Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-28@16:01:17 GMT

اجرای طرح آموزشی فنی و حرفه ای برای دانشجویان

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۹۲۷۸۳

اجرای طرح آموزشی فنی و حرفه ای برای دانشجویان

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فنی و حرفه ای استان لرستان، از ارائه آموزش های فنی و حرفه ای در راستای رشته های تحصیلی و با رویکرد تقویت توانمندی دانشجویان خبرداد.

رحمان قلاوند، مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، گفت: برای ارائه آوزش های فنی و حرفه ای به دانشجویان، مراکزارتقاء توانمندی دانشجویان راه اندازی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه این طرح در برخی از دانشگاه های استان اجرایی شده است، افزود: با پی گیری به عمل آمده مراکز ارتقای توانمندی دانشجویان با عنوان ارتباط با آموزش های مهارتی در دیگر مراکز دانشگاهی هم راه اندازی خواهد شد.

 

قلاوند، اظهار داشت: در این طرح فارغ التحصیلان دانشگاه ها و دانشجویان، در دوره های آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای شرکت می کنند.

 

وی بیان کرد: در این طرح دانشجویانی که تمایل به شرکت در دوره های آموزشی متناسب با رشته آموزشی خود را دارند و هم در رشته های غیر متناسب، می توانند با ثبت نام در این دوره ها شرکت و مهارت لازم را کسب کنند.

 

قلاوند، در ادامه طرح کارورزان فارغ التحصیل را از دیگر برنامه ها برای خدمت به دانشجویان دانست و ابراز کرد: طرح کارورزی فارغ التحصیلان با همکاری اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان در حال اجراست.

 

 

وی بیان کرد: در این طرح کسانی که فارغ التحصیل دانشگاه هستند، با اعلام از جانب اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی در سامانه کارورزی ثبت نام می کنند.

 

قلاوند، ادامه داد: همچنین کارفرمایان و صاحبان مشاغل که می توانند طرح کارورزی را برای فارغ التحصیلان اجرایی کنند هم در این سامانه اعلام آمادگی می کنند.

 

وی بیان کرد:  توسط فنی و حرفه ای استان، توانمندی کارورزان سنجیده می شود و اگر کارورزان توانایی لازم را داشتند مجوزه دوره کارورزی برای آنان صادر می شود.

 

قلاوند، ادامه داد: در ادامه بین فارغ التحصیلان و کارفرمایان، توسط اداره کل تعاون،  کار و رفاه اجتماعی قراردادی منعقد می شود و پس از آن مرحله کارورزی آغاز می شود.

 

وی با بیان اینکه محیط کار مهمترین نقش را در آموزش دارد، بیان کرد: کار در محیط کاری برای فارغ التحصیلان بسترورزیده شدن توانایی و دانش افراد است.

 

مدیرکل فنی و حرفه ای استان لرستان، اظهار کرد: برای جبران زحمات کارورزان بخشی از حقوق و دستمزد مطابق قانون کار در اختیار این افراد قرار می گیرد.

 

وی تصریح کرد: کاورزان  از پوشش بیمه ای برخوردار خواهند شد و کارفرما هم از معافیت های در حوزه کاری خود بهره مند می شود.

پایان پیام/85

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۲۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشجویان و مردم اردبیل در محکومیت جنایت‌های صهیونیست‌ها در شفای غزه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل؛ در این تجمع مردم با محکوم کردن جنایت‌های صهیونیست‌های غاصب، از مقاومت شجاعانه مردم غزه و فلسطین حمایت کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فرزند مارسلو و تقلید خوشحالی پس از گل کریستیانو رونالدو در جشن فارغ التحصیلی / فیلم
  • دانشکده داروسازی در استان کردستان تاسیس می شود
  • تجمع اعتراض آمیز دانشجویان قمی به جنایات صهیونیست‌ها
  • انتخاب ۲ پایان نامه از دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان به عنوان پایان نامه‌های برتر تقاضامحور
  • تدوین اولین استاندارد آموزشی اطفای حریق در قطار
  • نحوه برگزاری کلاس‌های دانشجویان پس از تعطیلات نوروز اعلام شد
  • مشکل اقتصاد ایران، جهالت مدیران رانتی و کوته‌بین است / مدیران سازمان برنامه و بودجه فارغ التحصیل دانشگاه‌های درجه چندمند
  • فارغ التحصیلان دکترا این قدرها هم بیکار نیستند
  • تجمع دانشجویان و مردم اردبیل در محکومیت جنایت‌های صهیونیست‌ها در شفای غزه
  • اعزام دانشجویان بسیجی خراسان شمالی به اردوی جهادی