۱۴۰۳
  • نمایندگان مجلس خبرگان باید استقلال رای داشته باشند
  • حسینی: نگاه دولت همکاری و هم‌افزایی با مجلس جدید است
  • گردشگری می‌تواند اقتصاد کرمانشاه را متحول کند
  • منتخبان مجلس دوازدهم دعواهای سیاسی را وارد مجلس نکنند
  • منتخبین مجلس دوازدهم دعواهای سیاسی را وارد مجلس نکنند
  • تشکیل مجلس جدید با ۴ فراکسیون / جریان اصولگرایی رقابت‌ها را کنار بگذارند
  • ناکامی آملی لاریجانی و قالیباف در سال ۱۴۰۲ /دولتِ رئیسی «نمره تجدیدی» گرفت /زلزله یا انتخابات ۱۱ اسفند؟!
  • زلزله سالند دزفول خسارتی نداشت