Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-20@11:41:00 GMT

گروگانگیری مسلحانه در ستارخان

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۹۲۶۵۰

گروگانگیری مسلحانه در ستارخان

دو مرد مسلح که اقدام به گروگانگیری و سرقت مسلحانه از یک مجتمع مسکونی در خیابان ستارخان تهران کرده بودند، تحت تعقیب قرار گرفتند.

ایران آنلاین / ساعت ۱۱:۴۵ بیستم شهریور ۹۶ ، از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ وقوع یک فقره سرقت مسلحانه در یک مجتمع مسکونی در خیابان محمدعلی جناح، به کلانتری ۱۱۸ ستارخان اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با حضور مأمورین کلانتری در محل و انجام بررسی های اولیه مشخص شد دو جوان حدودا ۳۰ ساله که یکی از آنها کت و شلوار و دیگری شلوار و پیراهن جین آبی رنگ به تن داشتند، با تهدید اسلحه اقدام به سرقت بیش از ۷۰ میلیون تومان پول و طلاجات ساکنان مجتمع کرده و پس از محبوس کردن افراد مجتمع از محل متواری شدند.با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت مسلحانه و به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران،پرونده در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی با حضور در محل سرقت به تحقیق از اهالی مجتمع مسکونی پرداختند که در همان تحقیقات اولیه مشخص تمامی اهالی این مجتمع از بستگان نزدیک یکدیگر هستند.یکی از شکات در اظهاراتش به کارآگاهان گفت:ساعت ۱۰:۵۵ صدای جیغ کشیدن خواهرم که دیوار به دیوار و در یک طبقه زندگی می کنیم، شنیدم ؛ اول اعتنا نکردم اما پس از دقایقی برای پیگیری موضوع به در خانه خواهرم رفتم. زنگ زدم اما خواهرم در را باز نکرد! با کلید یدک، به همراه پدر و مادرم [ که در طبقه پایین زندگی می کنند ] و پسرم وارد خانه ی خواهرم شدیم که دیدیم دو جوان غریبه ی حدودا ۳۰ ساله داخل خانه ی خواهرم هستند؛ آنها خواهرم را در یکی از اتاق ها و دختر ۶ ساله اش را نیز در اتاقی دیگر حبس کرده بودند. یکی از این افراد به سمت ما آمد؛ اسلحه اش را به سمت من گرفت؛ دست و پای پسرم را بست و اسلحه را روی سر پسرم گذاشت؛ تهدید کرد که اگر طلا و پول ندهیم، پسرم را خواهد کشت و [ در ادامه ] مرا به زور به طرف اتاق خواب برد و اسلحه را به سمت من گرفت؛ من تمام طلاهای خودم را به او دادم اما او دست بردار نبود و دائما محل گاوصندوق را از من می پرسید اما ما در خانه گاوصندوق نداریم؛ نهایتا آنها همگی ما را در یکی از اتاق محبوس کرده و پس از زدن اسپری فلفل، در اتاق را بسته و از خانه خارج شدند.

