Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-20@03:10:23 GMT

هوای تهران سالم است

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۹۲۵۳۱

هوای تهران سالم است

رکنا: مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: هوای تهران طی امروز سالم است اما به دلیل افزایش غلظت آلاینده‌ها انتظار می‌رود هوای تهران در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گیرد.

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، حسین شهبازی با اشاره به وضعیت کیفی هوای تهران طی روز آینده اظهار کرد: نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، نشانگر برقراری شرایط کیفی هوای سالم در بیشتر مناطق پایتخت طی امروز است و انتظار می‌رود همراه با افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها تا فردا (۲۳ آبان ماه)، وضعیت کیفی هوای بیشتر مناطق شهر تهران در آستانه شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در شرایط فعلی تهران با شاخص ۸۰، در شرایط سالم قرار دارد.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در مورد شرایط جوی تهران گفت: بر اساس نتایج پارامترهای هواشناسی Meteorology پیش‌بینی شده برای ایستگاه مهرآباد، به تدریج در روز جاری (۲۲ آبان) از میزان ناپایداری جوی کاسته خواهد شد و بیشتر ساعات روز همراه با وزش باد آرام به بزرگی کمتر از ۳ متر بر ثانیه خواهد بود و تنها در برخی ساعات وزش باد موثر به بزرگی ۳ تا ۵ متر بر ثانیه انتظار می‌رود.

به گفته شهبازی، این شرایط کمابیش برای روز سه‌شنبه ادامه دارد و وزش باد موثر در برخی ساعات پیش‌بینی می‌شود. تداوم این شرایط برای روز چهارشنبه (۲۴ آبان) نیز دور از انتظار نیست.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۲۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای سه شهر خوزستان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، طبق داده‌های سامانه پایش کیفی هوای کشور، شاخص کیفی هوا در ساعت ۹ صبح امروز، پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ در دشت آزادگان ۱۳۳، اهواز ۱۱۹ و خرمشهر ۱۱۳ AQI را نشان می‌دهد که گویای وضعیت نارنجی و ناسالم بودن هوا برای گروه‌های حساس است.

در این ساعت شاخص کیفی هوا در آبادان، اندیمشک، حمیدیه، دزفول، رامهرمز، شادگان، شوش، ماهشهرمسجدسلیمان و هندیجان ئر وضعیت قابل قبول قرار گرفت.

گفتنی است؛ شهرستان‌های ایذه، بهبهان و شوشتر هوای پاک را تجربه کردند.

براساس طبقه‌بندی پنجگانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

استان خوزستان ۲۵ ایستگاه پایش کیفی هوا دارد.

دیگر خبرها

  • هوای اصفهان در برخی مناطق ناسالم برای همه
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • زنجان رکورددار آلودگی هوا/ شاخص کیفی ۲۰ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • ثبت آلودگی هوا در ۳ شهر خوزستان
  • هوای سه شهر خوزستان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • تداوم کیفیت سالم هوا در تهران
  • پیش‌بینی هوای آخر هفته تهران
  • وضعیت کیفیت هوای تهران صبح روز ۲۹ فروردین
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق