Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@15:51:31 GMT

آمریکا مدعی ایجاد سونامی قدرت هواییدر افغانستان

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۹۱۳۵۹

آمریکا مدعی ایجاد سونامی قدرت هواییدر افغانستان

حدود یک ماه پیش فرمانده ارشد نظامیان آمریکایی در افغانستان در مراسمی در این کشور گفت، قرار است یک ناوگان جدید متشکل از ۱۵۹ فروند هلی‌کوپتر "بلک هاوک" تحت پرواز خلبان‌های افغان به ایجاد یک "سونامی قدرت هوایی" در نیروی هوایی افغانستان و از بین بردن بن‌بست جنگ با شبه‌نظامیان طالبان کمک کند. با این حال به گفته ناظران شاید چندین سال طول بکشد تا این طرح تاثیر خود را نشان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه واشنگتن پست، این هلی‌کوپترهای چند منظوره ارتش آمریکا هر کدام بیش از هفت میلیون دلار برای تجهیز و تحویل هزینه داشته و قرار است به تدریج جایگزین ناوگان هلی‌کوپترهای مدل Mi-۱۷ در ارتش افغانستان که به دوره شوروی سابق تعلق دارند، شوند.

همچنین قرار است از این هلی‌کوپترها برای حمل و نقل سربازان و فرستاده محموله‌های نظامی و تخلیه نیروهای زخمی استفاده شوند اما تحویل این هلی‌کوپترها خیلی دیر صورت می‌گیرد و عوامل دیگری نظیر کندی سرعت تحویل این هلی‌کوپترها که از مدل UH-۶۰ هستند وجود داشته و برای آموزش سه ماهه پرواز با این هلی‌کوپترها محدودیت شش خلبان برای هر دوره در نظر گرفته شده است و در عین حال لازم است در این مدت هلی‌کوپترهای Mi-۱۷ همچنان عملیاتی نگه داشته شوند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در راهبرد جدید نظامی‌اش علیه افغانستان تقویت نیروی هوایی این کشور را اولویت اعلام کرده و مقام‌های نظامی آمریکا گفتند برنامه تحویل هلی‌کوپترهای بلک هاوک به دنبال افزایش فشار جنگ و دستورکار ایجاد یک نیروی هوایی حرفه‌ای در حال تسریع شدن است.

با این حال مقام‌های بخش آموزش،‌ مشاوره و کمک‌های نیروی هوایی آمریکا در افغانستان می‌گویند انتظار دارند تا فصل نبرد بعدی در بهار سال آینده چهار خدمه پروازی افغان آماده جنگ باشند و تا بهار سال ۲۰۱۹، ۳۲ تیم و هلی‌کوپتر بلک هاوک این آمادگی را پیدا کنند.

به گفته این مقامات عملیاتی شدن کل ناوگان ۱۵۹ هلی‌کوپتر بلک هاوک تا سال ۲۰۲۲ صورت نخواهد گرفت و تنها ۵۸ عدد از آنها مجهز به سلاح‌های رزمی خواهد شد.

فرماندهان میدانی در افغانستان می‌گویند نیاز فوری به نیروی هوایی موثرتر و حمایت‌های نجات و تامین بیشتر دارند تا نظامیان را با انگیزه‌تر کرده و شبه‌نظامیان را به عقب برانند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۱۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف کنندگان آمریکایی از اپل شکایت کردند

اپل با انبوهی از شکایت‌های جدید مصرف کننده روبرو شده که با استفاده از پرونده ضد انحصارطلبی اخیر وزارت دادگستری آمریکا و ۱۵ ایالت علیه این شرکت، مدعی هستند اپل بازار تلفن هوشمند را تحت انحصار خود قرار داده است.

به گزارش ایسنا، دستکم سه شکایت گروهی از روز جمعه در دادگاه‌های فدرال کالیفرنیا و نیوجرسی توسط مالکان آیفون مطرح شده که مدعی هستند اپل، هزینه محصولاتش را از طریق رفتار ضد رقابتی افزایش داده است.

این شکایت‌ها که نماینده میلیون‌ها مصرف کننده هستند، منعکس کننده ادعاهای هفته گذشته وزارت دادگستری آمریکا مبنی بر این هستند که اپل، قانون ضد انحصارطلبی آمریکا را با سرکوب فناوری اپلیکیشن‌های پیام رسان، کیف‌های دیجیتالی و سایر اقلامی که می‌توانستند رقابت در بازار برای تلفن‌های هوشمند را افزایش دهند، سرکوب کرده است.

اپل، ادعاهای دولت آمریکا را رد کرده است. این شرکت مستقر در وپرتینوی کالیفرنیا، بلافاصله درباره شکایت‌های مصرف کنندگان اظهار نظر نکرد.

استیو برمان، وکیلی که شرکت حقوقیش هاگنز برمان، یکی از پرونده‌های جدید را ثبت کرده است، خاطرنشان کرد شرکت وی پیش‌تر از اپل به دلیل مقابله با رقابت برای کیف موبایل اپل پی شکایت کرد. برمان گفت :خوشنود هستیم که وزارت دادگستری با رویکرد ما موافق است.

اپل پیش از این مشغول مبارزه با شکایت‌های خصوصی بود که شیوه‌های تجاری این شرکت را به عنوان ضد رقابتی به چالش کشیده بودند. یک قاضی در فوریه حکم داد اپل باید یک شکایت حقوقی روبرو شود که به نمایندگی از میلیون‌ها مصرف کننده، مدعی است این شرکت بازار اپلیکیشن‌های آیفون را قبضه کرده است. اپل، این ادعاها را رد کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، هاگنز برمان پیش از این به یک توافق ۵۵۰ میلیون دلاری در پرونده‌های جداگانه مربوط به قیمت گذاری کتاب الکترونیکی و سیاست‌های فروشگاه برنامه اپل دست پیدا کرده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وقوع زمین لرزه در کابل
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه پاسداران
  • پنتاگون حمله هوایی آمریکا به شرق سوریه را رد کرد
  • احداث سد بختیاری در مرحله تامین مالی قرار داد
  • شهادت نیروی سپاه در دیرالزور / پنتاگون: به سوریه حمله نکردیم
  • آمریکا باز هم مدعی تحریم تسهیل‌کنندگان مالی گروه‌های مقاومت شد
  • آمریکا باز هم مدعی تحریم‌ تسهیل‌ کنندگان مالی گروه‌ های مقاومت شد
  • آمریکا باز هم مدعی تحریم‌ تسهیل‌کنندگان مالی گروه‌های مقاومت شد
  • مصرف کنندگان آمریکایی از اپل شکایت کردند
  • حملات هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان/ ۲ عملیات حزب الله علیه اشغالگران