Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به مشکلاتی که مؤسسات مالی برای مردم به وجود آورده‌اند، طرح سؤال از رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی دنبال می‌شود.

صدیف بدری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: متأسفانه شاهد این موضوع هستیم که مؤسسات و بانک‌های خصوصی با اخذ مجوز از بانک مرکزی اقدام به تبلیغ و ارائه سود بالا به مشتریان خود می‌کنند و عمده منابع مالی مردم نیز در این مؤسسات جذب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: وقتی که این مؤسسات مالی منابع مردم را پایمال می‌کنند و سبب به وجودآوردن مشکلاتی برای جامعه و سپرده‌گزاران می‌شوند، بانک مرکزی باید پاسخگوی این تخلفات باشد چرا که مجوز فعالیت برای این مؤسسات صادر کرده است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: سیستم نظارت بانک مرکزی با ضعف شدیدی مواجه بوده و اغلب افرادی که این مؤسسات و بانک‌های خصوصی را تأسیس می‌کنند، از بازنشستگان بانک‌های دولتی و یا بانک مرکزی هستند که این نیز خود ابزاری برای نبود نظارت مناسب می‌شود.

بدری تصریح کرد: با توجه به مشکلاتی که مؤسسات مالی برای مردم به وجود آورده‌اند، طرح سؤال از رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی در دستور کار نمایندگان قرار دارد.

نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: سیستم موجود بانکداری کشور با مشکل روبه‌رو است و اگر به همین شکل پیش برود، قطعا مشکلات این حوزه برطرف نمی‌شود.

بدری افزود: درصد بالای منابع مالی مردم در مؤسسات و بانک‌های خصوصی به دلیل ارئه سود بالا انباشته شده است و این بانک‌ها نیز تبعیت مناسبی از سیاست‌های حمایت از تولید ندارند و این در حالی بوده که عمده منابع مالی مردم را در بانک خود دارند.

وی اظهار داشت: سیستم نظارت بانک مرکزی نیز مدیریت قابل قبولی برای برطرف کردن این مشکل ندارد و متأسفانه شاهد این موضوع هستیم که برطرف کردن مشکل نظام بانکداری کشور به یک دغدغه مهم تبدیل شده و راهکار مناسبی نیز از طرف مسئولان ارائه نمی‌شود.

انتهای پیام/

R41374/P1486/S6,49/CT15

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۲۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: تا هفته آینده گزارش جمع‌بندی موضوع ارز را به صحن می‌آوریم

به گزارش «نماینده»، مهدی طغیانی نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی در جلسه روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در تذکری با تاکید بر اینکه در قانون بانک مرکزی که به تازگی ابلاغ شده‌ است و همچنین ماده قانون احکام دائمی، سیاست ارزی کشور مشخص شده است، گفت: متاسفانه بدون توجه به این سیاست بانک مرکزی قیمت بازار غیررسمی ارز را انکار می‌کند و می‌گوید من با این قیمت کاری ندارم درحالی این قیمت با او کار دارد.

وی افزود: قیمت بازار غیررسمی یا بازار آزاد که باید با سیاست‌های بانک مرکزی کنترل می‌شده، طی ۲ ماه ۱۵ هزار تومان افزایش یافته و بعد از همه التهابات ۲۰۰۰ تومان کاهش یافته است؛ اینها به آن معناست که بانک مرکزی برنامه‌ای برای سیاستگذاری ارزی منطبق بر قانون ندارد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی با تاکید بر اینکه بی ثباتی ارزی تبدیل به ناامنی می‌شود، اظهار کرد: روز به روز می‌بینیم که با سیاستگذاری فعلی نیاز ارزی کشور بیشتر و از طرف دیگر ارزآوری کمتر می‌شود؛ کم اظهاری در واردات و بیش اظهاری در صادرات نتیجه‌اش بی رغبتی در صادرات است. آقایان به ارز نفتی دل خوش کردند درحالی که این ارز به معنای ناامنی است چند روز دیگر وقتی دولتی در دنیا تغییر کند و رئیس جمهوری دیگری بیاید نمی‌توان بازار را کنترل کرد.

طغیانی از رئیس مجلس خواست تا در این زمینه پیگیری‌های لازم را انجام دهد و گفت: ما مسئولیم و باید حتماً وارد شویم و وضعیت را کنترل کنیم.

به گزارش ایسنا محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر طغیانی با تاکید بر اینکه موضوع ارز حتما مهم است، اظهار کرد: در سیاست‌های ارزی اختلاف نظری بوده و در حال بررسی است، حتماً تا هفته آینده گزارش جمع‌بندی را به صحن مجلس می‌آوریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چقدر می توان به صورت های مالی شرکت ها اعتماد کرد؟
  • قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است
  • نماینده اردبیل: معلوم نیست بانک مرکزی چه کار می‌کند!
  • خیز بغداد و آنکارا برای توسعه همه جانبه رابطه / در سفر کم سابقه اردوغان به عراق چه می گذرد؟ / نفت، آب و تروریسم مهم ترین پرونده های روز میز مذاکرات دوجانبه
  • رئیسی: افزایش سطح تبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور در گام اول ۱۰ میلیارد دلار هدف‌گذاری شده است / روابط ایران و پاکستان مبتنی بر رابطه تاریخی تمدنی است
  • رئیسی: افزایش سطح تبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور در گام اول ۱۰ میلیارد دلار هدف‌گذاری شده است / روابط ایران و پاکستان مبتنی بر رابطه تاریخیتمدنی و اشتراکات عمیق اعتقادی و دینی است
  • اشتباه در راهبرد بانک مرکزی؛ رئیس کل بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسد | رابطه زایش تورم و نرخ دلار چگونه است؟
  • قالیباف: تا هفته آینده گزارش جمع‌بندی موضوع ارز را به صحن می‌آوریم
  • زلنسکی : اوکراین افغانستان دوم نخواهد شد
  • پیگیر موضوع افزایش سهم مشهد از بودجه ملی زیارت هستیم