Web Analytics Made Easy - Statcounter

حوادث رکنا: رییس کل دادگستری استان کرمانشاه از صدور دستور ویژه برای شناسایی اجساد زمین‌لرزه این استان در محل حادثه و صدور جواز دفن خبر داد.

محمدرضا عدالتخواه درباره وضعیت امنیتی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه با بیان اینکه نقطه اصلی زمین لرزه شب گذشته در شهرهای سرپل ذهاب، قصرشیرین و ثلاث باباجانی بوده است گفت: از لحاظ امنیتی هیچ مشکلی وجود ندارد و خدمت‌رسانی به زلزه‌زدگان و آسیب‌دیدگان در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به اقدامات دستگاه قضا برای تسریع در خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان اظهار کرد: دادگستری استان به منظور تسریع در خدمت‌رسانی، دستور ویژه‌ای صادر کرده تا اجساد در همان محل حادثه Incident شناسایی و جواز دفن صادر شود.

شب‌گذشته زمین‌لرزه به قدرت 7.3 ریشتر، استان کرمانشاه را لرزاند.

بنابر اعلام پزشکی قانونی تاکنون برای 214 نفر از کشته‌شدگان این حادثه، جواز دفن صادر شده است.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۱۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهمین کنفرانس بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله، عبدالرضا سروقد مقدم ضمن اعلام مطلب فوق گفت: این کنفرانس با حضور پژوهشگران، مهندسان و مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط با موضوع اصلی" زلزله و کلانشهرها؛ با تأکید بر زلزله تهران" برگزار خواهد شد.

دبیر برگزاری این کنفرانس با اشاره به برگزاری این کنفرانس طی روزهای ۱۸ تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، خاطرنشان کرد: در این کنفرانس مقالات علمی و پژوهشی با محوریت زلزله‌شناسی، مهندسی ژئوتکنیک، مهندسی زلزله و سازه و مدیریت خطرپذیری ناشی از زلزله ارائه خواهند شد.

وی همچنین از برگزاری کارگاه‌های تخصصی در محورهای مذکور و نیز نمایشگاهی تخصصی برای شرکت‌ها، بخش‌های دولتی و خصوصی، ارائه‌کنندگان تجهیزات یا خدمات شاغل در زمینه‌های: زلزله‌شناسی و لرزه‌شناسی، مهندسی ژئوتکنیک، مهندسی زلزله و سازه، مطالعات آسیب‌پذیری، بهسازی لرزه‌ای، تجهیزات نوین ارتقای عملکرد لرزه‌ای سازه‌ها، اب زار گذاری و سنجش رفتار سازه‌ها، مدیریت کاهش خطرپذیری لرزه‌ای، تجهیزات قابل استفاده در مطالعات و برداشت‌های زمینی و هوایی در مطالعات و برنامه‌ریزی‌های مرتبط با موضوع و سایر امکانات لازم در زمان بحران ناشی از زلزله خبر داد.

سروقد مقدم در پایان، ضمن دعوت از کلیه علاقمندان برای شرکت در کنفرانس SEE۹، خاطرنشان کرد: این کنفرانس با توجه به حضور اساتید و متخصصان از سراسر جهان و نیز متخصصان و مسئولان دستگاه‌های اجرایی کشور، امکانات مطلوبی برای ارائه آخرین دستاوردهای علمی و حرفه‌ای در زمینه‌های یادشده و ارائه به جامعه فنی و مهندسی کشور فراهم خواهد کرد.

گفتنی است که نهمین کنفرانس بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله (SEE۹)، به دو زبان فارسی و انگلیسی برگزار و مقالات در دو قالب شفاهی و پوستر ارائه خواهند شد.

همچنین برای کسب هرگونه اطلاعات بیشتر می‌توان به پایگاه اینترنتی دبیرخانه دائمی کنفرانس به نشانی: www.seeconferences.ir مراجعه کرد.

کد خبر 6079771 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • زلزله بامدادی این استان را به لرزه درآورد/ جزئیات
  • نهمین کنفرانس بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله برگزار می‌شود
  • ثبت زلزله شاخص در شهداد کرمان / رخداد ۱۰۵ زمین‌لرزه طی هفته گذشته
  • وقوع زلزله در نصرت آباد زاهدان
  • وقوع زلزله ۶، ۳ ریشتری در حوالی پارس آباد
  • ۵۷۶ جواز تاسیس در بخش صنعت قم صادر شد
  • زلزله ۳، ۶ ریشتری در حوالی پارس اباد
  • سرپل‌ذهاب لرزید
  • چرا زمین‌لرزه تایوان تلفات کمی داشت؟
  • راه‌اندازی پنج ایستگاه لرزه‌نگاری جدید در کرمانشاه