Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - امدادرساني به زلزله‌زدگان زلزله 7.2 ريشتري استان کرمانشاه که شب گذشته همزمان با اين استان در چند استان‌ کشور نيز احساس شد، همچنان ادامه دارد.
به گزارش ايسنا، سازمان پزشکي قانوني در پي وقوع زلزله 7.2 ريشتري شب‌ گذشته در مرز ايران و عراق اعلام کرد: تاکنون 328 جسد توسط پزشکي قانوني استان کرمانشاه معاينه و براي آنان جواز دفن صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تيم‌هاي پزشکي قانوني در شهرستان‌هاي استان کرمانشاه مستقر و در حال معاينه اجساد هستند که تا اين لحظه تعداد اين اجساد به 328 تن رسيده است.
بنابر اعلام سخنگوي وزارت بهداشت ، تاکنون 5346 نفر در بيمارستان‌هاي کرمانشاه پذيرش شده‌اند.
12:22 *
آخرين وضعيت ترافيکي مناطق زلزله‌زده/ اعمال محدوديت تردد در کرمانشاه
سردار محمدحسين حميدي در گفت‌وگو با ايسنا، درباره آخرين وضعيت ترافيکي در مناطق زلزله زده اظهار کرد: گزارش‌ها حاکي از آن است که ترافيک در محورهاي منتهي به مناطق زلزله زده به شکل روان در حال انجام است و گره ترافيکي خاصي در اين محورها وجود ندارد.
فرمانده پليس راه کشور همچنين درباره اينکه آيا محدوديت ترافيکي در محورهاي منتهي به کرمانشاه و مناطق زلزله زده اعمال شده يا خير؟، به ايسنا گفت: محدوديت‌هاي تردد از سوي عوامل پليس راه کرمانشاه در برخي از مناطق منتهي به مناطق زلزله زده اعمال شده تا امدادرساني و تردد خودروهاي امدادي با سرعت بيشتري انجام شود.
11:45*
تشکيل ستاد ويژه کمک به زلزله‌زدگان از سوي ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره)
به گزارش ايسنا، مخبر رييس ستاداجرايي فرمان حضرت امام(ره) ضمن تشکيل ستاد به تمام زيرمجموعه هاي آن دستور تامين و ارسال تجهيزات و اقلام مصرفي مورد نياز به مناطق زلزله زده را صادر کرد.
شايان ذکر است ازساعات اوليه صبح امروز 20 تريلي موادغذايي،درماني و پتو از طرف ستاداجرايي به مناطق زلزله زده ارسال شده است.
11:40 *
تعداد جانباختگان زلزله استان کرمانشاه به 328 نفر رسيد
پزشکي قانوني استان کرمانشاه با اعلام صدور 328 جواز دفن تا اين لحظه (ساعت 11:40 دقيقه) براي جان باختن زلزله شب گذشته، تعداد جان باختگان شهرستان‌ها را به تفکيک زير اعلام کرد:
کرمانشاه 10 نفر
اسلام آباد 22 نفر
کرند 14 نفر
سرپل ذهاب 236 نفر
قصر شيرين 28 نفر
ثلاث 15 نفر
جوانرود 3 نفر
11:36 *
دولت با تمام امکانات در کنار آسيب ديدگان خواهد بود
رييس جمهور در پيامي با ابراز همدردي با همه آسيب ديدگان و داغديدگان حادثه زلزله در استان هاي غربي کشور به ويژه در استان قهرمان پرور کرمانشاه، تصريح کرد که " دولت با تمام امکانات خود و به صحنه آوردن توانايي همه دستگاهها در سطح ملي و محلي در کنار آسيب ديدگان خواهد بود".
11:35 *
اعزام تيم واکنش سريع بهداشت محيط براي کنترل وضعيت بهداشت مناطق زلزله‌زده
معاون فني مرکز سلامت محيط و کار وزارت بهداشت از اعزام تيم واکنش سريع بهداشت محيطي به مناطق زلزله‌زده غرب کشور خبر داد.
11:31*
فرمانده سپاه راهي مناطق زلزله‌زده در کرمانشاه شد
سرلشکر محمد علي جعفري فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بلافاصله پس از صدور فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامي مبني بر کمک رساني سريع نيروهاي مسلح به مردم زلزله زده در غرب کشور، راهي کرمانشاه شد.
