Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز - ایرنا - قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت : همه بیمارستان های شیراز آمادگی پذیرش مصدومین زمین لرزه غرب کشور را دارند ، امکانات بیمارستانی در شیراز و چند شهر دیگر استان فارس دراین رابطه تجهیز شده و در صورت نیاز آماده پذیرش مصدومین است.

دکتر عبدالخالق کشاورزی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رایزنی های لازم با مسئولان بیمارستانی انجام شده است، دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این عرصه از هیچ کوشی برای التیام دردهای هموطنان دریغ نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین این دانشگاه با تشکیل کمیته بهداشت کارگروه بهداشت و درمان در بلایای طبیعی ساعاتی پس از وقوع زلزله در استان های غربی کشور هفت تیم استانی متشکل از کارشناسان بیماری های واگیر، بهداشت محیط، سلامت روان، تغذیه و سلامت خانواده از مراکز بهداشت سه گانه شهدای والفجر، شهدای گمنام و شهدای انقلاب، شبکه های بهداشت و درمان شهرستان های مرودشت، کازرون، ارسنجان، داراب را در آماده باش برای اعزام به مناطق غربی کشور قرار داد.
تیم ستادی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز تا اطلاع ثانوی، در حالت آماده باش به سر می برد و تمام تجهیزات موردنیاز با هماهنگی تدارکات و انبار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تهیه شده و در اختیار افراد تیم قرار گرفته است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با انتشار پیامی ضمن ابراز همدردی با زلزله زدگان استان های غربی کشور نسبت به آمادگی دانشگاه برای امدادرسانی به مصدومان این حادثه تلخ، تاکید کرد.
دکتر علی بهادر دراین پیام اعلام کرد : با ابراز تاسف فراوان از وقوع زلزله سهمگین شب گذشته در استان های غربی کشور و ابراز همدردی صمیمانه با خانواده های داغدار و آسیب دیدگان این حادثه، امیدوارم با همت همه مسئولان کشور و دست اندرکاران، نسبت به کاهش آسیب و رسیدگی سریع تر به مصدومان و آوارگان زلزله اقدام گردد.
وی نوشت:‌از همه همکاران ، به ویژه معاونت های بهداشت و درمان دانشگاه درخواست دارم با حفظ آمادگی لازم در اسرع وقت، از هرگونه اقدام و مساعدت نسبت به حادثه دیدگان دریغ نکرده و نسبت به رفع مشکلات آنان و پذیرش فوری مصدومان و بیماران احتمالی اقدام کنند.
به گزارش ایرنا زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه 21 آبان 96 با قدرت 7.3 درجه ریشتر در ژرفای 33.9 کیلومتری زمین استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.
این زمین لرزه که کانون آن جنوب حلبچه عراق نزدیک مرزهای استان کرمانشاه گزارش شده زیان ها و آسیب های زیادی در استان های کرمانشاه و ایلام به بار آورده است.
تازه ترین گزارش ها حکایت از کشته شدن 214 تن و زخمی شدن دو هزار 504 نفر دارد که با توجه به شدت زمین لرزه احتمال افزایش تلفات دور از ذهن نیست.
بر پایه اعلام مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران از شب گذشته و به دنبال وقوع زمین لرزه تا ساعت 11 پیش از ظهر امروز 118پس لرزه در غرب کشور ثبت شده است.
خبرنگار : نیکنام خشنودی ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
6113 /1876

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۱۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوران آتشفشان اندونزی صد‌ها نفر را فراری داد

از روز سه‌شنبه این آتشفشان بیش از سه بار فوران کرده است. در پی فعالیت‌های این آتشفشان، مقامات اندونزی سطح هشدار را افزایش داده‌اند.

به گزارش ایسنا، همچنین پیش‌بینی شده است که این آتشفشان طی روز‌های آینده فوران‌های بیشتری داشته باشد.

تصاویر منتشر شده گدازه‌های نارنجی رنگ این آتشفشان را نشان می‌دهد.

اندونزی به طور معمول زمین لرزه‌های مکرری را تجربه می‌کند، زیرا در منطقه‌ای موسوم به حلقه آتش اقیانوس آرام قرار دارد. حلقه آتش یک منطقه لرزه‌ای فعال است که در آن صفحات مختلف پوسته زمین به هم می‌رسند.

دیگر خبرها

  • پذیرش طرح تغییر اقلیم و تاب آوری انرژی دانشگاه صنعتی شریف در "یونسکو"
  • سرعت بخشی به پروژه بیمارستان هزارتختخوابی ازمطالبات اصلی مردم است
  • افق‌های جدید، پیش روی هاب پیوند کلیه ایران/ پذیرش بیمار از ۱۲ کشور جهان در بیمارستان فرهیختگان
  • فوران آتشفشان اندونزی صد‌ها نفر را فراری داد
  • بهره برداری از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور
  • تصادف ۲ دستگاه سواری در رودان ۶ مصدوم برجای گذاشت
  • آمادگی کامل اورژانس برای برگزاری باشکوه یادواره عملیات بازی دراز
  • بازدید وزیر بهداشت از ساخت بیمارستان موقوفه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • علوم پزشکی کردستان در مقطع دکترای پزشکی مولکولی دانشجو می‌پذیرد
  • زمین لرزه ۳.۹ ریشتری در مرز استان‌های گلستان و سمنان