Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@18:57:08 GMT

خواندني ها با برترين ها (139)

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۹۱۴۲۵

خواندني ها با برترين ها (139)

خبرگزاري آريا - برترين ها - محمودرضا حائري: در اين شماره از خواندني ها با زندگي نامه ي خودنوشت احمد زيدآبادي، رماني از ادبيات مجارستان، ماجراي فراري از کره شمالي و... آشنا شويد.
مهر پنجم
فرنتس شانتاترجمه ي کمال طاهرينشر چشمهچاپ اول: 96

رمانِ مُهر پنجم نوشته‌ي فرنتس شانتا، از بزرگ‌ترين آثارِ تاريخِ ادبيات مجارستان است در قرنِ بيستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرنتس شانتا (2008 _ 1927) انساني عجيب و خاص بود که بارها به خاطرِ ايده‌هاي سياسي‌اش از سوي دولتِ مجارستان تحت فشار قرار گرفت. هر چند او در جواني گرايش‌هاي سوسياليستي داشت اما راهِ خود را از بولشوويسمِ شوروي بسيار زود جدا کرد. او رمانِ مُهر پنجم را سالِ 1963 نوشت، رماني که چهار شخصيت اصلي دارد.
چهار مردي که در يک بار کنار هم نشسته‌اند و در فضاي ديکتاتورزده‏ي مجارستان درباره‌ي يک ماجرا صحبت مي‌کنند، ماجرايي که براي هر کدام از آن‌ها يک انتخاب باقي مي‌گذارد و در همين اثنا پنجمين نفر وارد مي‌شود... رمانِ فرنتس شانتا روايتي ا‌ست مملو از خُرده‏روايت. ريتمي سريع دارد و اتفاق‌هايي غافلگيرکننده که در آن‏ها شرافتِ انساني در موقعيت شکنجه، ترس و فشار سنجيده مي‌شود.
اين چهار مرد بايد تصميمي مهم بگيرند، تصميمي که در آن قضاوت تعيين‌کننده‌اي وجود دارد. شانتا در اين رمان فضاي انسانِ دوران استبداد را به تصوير کشيده و روح‌هايي که فاسد شده‌اند... شانتا آخرين رمانش را سالِ 1966 نوشت و چهل و دو سال دست به قلم نبرد تا روز مرگش. هيچ‌کس نمي‌داند اين نويسنده‌ي متفاوت چرا سکوت کرد و در محاق رفت...
از سرد و گرم روزگار
احمد زيدآبادينشر نيچاپ اول: 96

سرنوشت به دنبالم بود؛ «چون ديوانه‌اي تيغ در دست» به خلاف همسالانم، تسليم آن نشدم. هر غروب پاييز از بلنداي تک‌درخت تناور روستايمان چشم به افق‌هاي دوردست و بي‌انتهاي کوير دوختم و به آواز درونم گوش فرا دادم؛ آوازي که مرا به «انتخاب» فرامي‌خواند. پس انتخاب کردم؛ فقر و بي‌پناهي را با شکيبايي تاب آوردم، از رنج و زحمت کار شانه خالي نکردم، سر در کتاب فرو بردم و بر همه‌ي تباهي‌هاي محيط اطرافم شوريدم...
اين قصه‌ي سرگذشت من است تا 18 سالگي.
رهبر عزيز
جنگ جين سونگترجمه ي مسعود يوسف حصرچينانتشارات ققنوسچاپ اول: 96

در داستان نفس‌گير فرار جنگ جين‌سونگ به کره جنوبي افشاگري حيرت‌انگيزي بيان مي‌شود. تفاوت اصلي کتاب رهبر عزيز با ديگر کتاب‌هاي مربوط به کره شمالي در اين است که جنگ جين‌سونگ فراري‌اي عادي نيست. او شاعري است که در بالاترين سطوح قدرت فعاليت کرده، در ساخته شدن کيش شخصيتي کيم جونگ‌ايل، رهبر عزيز، نقش داشته و حتي به جمع «پذيرفته‌شدگان» راه يافته، که اعضاي آن بسيار کم هستند.
همچنين او چندين سال در سازمان جاسوسي کره شمالي فعاليت داشته و به همين دليل با رازهاي پشت پرده سياست کره شمالي آشناست. در نتيجه اين نزديکي به نهاد قدرت و شخص کيم جونگ‌ايل، او به‌راحتي و به‌خوبي مي‌تواند در اين کتاب به ساختار واقعي قدرت در کره شمالي بپردازد.
استبداد (بيست درس از قرن بيستم)
تيموتي اسنايدرترجمه ي پژمان طهرانياننشر نوچاپ اول: 96