11:12 *
ارسال سرويس بهداشتي و 2 کانتينر مواد غذايي به سر پل ذهاب توسط شهرداري تهران
معاون خدمات شهري شهرداري تهران با اشاره به اعزام تجهيزات مورد نياز از سوي شهرداري تهران به مناطق زلزله زده گفت: 2 تريلي آب معدني، 4 آمبولانس شهر سالم، 2 کانتينر موادغذايي، 10 آمبولانس از بهشت زهرا، 160 چشمه سرويس بهداشتي، 4 دستگاه بيل مکانيکي و 40 هزار پتو، چادر گروهي همچنين دارو به سرپل ذهاب ارسال شد.
11:25 *
درخواست رييس اورژانس کشور براي حضور پررنگ نيروهاي انتظامي در سرپل ذهاب
رييس اورژانس کشور ضمن انتقاد از حضور کمرنگ نيروي انتظامي سر پل ذهاب گفت: ما نياز به حمايت امنيتي در اين مناطق داريم.
به گزارش ايسنا، پيرحسين کوليوند با اشاره به اينکه نيروهاي اورژانس در حال انتقال مجروحان هستند، گفت: متاسفانه نيروي انتظامي حضور کمرنگي در اين مناطق دارند و ما از فرمانده نيروي انتظامي استان مي‌خواهيم امنيت منطقه را برقرار کند و به نيروهاي خود تذکر بدهد.
11:22 *
گزارش وزير نيرو به رييس جمهور درباره وضعيت آب و برق مناطق زلزله زده و استان کرمانشاه
رييس جمهور در گفت و گو با وزير نيرو ضمن بررسي و اخذ گزارش از وضعيت تامين آب و برق مناطق زلزله زده، دستورات لازم را براي اولويت بخشيدن به تامين سريع نيازهاي اين مناطق صادر کرد.
11:13 *
جديدترين آمار مصدومان و کشته‌شدگان زلزله غرب کشور اعلام شد
ايرج حريرچي با بيان اينکه تاکنون 5346 نفر در بيمارستان‌هاي کرمانشاه پذيرش شده‌اند گفت: 3748 نفر به صورت سرپايي، 717 نفر بستري و 400 نفر ترخيص شده‌اند.
وي ادامه داد: 274 نفر نيز به ساير بيمارستان‌هاي استان و همچنين همدان اعزام شده‌اند. همچنين 207 نفر نيز تاکنون فوت شده‌اند. اين در حاليست که پزشکان و پرستاران متعددي از شهرهاي ديگر عازم مناطق زلزله‌زده‌ هستند. شرايط از نظر تعداد مجروحان تقريبا پايدار است اما با توجه به اينکه روستاها به صورت کامل آواربرداري نشده‌اند، آماده هستيم مجروحان جديد را بپذيريم.
10:59 *
ترافيک فوق سنگين در محورهاي ورودي مناطق زلزله‌زده
رييس مرکز کنترل ترافيک پليس راهور ناجا از افزايش ترافيک محورهاي ورودي به مناطق زلزله زده خبر داد و افزود: پليس راه از تردد اتومبيل‌هايي که مسووليتي در مناطق زلزله زده ندارند جلوگيري خواهد کرد، لذا درخواست مي‌کنيم مردمي که مسووليتي در مناطق زلزله زده ندارند از تردد در اين مناطق خودداري کنند.
10:57 *
ويدئو / توضيحات تخصصي درباره زلزله غرب کشور
علي مرادي رئيس مرکز لرزه‌نگاري کشور با حضوذر در يک برنامه خبري در شبکه خبر سيما، درباره زلزله غرب کشور که در 21 آبان 1396 رخ داد، توضيحاتي کامل و تخصصي ارائه داد. مي‌توانيد با کليک به‌روي تيتر اين خبر، فيلم مورد نظر را مشاهده کنيد.
10:51 *
توجه به بهداشت مناطق بحران‌زده براي پيشگيري از بروز بيماري‌هاي مسري
محقق پژوهشگاه زلزله‌شناسي بر اساس تجربيات کشور در زلزله‌هايي چون بم اعلام کرد: در چنين رخدادهايي علاوه بر توجه به امدادرساني افراد آسيب‌ديده بايد به مولفه‌هاي بهداشتي منطقه نير توجه شود تا شاهد شيوع بيماري‌هاي مسري ناشي از رشد حشرات و آلودگي منابع آب شرب نباشيم.