شاکی دیگر که سارقان با ورود به خانه اش اقدام به حبس کردن او و دختر شش ساله اش کرده بودند نیز در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: با دختر ۶ ساله ام داخل خانه بودیم که زنگ در واحد ما را زدند؛ دختر ۶ ساله ام در را باز کرد که ناگهان دو نفر با اسلحه وارد منزل شدند؛ من جیغ کشیدم؛ آنها با مشت و لگد به جانم افتادند و مرا به داخل یکی از اتاق ها انداختند و دختر شش ساله ام را نیز گروگان گرفتند گفتند:هرچه طلا و پول داری بگو کجاست. تمام صورت و دهان و گردنم خونی شده بود؛ جلوی دهان دخترم را گرفته بودند و دائما تهدید می کردند که بچه ات را می بریم که در همین زمان خواهرم به همراه پدر و مادرم و پسرش وارد خانه شدند .
کارآگاهان با بررسی مجتمع مسکونی محل سرقت اطلاع پیدا کردند که پارکینگ و در ورودی مجتمع دارای دوربین های مداربسته است ؛ بلافاصله تصاویر دوربین ها مورد بررسی قرار گفت و با راهنمایی شکات پرونده ، تصاویر دو سارق مسلح مورد شناسایی قرار گرفت.مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با انتشار این خبر اعلام کرد : در ادامه رسیدگی به پرونده و به منظور شناسایی و دستگیری این دو سارق مسلح، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر این دو متهم از سوی بازپرس پرونده صادر شده؛ لذا از کلیه شهروندان که موفق به شناسایی تصاویر این دو نفر شدند درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات در خصوص هویت، محل سکونت و تردد این افراد را از طریق شماره تماس های ۵۱۰۵۵۵۰۱ و ۵۵۳۸۱۰۳۶ در اختیار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۲۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل فروشنده به دست دختر ۱۱ ساله

جانشین فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری دختر و مادری خبر داد که با چاقو خانمی را به قتل و دختر جوانش را نیز مجروح کرده بودند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، سرهنگ عبدالرضا ضربت اظهار داشت: ساعت 11 شب بیست و نهم فرودین‌ماه سال جاری از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 یک فقره درگیری منجر به قتل در یکی از محله‌های شهرستان شیراز اعلام و بلافاصله تیمی از ماموران انتظامی پاسگاه "کفترک" در محل حاضر شدند.

وی ادامه داد: در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد دختر 11 ساله به همراه مادر 40 ساله‌اش جهت خرید لباس به یک منزل (مزون خانگی) می‌روند و پس از پرو کردن لباس مورد تمسخر از سوی فروشندگان ( زن 26 ساله به همراه مادر 50 ساله‌اش) قرار می‌گیرند که پس از مشاجره با آنها درگیر می‌شوند.

جانشین فرمانده انتظامی شیراز ادامه داد: در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد که دختر 11 ساله پس از برداشتن سلاح سرد از آشپزخانه، فروشنده 50 ساله را به قتل می‌رساند.

سرهنگ ضربت با بیان اینکه در ادامه درگیری، خانم مشتری 40 ساله (مادر قاتل) با سلاح سرد دختر مقتول را نیز مجروح می‌کند، گفت: ماموران انتظامی تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری متهمین آغاز کردند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: ماموران پلیس با اقدامات فنی موفق شدند مخفیگاه قاتل و مادرش را شناسایی و در کمتر از 6 ساعت آنان را در یکی از محله‌های شیراز دستگیر کنند.

وی با بیان اینکه مجروح به بیمارستان منتقل و در حال حاضر وضعیت جسمانی وی رضایت‌بخش است، عنوان داشت: متهیمن برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

سرهنگ ضربت عنوان داشت: عاقبت اندیشی در امور، بالا بردن آستانه تحمل، داشتن مهارت حل مسئله و احترام به قانون می‌تواند از وقوع جرائم این چنینی جلوگیری کند.

انتهای پیام/424/.

دیگر خبرها

  • دختر فراری سارق خودروهای پایتخت بود | دستگیری هنگام دور دور کردن با پسر غریبه
  • عمل موفق خارج کردن تومور شکمی از بدن یک کودک ۱۰ ساله در رشت
  • قتل دختر ۲۵ ساله به خاطر ارث و میراث | کشتن خواهر با شلیک گلوله به سر
  • بازداشت دختر فراری در خودروی سرقتی
  • قتل زن میانسال به دست دختر ۱۱ ساله
  • بازدید استاندار آذربایجان شرقی از مجتمع آبرسانی ستارخان اهر
  • یک کشته در فروشگاه لباس
  • قتل فروشنده به دست دختر ۱۱ ساله
  • دختر ۱۱ ساله فروشنده مزون لباس را با چاقو کشت
  • ۸ شهید از جمله ۵ کودک در حمله به آوارگان غزه