Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@23:13:06 GMT

همدردی جهانی با زلزله زدگان ایران و عراق

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۹۲۴۹۵

همدردی جهانی با زلزله زدگان ایران و عراق

تهران - ایرنا - همزمان با توجه ویژه رسانه ها در جهان به رویداد زمین لرزه بزرگ یکشنبه شب در بخش های گسترده ای از ایران و عراق با دهها کشته و صدها مجروح، سران و مقامات سازمان های بین المللی و کشورهای مختلف همدردی خود را با زلزله زدگان اعلام کرده اند.

** دبیرکل سازمان ملل:
دبیرکل سازمان ملل ضمن تسلیت و ابراز تالم از تلفات جانی و مالی زلزله ایران – عراق، امدادرسانی محلی را ستود و بر آمادگی سازمان ملل جهت یاری تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استفان دوجاریک سخنگوی آنتونیو گوترش با انتشار بیانیه ای در تارنمای سازمان ملل نوشت: دبیر کل به شدت از تلفات جانی و مالی زلزله ای که مناطق مرزی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق را یکشنبه شب به لرزه در آورد متاثر است.
وی در ادامه این بیانیه ضمن ابلاغ پیام تسلیت دبیرکل سازمان ملل به خانواده های آسیب دیده، دولت و مردم ایران و عراق؛ برای مجروحین این حادثه آرزوی شفای عاجل کرد.
در این بیانیه تاکید شده است که سازمان ملل آمادگی دارد تا در صورت لزوم در عملیات امدادرسانی مشارکت کند.
دفتر سخنگوی سازمان ملل در توییتی نیز از آمادگی سازمان ملل و دفتر هماهنگی امور انساندوستانه این سازمان برای مشارکت در عملیات امداد خبر داد.

** اتحادیه اروپا:
به گزارش تارنمای اطلاع رسانی اتحادیه اروپا، مسئول سیاست خارجی این نهاد ضمن اعلام همبستگی با خانواده قربانیان زلزله ایران – عراق، آمادگی این اتحادیه برای مشارکت در عملیات امدادرسانی را اعلام کرد.
فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که برای شرکت در نشست وزیران امور خارجه به بروکسل پایتخت بلژیک رفته، روز دوشنبه پیش از حضور در محل برگزاری این اجلاس به خبرنگاران گفت: امروز در مورد توافق هسته ای گفت و گو نمی کنیم و این توافق در دستور کار قرار ندارد.
وی افزود که در مورد دیدار اخیر خود با محمد جواد ظریف در سمرقند ازبکستان و همچنین دیدار با اعضای کنگره آمریکا در واشنگتن به شورا گزارش خواهد داد.
وی درمورد زلزله دیشب که مناطق مرزی ایران وعراق را به لرزه درآورد گفت: من با خانواده قربانیان ومسئولان ایران و عراق و منطقه (خاورمیانه) اعلام همبستگی می کنم. به خوبی می دانیم که از عهده زلزله ای به این بزرگی برآمدن دشوار است و به همین دلیل آمادگی اتحادیه اروپا را برای پشتیبانی به هر نحوی که مفید تشخیص داده شود، اعلام می کنم.
از سوی دیگر وزارتخانه های امور خارجه ارمنستان، استونی، نروژ، کروواسی، لیتوانی و آلمان و همچنین وزیر امور خارجه لتونی در توییت هایی با آسیب دیدگان زلزله ایران - عراق ابراز همدردی کردند.

** همدردی توئیتی و بیانیه ای 9 کشور:
کشورهای آلمان، فرانسه، کانادا، ارمنستان، استونی، نروژ، کروواسی، لیتوانی و لتونی با صدور بیانیه و توئیت با زلزله زدگان ایرانی و عراقی ابراز همدردی کردند.

**هند:
نارندا مودی نخست وزیر هند روز دوشنبه در پیامی در حساب توییتری خود به بازماندگان قربانیان زلزله ایران و عراق تسلیت گفت.
نخست وزیر هند در این پیام تسلیت اعلام کرد: من با افرادی که اعضای خانواده خود را در زلزله ایران و عراق از دست داده اند، ابراز همدردی می کنم.
وی افزود: دعا می کنم که مجروحان این حادثه هر چه زودتر سلامتی خود را بدست آورند.

** پاکستان:
وزارت امور خارجه پاکستان با انتشار بیانیه ای با مردم و دولت ایران و عراق ابراز همدردی کرد.
در بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان آمده است: دولت و ملت پاکستان همدردی خود را نسبت به پیامدهای مصیب بار زمین لرزه ویرانگر اخیر که تاکنون صدها کشته و یا زخمی بر جای گذاشته است، اعلام می دارد.
«خواجه محمد آصف» وزیر امور خارجه پاکستان با ابراز تاسف از وقوع این فاجعه غم انگیز در برخی شهرها و مناطق مرزی جمهوری اسلامی ایران و عراق، از درگاه خداوند برای قربانیان این حادثه طلب مغفرت و همچنین شفای عاجل مجروحین را خواستار شد .
وزیر امور خارجه پاکستان اعلام کرد: دولت و ملت پاکستان در این زمان سخت و ناراحت کننده در کنار ملت و مردم ایران و عراق خواهد بود.
وی همچنین با انتشار پیام توییتری، با تسلیت این حادثه غم انگیز، نوشت: دعای ما همراه برادران ایرانی و عراقی است که زندگی خود را در این زلزله از دست داده اند.