10:50 *
آمادگي کامل نهاجا در کمک به مناطق زلزله زده/ هواپيماهاي C130 آماده خدمت رساني
به گزارش ايسنا، در جلسه ستاد بحران نيروي هوايي ارتش مقرر شد، تيم پزشکي که براي خدمات رساني به زائرين اربعين به فرودگاه ايلام اعزام شده بود، با تجهيزات کامل به پادگان ابوذر سرپل ذهاب اعزام شوند.
همچنين در اين راستا يک تيم پزشکي با تجهيزات درماني از پايگاه شهيد نوژه همدان به کرمانشاه اعزام شده و با تشکيل بيمارستان صحرايي مشغول خدمات رساني به مجروحين هستند.
بنابر اين گزارش به پايگاه هاي هوايي شهيد دوران شيراز؛ وحدتي دزفول، شهيد لشگري مهرآباد و شهيد نوژه همدان براي اعزام هواپيماهاي ترابري C130جهت انتقال مجروحين، کمک هاي مردمي و ... آماده باش کامل داده شده است.
10:48*
معاينه 214 جسد در کرمانشاه + آمار تفکيکي شهرستان‌ها
بر اساس اعلام پزشکي قانوني استان کرمانشاه، تعداد جوازهاي دفن صادرشده تا اين لحظه به 214 مورد رسيد.
به گزارش ايسنا، دکتر ارتين کمالي - مديرکل پزشکي قانوني استان کرمانشاه- اعلام کرد: تا ساعت 10 و 24 دقيقه در پي وقوع زلزله 7.2 ريشتري شب‌گذشته در مرز ايران و عراق، تاکنون 207 جسد توسط پزشکي قانوني استان کرمانشاه معاينه و براي آنان جواز دفن صادر شده است.
وي افزود: تيم‌هاي پزشکي قانوني در شهرستان‌هاي استان کرمانشاه مستقر و در حال معاينه اجساد زلزله هستند که تا اين لحظه تعداد اجساد معاينه شده به 207 تن رسيده است.
بنا براعلام روابط عمومي سازمان پزشکي قانوني کشور، وي با اشاره به تعداد اجساد معاينه شده در هر يک از شهرستان‌هاي استان خاطرنشان کرد: تا اين لحظه تعداد اجساد معاينه شده در شهرستان سرپل ذهاب 149، اسلام آباد غرب 22، ثلاث باباجاني 15، کرند غرب 14 و قصر شيرين نيز 14 نفر بوده است که در مجموع به 214 تن مي رسد.
10:46 *
توزيع 100 هزار بسته غذايي و 8000 چادر در مناطق زلزله زده کرمانشاه
دبير کل جمعيت هلال احمر کشور گفت: 300 نيروي هلال احمر در حال آواربرداري در مناطق زلزله زده هستند.
به گزارش خبرنگار ايسنا منطقه کرمانشاه، مصطفي محمدي در حاشيه بازديد از مناطق زلزله زده شهرستان سرپل ذهاب اظهار کرد: از زمان اعلام زمين لرزه تاکنون 100 تيم عملياتي به مناطق زلزله زده اعزام شده که از استان‌هاي کردستان، ايلام و همدان بودند.
وي از توزيع يکهزار تخته چادر و 5000 پتو بين آسيب ديدگان خبر داد و تاکيد کرد: هم اکنون در حال تحويل هزار تخته چادر ديگر هستيم و هفت هزار تخته چادر نيز تا پايان شب بين زلزله زدگان توزيع خواهد شد.
10:45 *
بسيج وزارت رفاه با تمام امکانات براي امدادرساني به بازماندگان
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي به بازماندگان زلزله غرب کشور تسليت گفت و از بسيج اين وزارتخانه با تمام امکانات براي خدمت رساني به بازماندگان خبر داد.
10:45*
آسمان امروز و فرداي کرمانشاه ابري است
مديرکل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي با اشاره به وضعيت جوي کرمانشاه و سرل پل ذهاب گفت: آسمان اين شهرها با افزايش ابر طي روز آينده همراه خواهد بود.
