Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار سرتیپ عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره کمک‌های این قرارگاه به زلزله‌زدگان مناطق غرب کشور، اظهار کرد: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء پروژه مهار آب‌های غرب کشور را به مسافت 600 کیلومتر در محلی که کانون زلزله بود در دست اجرا دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء ادامه داد: با توجه به اینکه در پروژه‌ها حجم بالایی از تجهیزات و نیروی انسانی حضور دارند، پس از وقوع زلزله بنا به فرمان فرماندهی معظم کل قوا و فرمانده سپاه پاسداران همه نیروها و امکانات قرارگاه در این پروژه به حالت آماده‌باش درآمدند و برای کمک‌رسانی همه را بسیج کردیم.

وی تصریح کرد: با توجه به مسدود شدن راه‌های ارتباطی و وقوع زلزله در شب که کار آواربرداری را کمی با مشکل مواجه می‌کرد، کار را با بازگشایی راه‌های ارتباطی آغاز کردیم و تا امروز صبح نیروها با تمام توان راه‌های مواصلاتی را باز کردند و پس از آن عملیات آواربرداری را آغاز کردند.

سردار عبداللهی با بیان اینکه نزدیک به 500 دستگاه بیل مکانیکی، لودر، جرثقیل، آمبولانس، ژنراتور و تجهیزات مورد نیاز آماده شده است، افزود: بخشی از این تجهیزات در همان ساعات اولیه با حدود 2000 نفر نیروی انسانی به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند و بخش دیگر نیز با توجه به حضور نیروهای امدادی و وجود تراکم، در صورت نیاز ارسال خواهند شد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء درباره نیروهای حاضر در مناطق زلزله‌زده گفت: برای انجام پروژه مهار آب‌های غرب کشور حدود 6 تا 7 هزار نفر نیرو در منطقه حضور دارند، اما دو هزار نفر را در گروه‌های مختلف با ماشین‌آلات انتخاب کردیم که همانگونه که گفته شد بخشی از آنها در مناطق زلزله‌زده حضور دارند و انشاءالله امروز نیز بخشی از آن تجهیزات ذخیره شده پای کار خواهند بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا راه‌های مواصلاتی مسدود شده تماما بازگشایی شده است، اظهار کرد: اکثر راه‌های مسدود شده بازگشایی شده، البته برخی راه‌ها چون برای ارتباط روستاها بودند، دور هستند و تا رسیدن تجهیزات به این مناطق قدری زمان می‌برد اما هر راهی که در دسترسی نیروهای قرارگاه قرار داشته، بازگشایی شده است و در حال حاضر راه مسدودی وجود ندارد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا این قرارگاه برنامه‌ای برای کمک به بازسازی مناطق آسیب دیده دارد، عنوان کرد: ما با مجموعه مسئولان منطقه هماهنگ هستیم و من با استاندار کرمانشاه صحبت کردم و به آنها اعلام کردم که در مراحل بعدی که بازسازی، بهسازی و خدمات رسانی است، قرارگاه آماده خدمت است و در برنامه‌های مرحله دوم قطعا ما نیز کمک خواهیم کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۱۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات رسانی گروه جهادی حیدریون در مناطق کم برخوردار

محمد یوسفی مسئول قرارگاه جهادی حیدریون در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، با اشاره به تشکیل این گروه جهادی گفت: گروه جهادی حیدریون کارش را با راه اندازی هیئت عزاداری شروع کرد و با حضور فعال جوانان و نوجوانان تبدیل به یک موکب شد.

یوسفی افزود: این موکب در مناسبت‌های مختلف مانند ایام محرم و صفر ۶۰ شب ، ایام فاطمه ۳۰ شب ، ماه رمضان نیز ۳۰ شب و ولادت و مناسبت‌های ملی و مذهبی و  شهادت‌ها اقدام به پذیرایی و حتی خدمات چند منظوره از قبیل خدمات رسانی پزشکی ، جهیزیه ، ازدواج ، پخت و پز غذا و محروم زدایی می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


مسئول قرارگاه جهادی حیدریون گفت: این قرارگاه چند مجموعه دارد  به طوری که ما از  خیریه ها، گروه‌های جهادی، ثمن‌ها و مراکز نیکوکاری  هم پشتیانی و حمایت می کنیم. 

یوسفی افزود: این قرارگاه از سال ۸۶ فعالیت خود را شروع کرد بطوری که بیشتر از نوجوانان و جوانان تشکیل شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


به گفته یوسفی قرار است تا یک ماه آینده برای جوانان ازدواج آسان را راه اندازی کنیم در باغ تالاری برای خانواده‌ها با ظرفیت ۲۰۰ نفر که به صورت رایگان در اختیار جوانان قرار خواهد گرفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بازدید استاندار از روستاهای درگیر سیلاب و نظارت بر بازگشایی محورهای مواصلاتی
  • بازگشایی محور کنارک- زرآباد به همت بسیج سازندگی+ فیلم
  • سفیر ایران در سوریه: اگر رژیم صهیونیستی خطا کنند، زلزله متوقف نخواهد شد
  • خدمات رسانی گروه جهادی حیدریون در مناطق کم برخوردار
  • آماده باش ارتش و سپاه در مناطق سیل زده /۳ سیل‌زده نجات یافتند
  • شهرداری‌ها پیشگام در خدمات‌رسانی به مناطق تحت تاثیر سیل جنوب کرمان
  • فرمانده کل ارتش: در آمادگی کامل هستیم
  • سرلشکر موسوی: هر تجاوز دشمن با پاسخ پشیمان‌کننده روبه‌رو خواهد شد
  • آماده باش کامل نیروهای مسلح ایران در برابر اسرائیل از زبان فرمانده کل ارتش
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲۹ و ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بارش باران در نقاط اکثر استان ها