Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: شهردار تهران خبر داد: تا ظهر امروز یک اکیپ برای امداد، کمک رسانی و اهدای موادغذایی و بهداشتی به مناطق زلزله زده اعزام می شود.

به گزارش شبستان، محمد علی نجفی،‌شهردار تهران در حاشیه بازدید از ستاد مدیریت بحران شهر تهران ضمن اظهار تاسف نسبت به زلزله شب گذشته که منجر به جان باختن تعدادی از هموطنان در مناطق غربی کشور شد، گفت: شهرداری تهران از صبح امروز در کنار برنامه های وزارت کشور برای مدیریت حادثه زلزله شب گذشته، به صورت آماده باش درآمده و بنده طی تماس هایی با استاندار کرمانشاه و شهرداران شهرهای صدمه دیده؛ در جریان آخرین نیازها و اقدامات قرار گرفتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه که شهرداری تهران تا ظهر امروز یک اکیپ برای امداد، کمک رسانی و اهدای مواد غذایی و بهداشتی به مناطق زلزله زده اعزام می کند، افزود: برای رفع نگرانی همشهریان عزیز باید بگویم که زلزله شب گذشته مروبط به گسل های زاگرس بود و هیچ ربطی به تهران که تحت تاثیر گسل های البرز است، ندارد.

 

شهردار تهران با تاکید بر آمادگی شهر تهران در خصوص مقابله با پدیده های طبیعی همچون زلزله عنوان کرد: تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده و مهمترین برنامه هایی که در آینده دنبال می کنیم، افزایش تاب آوری پایتخت در مقابله سیل، زلزله، رانش زمین و انواع مشکلات طبیعی است.

 

نجفی ادامه داد: در مجموعه ستاد بحران شهر تهران امکانات بسیار خوبی شکل گرفته است، به طوری که هر نوع لرزشی در سراسر کشور از طریق دستگاه های موجود در این ستاد قابل ثبت است و می تواند در این فاصله اقدامات موثری انجام داد. به عبارت دیگر به میزانی که در توان شهرداری تهران بود، امکانات فراهم شده است اما باید در آینده اقدامات بیشتری در خصوص آموزش شهروندان برای مقابله با بلایای طبیعی صورت گیرد.

 

نجفی با اشاره به تهیه نقشه تخلیه محلات تهران تصریح کرد: در حال حاضر این نقشه برای تمامی محلات موجود است و پناهگاه هایی که مردم در صورت بروز حادثه طبیعی می توانند به آن پناه برند، در آن مشخص شده است. ضمن اینکه برای هزار مدرسه تهران شناسنامه تاب آوری آماده شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: در خصوص شناسایی راه های اصلی و اضطراری شهر تهران در زمان وقوع حوادث و پدیده های طبیعی کارهای خوبی صورت گرفته است اما اگر حادثه ای مانند زلزله در تهران پیش آید، همه ارگان ها باید برای کمک به مردم دخیل شوند.

 

شهردار تهران با تاکید بر اینکه باید تهران را در آینده به شهری کاملا تاب آور تبدیل کنیم، گفت: ضروری است در سال های آینده اقدامات بیشتری را از نظر تجهیزات، بودجه و ارایه آموزش به شهروندان برای مقابله با هر نوع حادثه طبیعی انجام دهیم.

 

نجفی در ادامه به آماده سازی 110 سوله مجهز در پایتخت پرداخت و گفت: در این سوله ها وسایل و امکانات اولیه امدادرسانی وجود دارد و همیشه در حال آمادگی به سر می برند اما موضوعاتی همچون تامین چادرها و امکانات جانبی عمدتا بر عهده هلال احمر است. در واقع شهرداری تهران در برخی موضوعات خود به طور مستقیم مسئولیت دارد و در بخش دیگر همچون تامین دارو جنبه پشتیبانی دارد.

 

وی با تاکید بر عضویت همه دستگاه های ذی نفع در ستاد مدیریت بحران شهر تهران عنوان کرد: در حال حاضر این آمادگی وجود دارد که در صورت بروز هرگونه حادثه طبیعی و غیرطبیعی بلافاصله عکس العمل مناسب نشان داده شود.

 

شهردار تهران با اظهار تاسف نسبت به زلزله شب گذشته در مناطق غربی و جان باختن تعدادی از هموطنان بار دیگر تاکید کرد: زلزله مذکور هیچ ربطی به تهران ندارد و شهروندان از این جهت هیچ نگرانی نداشته باشد.

 

نجفی در پایان گفت: همه ما مردم یک کشور هستیم و براساس پیام مقام معظم رهبری و دستور رییس جمهور مبنی بر پشتیبانی و کمک رسانی به مردم مناطق زلزله زده باید بگوییم آنها تنها نخواهند بود و شهر تهران آمادگی کمک به آنها را دارد.

 

 گفتنی است شهردار تهران در طول بازدید خود از ستاد مدیریت بحران شهر تهران طی تماس تلفنی با بازوند استاندار کرمانشاه، رضایی شهردارکرمانشاه، حیدری شهردار سرپل ذهاب، پورافشار شهردار قصرشیرین و همچنین عثمانی شهردار ثلاث باباجانی از روند امداد رسانی به زلزله زدگان مطلع شد.

پایان پیام/47

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۲۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله سالند دزفول خسارتی نداشت

حبیب اله سوزنگر گفت: زلزله، مشکلی در روستاهای این بخش وارد نکرده و تیم‌های ارزیاب در حال بررسی مناطق کوهستانی و عشایری این بخش هستند.

او  با بیان اینکه شدت زمین لرزه به گونه‌ای بود که بسیاری از اهالی منطقه آن را احساس کردند، ادامه داد: منطقه سالند از جمله مناطق کوهستانی شمال دزفول است که همواره زلزله‌های خفیفی در آن ثبت شده است ولی شدت زمین لرزه اخیر از همیشه بیشتر بود.

بخشدار سردشت دزفول با اشاره به گردشگرپذیر بودن این منطقه گفت: هیچ مشکلی برای گردشگران ناشی از این زمین لرزه ایجاد نشده و شرایط عادی است.

آقای سوزنگر با اشاره به احتمال وقوع پس لرزه‌های ناشی از این زمین لرزه افزود: تمام دهیاران و ظرفیت‌های بخش سردشت دزفول در آماده باش قرار دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران اجرا می‌شود
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • دوربین بر روی لباس نیرو‌های شهربان و حریم بان/ هوشمندسازی تخلفات در حریم را کاهش می‌دهد+ فیلم
  • مصدوم شدن ۶ نفر در پی تصادف وانت پیکان با عابر پیاده / مصدومیت ۵ نفر در پی واژگونی ال۹۰
  • جزئیات همکاری شهرداری تهران با چینی‌ها از زبان شهردار تهران + فیلم
  • اعزام ۶۳ اکیپ گشت نوروزی برای حفاظت از اراضی کشاورزی قزوین
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • زلزله سالند دزفول خسارتی نداشت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • انتخاب سگ‌های امدادی بر چه اساس است؟