10:43 *
ارسال سه کاميون حامل دارو و تجهيزات پزشکي مصرفي به سمت کرمانشاه
معاون درمان وزارت بهداشت از ارسال سه کاميون حامل دارو و تجهيزات پزشکي مصرفي از لرستان، کردستان و همدان به کرمانشاه خبر داد.
دکتر قاسم جان بابايي در گفت‌وگو با ايسنا افزود: 20 بالگرد هوانيروز، 136 دستگاه آمبولانس، 28 دستگاه اتوبوس آمبولانس نيز به مناطق زلزله زده اعزام شده‌اند همچنين چهار باب بيمارستان صحرايي نيز در منطقه مستقر شده است.
10:40 *
کمبود شديد دارو، سرم، تخت و تجهيزات در مناطق زلزله زده/ بيمارستان سرپل ذهاب تخريب شده است
معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشکي کرمانشاه از کمبود شديد دارو، سرم، تخت و تجهيزات در استان به دليل افزايش کشته‌شدگان و مصدومان زلزله شب گذشته خبر داد.
10:37 *
وزيران کشور و بهداشت به همراهي تيمي از رياست جمهوري عازم استان کرمانشاه شدند
به دستور رييس جمهور ، وزيران کشور و بهداشت، درمان و آموزش پزشکي و رييس جمعيت هلال احمر به همراهي تيمي از نهاد رياست جمهوري، عازم مناطق زلزله زده در استان کرمانشاه شدند.
به گزارش ايسنا، هيات اعزامي به رياست رحماني فضلي وزير کشور ، موظف به رسيدگي به روند امدادرساني به زلزله زدگان ، رسيدگي به آسيب ديدگان و گزارش اقدامات انجام شده به رييس جمهور هستند.
10:37 *
اعزام اکيپ امدادي شهرداري تهران به مناطق زلزله زده تا ظهر/زلزله ديشب ربطي به گسل تهران ندارد
شهردار تهران با بيان اينکه تا ظهر امروز يک اکيپ براي امداد، کمک‌رساني و اهداي موادغذايي و بهداشتي به مناطق زلزله زده اعزام مي شود،گفت: زلزله شب گذشته مربوط به گسل‌هاي زاگرس بود و هيچ ربطي به تهران که تحت تاثير گسل‌هاي البرز است، ندارد.
10:35 *
مجتبي خالدي، سخنگوي سازمان اورژانس کشور با اشاره به اينکه تعداد مصدومان زلزله به 2530 نفر رسيده است اظهار کرد که 382 نفر از مصدومان در بيمارستان بستري شده و 2148 نفر توسط اورژانس درمان و ترخيص شده‌اند.
10:34 *
نجار: فعلا امکان برآورد خسارت زلزله کرمانشاه وجود ندارد
رييس سازمان مديرت بحران کشور گفت: فعلا امکان برآورد خسارت در مناطق زلزله زده وجود ندارد. کار آواربرداري در 2 مرحله انجام خواهد شد. ابتدا بايد مطمئن شويم کشته يا زخمي زير آوارها نيست که اين مرحله کاري تخصصي است و نمي‌توان با بيل مکانيکي و يا لودر اين کار را انجام داد. پس از اين مرحله و اطمينان از نبود کشته و زخمي زير آوار مي‌توان آواربرداري کلي را انجام داد که در اين مرحله نيز اولويت با بازگشايي معابر است.
10:23 *
امان‌اللهي، فرمانده انتظامي استان کرمانشاه اعلام کرد: جاده‌هايي که به سرپل ذهاب مي‌رسند باز بوده و مشکلي از نظر تردد و عبور و مرور وجود ندارد اما در نقاطي بدليل مراجعات غيرضروري ترافيک ايجاد شده است.
وي از مردم خواست از تردد غيرضروري در مناطق زلزله‌زده خودداري کنند.
امان‌اللهي افزود: نيروهاي کمکي با همکاري ناجا در حال اعزام به منطقه هستند.
10:24 *
سردار غيب‌پرور، رييس بسيج مستضعفان از اعزام 100 گروه جهادي دانشجويي از استانهاي همجوار به مناطق زلزله‌زده غرب کشور خبر داد.
10:23 *
انتقال مصدومان به تهران در صورت نياز
سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: شرايط مناطق زلزله‌زده تحت کنترل است و در صورت نياز مصدومان به مناطق ديگر از جمله تهران منتقل مي‌شوند.
