Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- معاون امور بازرگانی و صنایع وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه وضعیت تولید سیب درختی امسال مناسب بوده گفت: برای حمایت از صادرات سیب درختی، به آنها مشوق های صادراتی و به واردکنندگان موز نیز تسهیلات اعطا می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «علی اکبر مهرفرد» روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه بین المللی و تخصصی محصولات پروتئینی و صنایع وابسته در محل دائمی نمایشگاه بین المللی، افزود: سازمان مرکزی تعاونی روستایی از یک ماه گذشته خرید تضمینی سیب درختی درجه سه را برای حمایت از تولیدکنندگان این محصول آغاز کرده است به طوری که قیمت هر کیلو سیب خریداری شده بین 350 تا 360 تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی درباره پرسش مطرح شده مبنی بر نوسان تولید سیب درختی نیز گفت: سال گذشته سال کم محصولی برای تولید سیب درختی بود به همین دلیل در چند ماهه نخست امسال سیبی برای صادرات نداشتیم اما پس از برداشت خوب امسال، صادرات سیب به کشورهای هدف انجام می شود.

** رد واردات کیوی از نیوزلند
معاون امور بازرگانی و صنایع کشاورزی درباره واردات میوه به کشور نیز گفت: به دلیل سیاست ممنوعیت واردات میوه و حمایت از تولید داخلی، امسال تاکنون واردات میوه به جز موز، آناناس، نارگیل و انبه نداشته ایم و کیوی نیز وارد نکرده ایم.
وی اضافه کرد: چندی پیش تعاونی های گیلان و مازندران توافق نامه ای با یک شرکت نیوزلندی برای توسعه بازار کیوی منعقد کردند اما تاکنون وارداتی درخصوص این محصول صورت نگرفته است.
ادامه دارد...
دومین دوره نمایشگاه بین المللی محصولات پروتئینی حلال (میتکس 2017) امروز(دوشنبه) با حضور 99 غرفه‌گذار ایرانی و 15 کشور جهان در فضایی به وسعت بیش از 6200 متر مربع در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد.
در این نمایشگاه علاوه بر شرکت‌کنندگان داخلی نمایندگانی از کشورهای اسپانیا، استرالیا، آلمان، امارات متحده عربی، اوکراین، برزیل، مغولستان، چین، لیتوانی، ایتالیا، دانمارک، هلند، انگلستان‌، بلژیک و سوئیس حاضرند.
اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام**٩١٨٦ *9132 ** 2023
گزارش: هما همت خواه* انتشار: لطیف نکوئی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۲۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور واحد‌های تولیدی اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل  هاشم علایی گفت:  ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با عنوان «ایران اکسپو» از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت‌ماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود که در این نمایشگاه، چند واحد تولیدی شهرک‌های صنعتی استان حضور خواهند یافت.
وی از حمایت مالی این شرکت از حضور تولید کنندگان در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی خبر داد و افزود: نمایشگاه ایران اکسپو به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور، فرصت بسیار مناسبی برای تولید کنندگان محسوب می‌شود تا ضمن معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی، نسبت به استفاده از ظرفیت بازارهای جدید صادراتی و توسعه بازارهای موجود اقدام کنند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، اظهار کرد: با حمایت از حضور واحدهای تولیدی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی تلاش می‌کنیم تا ضمن کمک به ارتقاء دانش و فناوری تولید کنندگان، زمینه‌های شناسایی، توسعه بازار هدف و فروش محصولات تولیدی آنان نیز فراهم شود.
علایی، این حمایت‌ها را در قالب اجاره غرفه، بازدید از نمایشگاه‌های اختصاصی، تخصصی، توانمندی، اکسپو، نمایشگاه فروش و همچنین اعطای کمک هزینه‌های اعزام هیات‌های تجاری به خارج از کشور برشمرد و افزود: امیدواریم با برنامه‌های حمایتی که در قالب کمک‌های بلاعوض از واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاران انجام می‌شود شاهد توسعه صنعت استان و افزایش اشتغال در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم باشیم.

 

دیگر خبرها

  • حضور واحد‌های تولیدی اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • ضوابط تامین ارز از محل واردات در مقابل صادرات اعلام شد
  • امسال قطعی برق برای کشاورزان نخواهیم داشت
  • محصول خرما و آبزیان بوشهر در نمایشگاه صادراتی
  • ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند
  • نمایش دستاوردهای جهاددانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • ضوابط جدید تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • آغاز تولید امسال تخم چشم زده ماهی قزل‌آلا در اصفهان
  • گرانی سرسام آور هزینه های یازدهمین نمایشگاه صنایع ریلی