در قرن بيستم، دموکراسي‌هاي اروپا به ورطه‌ي فاشيسم و نازيسم و کمونيسم سقوط کردند. تاريخ اروپاي قرن بيستم نشان مي‌دهد که جوامع ممکن است از هم بپاشند، دموکراسي‌ها ممکن است سرنگون شوند، نظام‌هاي اخلاقي ممکن است فرو بريزند، و انسان‌هاي عادي ممکن است خود را در موقعيت‌هايي غير قابل تصور بيابند.
ما از اروپايي‌هاي قرن بيستم عاقل‌تر يا باهوش‌تر نيستيم که شاهد بودند مردم‌سالاري چطور تسليمِ تماميت‌خواهي شد. اما مزيتِ ما بر اروپايي‌هاي قرن بيستم آن است که مي‌توانيم از تجربياتِ آنها درس بگيريم تا در برابر پيشرَوي استبداد پايداري کنيم.
کانت
آلن وودترجمه ي عقيل فولاديانتشارات نگاه معاصرچاپ اول: 96

مرورهاي حقيقتا به روز در باب فلسفه نقدي كانت، كمياب‌اند. مطالعه جديد و استثنايي آلن وود، هم تفسير فلسفي چشم‌گيري از كانت براي متخصصان است هم راهنمايي بسيار روشن و سودمند براي دانشجويان. كانت آلن وود، روشن نوشته شده است، و كتابي آسان فهم براي خواننده آزاد است بي‌آنكه در تشريح آموزه‌هاي پيچيده فلسفي، دقت را فدا كند. اين كتاب، همه جنبه‌هاي انديشه كانت را پوشش مي‌دهد و آن‌ها را تا جايي كه محدوديت‌هاي كتابي نسبتا كوچك ميسر مي‌سازد، با موضوع‌ها و نگراني‌هاي معاصر مرتبط مي‌كند...

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۱۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برترین‌های مسابقات مینی گلف کشور در اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ در پایان مسابقات مینی گلف قهرمانی کشور که به مدت ۳ روز به میزبانی سایت استاندارد مینی گلف اصفهان برگزار شد تیم‌های تهران و قم به ترتیب در بخش آقایان و بانوان بر سکوی قهرمانی ایستادند.

نایب رئیس انجمن مینی گلف کشور با بیان اینکه این مسابقات در دو بخش آقایان و بانوان برگزار شد گفت: بیش از ۱۷۰ ورزشکار از ۲۴ استان کشور در این مسابقات حضور داشتند.

خانم جهانی افزود: این هفتمین دوره مسابقات کشوری مینی گلف بود که با حضور برترین‌های ایران برگزار شد سطح بسیار بالایی داشت.

وی گفت: این رقابت‌ها در کنار سنجش میزبان آمادگی ورزشکاران مینی گلف کشور فرصتی هم برای کشف استعداد‌های جدید بود تا از آنها در اردو‌های تیم ملی برای رویداد‌های بین المللی دعوت شود.

جهانی افزود: مینی گلف یکی از رشته‌های جذاب و پرهیجان ورزشی است که سن و سال در آن مطرح نیست و‌در حوزه قهرمانی می‌توان از سنین پایین تا سنین بالای ۶۰ الی ۷۰ در این ورزش فعالیت کرد.

نایب رئیس انجمن مینی گلف کشور با اشاره به جایگاه خوب ایران در آسیا گفت: ایران در سال‌های اخیر همواره جزو ۳ تیم برتر آسیا در مینی گلف بوده است و تلاش این است که در جهان هم بتوانیم جزو ۱۰ کشور برتر باشیم.

خانم جهانی افزود: با پایان این مسابقات قرار است برترین‌ها با حضور در تیم ملی به زودی راهی رقابت‌های بین المللی شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۳ هزار بسیجی لرستانی به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند
  • برترین‌های المپیاد ورزش کارگری استان تجلیل شدند
  • تولید کیت‌های استخراج DNA با یک‌بیستم قیمت نمونه اروپایی
  • عکس| استوری برترین دروازه‌بان جام ملت‌ها، بعد از قهرمانی
  • معرفی برترین‌های مسابقات مینی گلف کشور در اصفهان
  • چهره برتر هنر انقلاب اسلامی خوزستان معرفی شد
  • کشتی خوزستان روی ریل موفقیت قرار گرفته است
  • عکس| برترین پنالتی زن‌های تاریخ فوتبال کدام بازیکنان هستند؟
  • اصفهان برترین استان در استعدادیابی کشتی
  • تعیین تکلیف حق پخش ورزش