10:20 *
وقوع 118 پس لرزه / کشورهاي حاشيه خليج فارس زلزله را احساس کردند
رييس مرکز لرزه‌نگاري از وقوع 118 پس لرزه پس از زلزله اصلي شب گذشته در کرمانشاه خبر داد و گفت: بعد از وقوع چنين زلزله‌اي احتمال پس لرزه تا ماه‌ها وجود دارد.
رييس مرکز لرزه‌نگاري در مورد تعداد پس لرزه‌هاي شب گذشته اظهار کرد: 118 پس لرزه ثبت شده که 51 پس لرزه زير 3 ريشتر، 49 تا بين 3 تا 4 ريشتر و 17 پس لرزه بين 4 تا 5 ريشتر بوده است.
10:10 *
اسامي کشته‌شدگان زلزله غرب کشور اعلام شد
سازمان پزشکي قانوني اسامي 14 تن از کشته شدگان زلزله استان کرمانشاه را اعلام کرد.
به گزارش ايسنا، سازمان پزشکي قانوني فهرست اسامي جانباختگان زلزله استان کرمانشاه را تا ساعت 10:18 اعلام کرد.
اسامي مذکور با کليک به‌روي تيتر خبر قابل مشاهده است.
10:09 *
آمادگي مديريت شهري براي امدادرساني به هموطنان زلزله‌زده
رييس شوراي شهر تهران از آمادگي مديريت شهري براي امدادرساني به هموطنان زلزله زده خبر داد.
محسن هاشمي در گفت‌وگو با ايسنا، در رابطه با نقش شهرداري تهران در کمک رساني به زلزله زدگان غرب کشور گفت: تلاش داريم که نقش بخش امداد رساني و مديريت بحران شهرداري تهران با توجه به توانمندي وامکانات آن در حوادث غيرمترقبه افزايش يابد تا بتوانيم به هموطنانمان ياري برسانيم.
09:50 *
دستور ويژه مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي براي خدمت‌رساني سريع به آسيب‌ديدگان زلزله
نوربخش، مديرعامل سازمان تامين اجتماعي، با صدور دستوري به مديران بيمه‌اي و درماني استان‌هاي غربي کشور بر لزوم تسريع خدمت‌رساني به آسيب‌ديدگان از زلزله تأکيد کرد.
وي همچنين برقراري مستمري بازماندگان بيمه‌شدگان متوفي و همچنين برقراري کمک هزينه ايام بيماري براي حادثه‌ديدگان را از وظايف مهم واحدهاي بيمه‌اي سازمان تأمين اجتماعي برشمرده و دستور تسريع در انجام اين تعهد سازمان تأمين اجتماعي در قبال ذينفعان را صادر کرده است.
09:48 *
آمادگي سازمان ملل براي کمک به ايران پس از وقوع زلزله در غرب کشور
گري لوئيس هماهنگ کننده ويژه سازمان ملل در ايران نيز در واکنش به زلزله شب گذشته در غرب ايران يک پيام تسليت در صفحه توئيتر خود منتشر و با مردم ايران ابراز همدردي کرد. وي در اين پيام نوشت: «تسليت به دولت و مردم ايران براي زلزله مرگبار در مرزهاي غربي اين کشور. وضعيت در نيمه شب گذشته خيلي مشخص نبود اما با طلوع خورشيد بيشتر درباره کشته شدگان و افراد زخمي اطلاعات به دست مي‌آيد. در صورت نياز سازمان ملل آماده همکاري است».
09:36 *
آماده باش يگان‌هاي غرب ارتش جهت کمک رساني به مناطق زلزله‌زده
امير سرتيپ نوذر نعمتي، جانشين فرمانده نيروي زميني ارتش در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به حضور يگانهاي مختلف ارتش در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه و ايلام اظهار کرد: از لحظه وقوع حادثه با توجه به استقرار يگان هاي نيروي زميني ارتش در مناطق زلزله‌زده بلافاصله سه تيپ از اين نيرو جهت امدادرساني به حادثه ديدگان وارد محل حادثه شدند. به دليل نياز به برقراري بيمارستان صحرايي در منطقه، آسايشگاه ابوذر سرپل ذهاب تخليه و تبديل به بيمارستان صحرايي شد و در همان ساعات ابتدايي نيز 270 مصدوم توسط تيم‌هاي پزشکي مستقر در بيمارستان صحرايي مورد مداوا قرار گرفتند.
