Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@11:45:43 GMT

نیاز شدید شهروندان سرپل ذهاب به آب معدنی و چادر

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۹۲۷۷۱

یکی از شهروندان سرپل ذهاب گفت: حدود 12 ساعت از زلزله گذشته اما هنوز آب معدنی و چادر به اندازه‌ کافی میان زلزله زدگان شهرستان توزیع نشده است.
باباخانی از شهروندان سرپل ذهاب در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: شهروندانی که خود چادر داشته‌اند شب را در آن گذرانده‌اند و باقی شهروندان مجبور شدند در فضای باز شب را بگذرانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بر اساس مشاهداتم به نظر می‌رسد تنها دو بار هلی کوپتر هلال احمر توانسته حدود 100 تا 200 بسته آب معدنی به شهر برساند و کمبود آب معدنی به شدت احساس می‌شود.
باباخانی تصریح کرد: تنها در شهر پل ذهاب 35 هزار شهروند وجود دارند که بیشتر آنها به خاطر تخریب منازل‌شان در شهر آواره  شده‌اند و از سوی دیگر آب و برق در برخی از نقاط قطع شده است، مغازه‌ها بسته‌ شده‌اند و ارتباطات تلفنی قطع شده است.
وی ادامه داد: هنوز تعدادی از مردم در زیر آوار مانده‌اند. آنهایی که نجات پیدا کرده‌اند نیز مجبور شدند در مراکزی همچون فرمانداری و ورزشگاه شهر استقرار یابند تا در دریافت کمک به آنها تسهیل شود. 
وی تصریح کرد: بخشی از بیمارستان سرپل ذهاب تخریب شده و تقریبا امکان خدمات رسانی دراین بیمارستان به پایین‌ترین حد ممکن رسیده است.
باباخانی بیان کرد: ارتش با دل و جان از همان ابتدای وقوع زلزله در میان زلزله زدگان حضور یافته و به کمک مردم شتافتند.
وی گفت: ما در لحظه وقوع زلزله تنها چند ثانیه فرصت داشتیم که خودمان را نجات دهیم. اما گلایه بنده این است که چرا در زمانی که حدود 2 ساعت پیش از زمین لرزه اصلی، زلزله‌ای به بزرگی 4.5 ریشتر در نزدیکی سرپل ذهاب رخ داده است، اطلاع‌رسانی کافی انجام نشد و به مردم هشدار ندادند. 
به گزارش ایسنا، شب گذشته زمین لرزه ای به بزرگی 7.3 ریشتر در مرز کرمانشاه با کشور عراق رخ داده و کانون این زمین لرزه در مرز کرمانشاه و در امتداد ایران بوده است. این زمین لرزه از شمال غربی تا جنوب غربی ایران احساس شده است.
مرادی یکی دیگر از شهروندان سرپل ذهاب گفت: در لحظه وقوع زلزله مجبور شدیم با لباس خانه به بیاییم و الان در شهر سرگردانیم.
وی از قطع بودن آب و برق گلایه داشت و افزود: مواد غذایی و آب معدنی به شدت در شهر کمیاب شده و تشنگی ما را آزار می‌دهد.
مرادی ادامه داد: از مسئولان انتظار داریم سریع‌تر به مشکلات ما رسیدگی کنند، زیرا به شدت از نظر تامین مایحتاج خود در مضیقه‌ایم.
این شهروند با تشکر از حضور نیروهای امنیتی و انتظامی در منطقه گفت: نیروهای انتظامی و به ویژه ارتش در حال آواربرداری و حمل مصدومان و جنازه‌ها و انتقال آنها با بالگرد هستند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۲۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی دو میلیون مرگ و میر در زلزله شدید تهران

حسین ایمانی جاجرمی گفت: «مسئله سوانح طبیعی، سیل، زلزله و خشکسالی برای ما باید مهم باشد و در هر تصمیم‌گیری لحاظ شود. اگر درک‌مان این است که مخاطرات طبیعی زندگی ما را تهدید می‌کند در هر تصمیم‌گیری باید این سوانح را در اولویت قرار دهیم، اما اگر زلزله شدید در تهران بیاید، باید شهر را به‌عنوان یک قبرستان بگذارید و دنبال یک جای دیگر باشید تا پایتخت درست کنید.»

به گزارش خبرآنلاین، او ادامه داد: «در زلزله شدید تهران کشتار تا ۲ میلیون نفر را عنوان می‌کنند. در این زلزله مرد‌ه ها خوشبختند چراکه مسئله اصلی زنده‌ها هستند، وقتی راه‌ها تخریب شده آیا امکان اسکان ۵ میلیون زلزله زده وجود داد؟»

این جامعه شناس بیان کرد: «مانور‌های آمادگی برای زلزله چه زمانی برگزار می‌شود؟ در زلزله کرمانشاه که در تهران هم احساس شد یک عده‌ای می‌گفتند برویم ورزشگاه آزادی و عده دیگری می‌گویند نه. مدیریت بحران وجود ندارد، البته نباید آن‌ها را ملامت کرد. ما یک زندگی پرریسک داریم. ما به‌خطر می‌خندیم. جامعه‌ای که امیدش به‌آینده را از دست بدهد کوتاه مدت فکر می‌کند. مشکل اینجاست. شما باید برای هزار سال دیگر فکر کنید. آمریکایی‌ها این کار را می‌کنند. عرب‌ها یاد گرفته‌اند به‌آینده فکر کنند. ما تصویری از آینده نداریم. داده‌های اجتماعی می‌گوید بخش عمده‌ای از مردم نسبت به‌آینده فکر نمی‌کنند. این‌ها هشدار است. شما می‌توانید به‌هشدار بی‌توجه باشید یا توجه کنید.»

دیگر خبرها

  • برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپل ذهاب
  • نفرین شاه باستانی ایران: افسانه پیروزی بر صخره‌های سرپل‌ذهاب
  • برداشت محصول گوجه سبز در ۲ روستای پیران و کلاهمال
  • آغازبرداشت نوبرانه گوجه سبز از باغات سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت محصول باقلا از ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت محصول باقلا از سطح ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • آمادگی کامل سرپل‌ذهاب برای برگزاری مراسم یادواره شهدای بازی‌دراز
  • بارش شدید باران در راه گیلان/ مردم از توقف و برپایی چادر در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند
  • دستبند پلیس سرپل ذهاب بر دستان ۴۳ مجرم
  • پیش‌بینی دو میلیون مرگ و میر در زلزله شدید تهران