**جمهوری آذربایجان:
الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان روز دوشنبه در پیامی، تلفات جانی ناشی از وقوع زلزله شدید در ایران را به دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری، ملت ایران و بازماندگان قربانیان این حادثه تسلیت گفت .
در سایت رسمی ریاست جمهوری آذربایجان، در پیام علی اف خطاب به رئیس جمهوری کشورمان آمده است: رئیس جمهوری محترم، خبر تلفات جانی متعدد و خسارات وارده از زمین لرزه مهیب در غرب کشورتان موجب ناراحتی شدید من شد .
وی افزود: این فاجعه را به جنابعالی، خانواده و نزدیکان جان باختگان و مردم ایران تسلیت می گویم و برای مجروحین و خسارت دیدگان شفای عاجل و نیز رفع هر چه سریع تر پیآمدهای این حادثه طبیعی را آرزو دارم.
به گزارش ایرنا، بنا به اعلام مسئولان شمار کشته شدگان زلزله در غرب کشور تا ظهر دوشنبه 328 و مصدومین 3950 نفر بوده است.
اول 1516** انتشار دهنده: هادی مولوی نیا

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۲۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرز رسمی پرویزخان مهمترین مرز استان کرمانشاه با عراق

علی شعبانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در حاشیه بازدید از مرز رسمی پرویزخان و در نشستی با مدیر مرز عراق به منظور بررسی وضعیت مرز و تسهیل در تردد صادرات و ترانزیت، گفت : پرویزخان یک مرز مهم برای استان کرمانشاه و اقلیم کردستان عراق است که تلاش ما و تاکید استاندار کرمانشاه در سفر اخیر به عراق، کمک به ایجاد یک فضای آرام و سرشار از آرامش برای تجار ۲ طرف است.

وی اظهار کرد: ظرفیت‌های مرز رسمی پرویزخان بسیار بالا و زیاد است و می‌توان آن را توسعه داد از این رو می‌توانیم با کمک ۲ طرف جمهوری اسلامی ایران و عراق وضعیت بهتری را در این مرز رسمی فراهم کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با انتقاد از وضعیت ترافیک موجود مرز پرویزخان گفت: هدف ما تردد و روان‌سازی در سایه امنیت و آرامش برای جمهوری اسلامی ایران و عراق است و بخشی از مسائل با کمک ۲ طرف برطرف شده و مشکلات موجود احصا و موضوعات و موارد مورد بحث در این نشست در استان کرمانشاه مطرح می‌شود و تلاش می‌کنیم آن‌ها را مرتفع کنیم.

شعبانی گفت: ما با اقلیم کردستان عراق احساس برادری و یگانگی داریم و حسن همجواری را رعایت می‌کنیم و برای برقراری و تامین و حفظ امنیت وظیفه داریم و آن را انجام می‌دهیم.

مدیر مرز پرویزخان عراق در این نشست با بیان اینکه این مرز ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد، گفت: روابط اجتماعی و همسایگی بسیار خوبی با جمهوری اسلامی ایران داریم و هدف ما افزایش مراودات تجاری و ظرفیت‌های اقتصادی در این مرز رسمی است.

عباس اسماعیل علی افزود: دنیای امروز، دنیای تجارت و توسعه است و ما نیز هدفمان گسترش مناسبات تجاری است و فضای بسیار خوبی را برای فعالیت تجار و رانندگان ایرانی و عراقی در مرز پرویزخان عراق فراهم کرده ایم و متقابل نیز انتظار داریم تا فضای مناسبی برای فعالیت تجار و رانندگان عراقی فراهم باشد.

وی اظهار کرد: هدف ما این است که مشکلات موجود در مرز با همکاری جمهوری اسلامی ایران برطرف شود تا فضای کسب و کار بهتری فراهم گردد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • نشست وزیر خارجه ایران با سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در سازمان ملل
  • نشست امیرعبداللهیان با سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در سازمان ملل
  • مرز رسمی پرویزخان مهمترین مرز استان کرمانشاه با عراق
  • سفیر ایران در سوریه: اگر رژیم صهیونیستی خطا کنند، زلزله متوقف نخواهد شد
  • امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
  • نشست شورای امنیت درباره غزه 
  • امیرعبداللهیان وارد نیویورک شد
  • وزیر خارجه ایران وارد نیویورک شد
  • وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا