Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره آموزش و پرورش کاشمر با تأکید بر اینکه پایین بودن سرانه مطالعه زبینده جامعه با تمدن ایران اسلامی نیست از معلمان خواست به کتاب و کتابخوانی اهمیت بدهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشمربصیر علی طاهریان امروز در آیین زنگ کتاب و کتابخوانی که در محل آموزشگاه حضرت معصومه(س) کاشمر برگزار شد اظهار داشت: کتاب فقط مجموعه‌ای از اوراق نیست بلکه خشت بنای همه تمدن‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: متأسفانه هر آنچه مشکل و گرفتاری در جامعه داریم منبعث از ناآگاهی است و کتاب به عنوان راهنمای ما و سرچشمه دانایی محسوب می‌شود ولی متأسفانه ما نسبت به اهمیت مطالعه بی توجه هستیم.

 

رییس اداره آموزش و پرورش کاشمر خاطرنشان کرد: در مدارس باید مثلث دانش‌آموز، معلم و کتاب شکل بگیرد و تقویت شود تا شاهد رشد و ارتقاء آگاهی و فرهنگ کتابخوانی در جامعه باشیم.

 

طاهریان گفت: بیهوده و بی‌دلیل نیست که یکی از شاخصه‌های مهم توسعه‌یافتگی در کشورها میزان سرانه مطالعه آن‌هاست ولی متأسفانه سرانه مطالعه در کشور ما به شدت پایین است و این برای جامعه اسلامی و جامعه باهویت و ریشه‌دار و با تمدن ایران زیبنده نیست.

 

وی افزود: برای آن‌که توجه ما نسبت به امر کتاب افزایش یابد باید در مرحله اول افق دید و نگاه خود را به کتاب تغییر دهیم و اهمیت آن در مدارس و خانواده‌ها مورد بررسی و توجه قرار گیرد.

 

رییس اداره آموزش و پرورش کاشمر اظهار داشت: هر چند تدریس و آموزش کتاب‌های درسی در مدارس یک اصل است اما کتاب درسی در واقع به عنوان پایه و دروازه‌ ورود به دنیای اطلاعات و کتاب‌هاست چرا که تمام تجربیات بشر و اندوخته‌های فرهیختگان و اندیشمندان در قرون و اعصار مختلف در کتاب‌ها جمع شده است.

 

طاهریان ادامه داد: کتاب درسی دروازه‌ای برای ورود به سرزمین‌ها و قلمروهای دانایی است لذا هیچ‌گاه نباید به کتب درسی بسنده کنیم بلکه کتاب‌های درسی ابزاری برای ورود به اطلاعات و دانش‌های موجود است و در خانواده‌ها باید موضوع کتابخوانی مورد توجه قرار بگیرد چرا که اگر پدر و مادر خودشان به کتاب اهمیت بدهند شاهد گسترش فرهنگ کتابخوانی خواهیم بود ضمن اینکه ما نیز در مدارس باید برای ترویج کتاب و کتابخوانی تلاش کنیم.

 

وی تصریح کرد: همه ما مدیون آگاهی‌های گذشتگان هستیم و نمی‌توانیم ادعا کنیم که همه چیز را خودمان می‌دانیم و لذا حتی حضرت علی(ع) می‌فرمایند من تاریخ گذشتگان را مطالعه کردم و عبرت گرفتم و به فرزندشان هم توصیه می‌کنند که آثار گذشتگان را مطالعه کند.

 

رییس اداره آموزش و پرورش کاشمر گفت: عمر اندک انسان در برابر اقیانوس وسیع اطلاعات امروز این کفاف را نمی‌دهد که به تنهایی همه چیز را تجربه کند و همه دانایی‌ها را به دست آورد لذا باید نگاه ویژه‌ای به امر کتابخوانی داشته باشیم.

 

طاهریان با اشاره به گسترش فضای مجازی در شرایط فعلی خاطرنشان کرد: فضای مجازی هیچ‌گاه جای کتاب را نمی‌گیرد و افرادی که از کتاب دور هستند با آسیب‌های متعددی مواجه خواهند شد لذا وظیفه همه ما و به ویژه معلمان این است که به فرهنگ کتابخوانی اهمیت بدهیم.

 

وی گفت: معلمان و فرهنگیان باید بیش از سایر اقشار جامعه کتاب بخوانند تا هم شاهد خودارتقایی و هم افزاش اطلاعات باشند و همچنین دانش‌آموزان نیز به دلیل شرایط مساعد سنی و امکان یادگیری بالایی که دارند نباید از مطالعه غفلت کنند.

 

شایان ذکر است در ادامه این مراسم زنگ کتاب با حضور رییس اداره آموزش و پرورش، رییس اداره کتابخانه‌های عمومی و رییس انجمن خیرین کتابخانه‌ساز کاشمر و جمع دیگری از مسئولان به صدا درآمد.

 

همچنین تعداد چهار نفر از دانش‌آموزان به دریافت نشان «کتاب یار» مفتخر شده و رییس انجمن خیرین کتابخانه‌ساز کاشمر نیز هزینه سفر 14 نفر از دانش آموزان فعال در حوزه کتاب و کتابخوانی را به مشهد مقدس بر عهده گرفت.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۲۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد پیشگام در تکریم معلمان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد از همکاری و مشارکت این اداره کل در برنامه‌های تکریم وتجلیل از معلمان در سطح استان خبر داد.




به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، امین درخشان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد در دیدار با سرپرست اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: معلمان در تربیت نیروی انسانی در جامعه نقش کلیدی دارند که تکریم آنان وظیفه‌ای همگانی است.

وی از مکاتبه با ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها ومناطق جهت مشارکت در برنامه‌های تکریم وتجلیل از معلمان خبر داد وگفت: در برنامه استانی نیز بخشی از آیتم‌های فرهنگی و هنری را اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مشارکت می‌کند تا لحظات شاد و مفرحی برای معلمان خوب این دیار فراهم نماییم.

سرپرست اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز با تقدیر و تشکر از پیشگامی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان در برنامه‌های تکریم و تجلیل از معلمان در سطح استان گفت: انتظار می‌رود سایر دستگاه‌ها و نهاد‌ها در هفته معلم برنامه‌هایی در خور شان معلمان که بر گردن همه حق دارند به نحو شایسته‌ای اجرا نمایند.

محمد جمالی افزود: معلمان از تأثیرگذارترین افراد در زندگی هستند و نقش مؤثری در رشد تربیتی و شخصیتی افراد ایفا می‌کنند که تکریم منزلت و مرجعیت آنان در جامعه وظیفه‌ای همگانی است.

دیگر خبرها

  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود
  • اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد پیشگام در تکریم معلمان
  • چرا سعدی شادترین شاعر ایران سال‌ها نادیده گرفته شد؟
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است
  • چرا شادترین شاعر ایران سال‌ها نادیده گرفته شد؟
  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • گشت ارشاد تنها راه مقابله با بی‌حجابی عامدانه/ امر به معروف با نگاه از بالا به پایین منجر به بی‌نظمی اجتماعی می‌شود
  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است