به گفته وي، کليه آمبولانس‌هاي بهداري هاي ارتش در مناطق غربي در مناطق زلزله‌زده حضور دارند. در حال حاضر فرماندهي نيروي زميني در حال عزيمت به مناطق حادثه ديده هستند.
09:33 *
آخرين آمار مصدومان زلزله غرب کشور/آماده باش بيمارستان‌هاي تهران براي پذيرش مصدومان
بنابر آخرين خبر اعلامي وزارت بهداشت از آمار مصدومين زلزله شب گذشته در غرب کشور، تعداد مصدومان تاکنون به ١٦٨٦ نفر رسيده است. همچنين 136 دستگاه آمبولانس، 20 واحد اتوبوس آمبولانس و سه فروند هواپيما براي امدادرساني به مناطق زلزله زده اعزم شده‌ است. 200 تخت بيمارستاني نيز براي اعزام مصدومين به استان‌هاي همجوار آماده شده‌اند. همچنين چهار باب بيمارستان صحرايي در اين مناطق مستقر شده است. همچنين تاکنون 100 پرستار، هشت جراح عمومي، هشت متخصص طب اورژانس و شش ارتوپد براي ارائه خدمات به مردم مناطق آسيب ديده اعزام شده اند. در تهران نيز 600 تخت بيمارستاني آماده ارائه خدمات درماني به زلزله زدگان هستند.
09:33*
فراخوان براي کمک به آسيب ديدگان مناطق زلزله زده
سخنگوي سازمان انتقال خون در فراخواني از تمامي دارندگان گروه خوني - O (او منفي) دعوت کرد تا براي اهداي خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.
09:32 *
استقرار 140 آمبولانس و سه اتوبوس آمبولانس در مناطق زلزله زده
سخنگوي سازمان مديريت بحران کشور از مرگ قطعي دست‌کم 200 تن در زمين لرزه غرب کشور خبر داد و گفت:140 دستگاه آمبولانس و سه دستگاه اتوبوس آمبولانس در منطقه مستقر هستند .
09:09*
ترافيک سنگين در محورهاي ورودي مناطق زلزله‌زده
سرهنگ رحماني رئيس مرکز کنترل ترافيک پليس راهور ناجا از ترافيک سنگين در محورهاي قصرشيرين و سرپل ذهاب خبر داد و با بيان اينکه با توجه به زلزله‌اي که شب گذشته در اين استان به وقوع پيوست و قصرشيرين و سرپل ذهاب را درگير کرد، شاهد بسته شدن برخي از محورها بوده‌ايم، گفت: برخي محورهاي مواصلاتي و اصلي پس از وقوع زلزله همچون محور سرپل ذهاب – پاوه، دالاهو – پل ذهاب مسدود شد که خوشبختانه با کمک نيروهاي امدادي بلافاصله بازگشايي شد.
08:55 *
اعزام تيم‌هاي ارزياب به مناطق زلزله‌زده براي تعيين ميزان خسارت
معاون مديريت بحران کشور نيز نجات جان مجروحان و بيرون آوردن زيرآوار ماندگان را اولويت اصلي نيروهاي امدادي در زلزله کرمانشاه دانست و در عين حال از اعزام تيم‌هاي ارزياب به مناطق زلزله‌زده براي تعيين ميزان خسارت خبر داد.
علي ربيعي نيز با عرض تسليت به بازماندگان زلزله، اعلام کرد: تمام دستگاههاي ذيربط وزارت در استان کرمانشاه و استان هاي همجوار، با تمام امکانات در خدمات رساني و امداد رساني به بازماندگان بسيج شدند.
پيام تسليت مقام معظم رهبري
در پي وقوع حادثه تلخ و مصيبت‌بار زمين‌لرزه در غرب کشور که به جان‌باختن و زخمي شدن جمعي از هم‌ميهنان عزيز انجاميد، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي با صدور پيامي ضمن تسليت به ملّت ايران، تأکيد کردند: همه دستگاههاي لشکري و کشوري با همه همت و امکانات به ياري آسيب‌ديدگان بشتابند.
علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي نيز در آغاز جلسه علني امروز (دوشنبه) مجلس شوراي اسلامي با تسليت به خانواده جانباختگان زلزله شب گذشته استان‌هاي ايلام و کرمانشاه، کميسيون‌هاي عمران و شوراها و امور داخلي مجلس را مامور اعزام گروهي به مناطق زلزله‌زده براي امدادرساني هر چه سريعتر و برآورد خسارت‌ها کرد.
در پي زلزله شب گذشته در مناطق غربي کشور و بويژه استان کرمانشاه، رئيس جمهور طي دستوري به معاون اول خود به وي ماموريت داد تمام امکانات کشور را براي نجات هموطنان گرفتار زير آوارها و همچنين رسيدگي کامل به مصدومين حادثه بسيج کند.
پيام تسليت وزير بهداشت به هموطنان در پي حادثه زلزله در غرب کشور
وزير بهداشت در پيامي حادثه زلزله شب گذشته در مناطق غربي کشور را به هموطنان تسليت گفت.
شهرداري تهران، آماده کمک به مناطق زلزله‌زده غرب کشور⁣محمدعلي نجفي، شهردار تهران که در سازمان مديريت بحران تهران حاضر شده بود، طي تماس‌هاي جداگانه‌اي با استاندار کرمانشاه، شهردار کرمانشاه، شهردار سرپل ذهاب و شهردار قصر شيرين در جريان خسارت هاي ناشي از زلزله شب گذشته قرار گرفت و آمادگي شهرداري تهران را براي هرگونه همکاري و کمک به مناطق آسيب ديده اعلام کرد.
ادامه دارد

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۱۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه شدگان اجباری در استان مرکزی هفت درصد افزایش یافت

علیرضا حسینی مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: تعداد بیمه شدگان اجباری (کارگری) این استان از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا بهمن ماه این سال به ۲۴۹ هزار و ۲۰۱ نفر رسید که این آمار در مدت مشابه قبل از آن ۲۳۲ هزار و ۵۳۰ نفر بود و حدود ۱۶ هزار کارگر در این مدت اضافه شده است.

وی بیان کرد: جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی استان مرکزی در این مدت از ۷۵ درصد فراتر رسید و به یک میلیون و ۷۳ هزار و ۶۴۷ نفر رسید.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: بیمه شدگان اصلی نیز از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا بهمن ماه این سال به ۳۵۸ هزار و ۶۶۴ نفر رسید.

حسینی اظهار کرد: تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در استان نیز در این مدت به سه هزار و ۲۴ نفر رسید که بیانگر کاهش هشت درصدی بود.

وی گفت: جمعیت مستمری بگیران (بازنشستگان، از کارافتاده‌گان و بازماندگان) نیز به ۱۱۰ هزار نفر رسید که نشان از افزایش ۱۳ درصدی دارد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: تعداد کارگاه‌های فعال این استان نیز از ابتدای سال گذشته تا پایان بهمن‌ماه این سال به ۲۵ هزار و ۲۰۳ کارگاه رسید که نسبت به مدت مشابه قبل از آن، ۶ و ۲۵ صدم درصد افزایش داشت.

حسینی گفت: استان مرکزی سال گذشته در راستای تعداد کارگاه‌های فعال جزو استان‌های برتر کشور بود و این مهم به دلیل افزایش تعداد بازرسین کارگاه‌ها، تعداد بازرسی‌ها و پیگیری مستمر برای شناسایی کارگاه‌هایی که کارگران خود را بیمه نکرده بودند، صورت گرفت.

وی اظهار کرد: ۲ هزار و ۲۹۰ کارگاه جدید کشفی سال گذشته (تا بهمن‌ماه) در استان مرکزی به ثبت رسید که یک‌هزار و ۵۰۰ کارگاه آن تثبیت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در محورهای مواصلاتی مازندران
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • محدودیت ترافیکی در راه‌های مازندران
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در راه های مازندران
  • اعمال محدودیت‌ ترافیکی پایان هفته در محورهای شمالی
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های شمال
  • آخرین وضعیت سیلاب در برخی از مناطق جنوبی کشور/۳ کشته در سیستان و بلوچستان و ۳ مصدوم در عسلویه
  • بیمه شدگان اجباری در استان مرکزی هفت درصد افزایش یافت
  • محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در سنندج