Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کل والیبال نشسته منطقه آسیا – اقیانوسیه و مدیر تیم‌های ملی از پرداخت جایزه ۳۰ هزار دلاری به تیم‌های اول تا سوم لیگ جهانی والیبال نشسته که قرار است فروردین ماه به میزبانی تبریز برگزار شود، خبر داد.

به گزارش ایسنا، هادی رضایی در جمع خبرنگاران درباره برگزاری اولین دوره رقابت‌های لیگ جهانی والیبال نشسته که از ۲۹ فروردین ماه تا ششم اردیبهشت ماه با حضور شش تیم آمریکا، برزیل، اوکراین، روسیه، آلمان و ایران برگزار خواهد شد، اظهار کرد: برای برگزاری این رقابتها در ایران، به ۹کشور برزیل، بوسنی و هرزگوین، مصر، روسیه ، اوکراین، آلمان، آمریکا، هلند و چین که رنکینگ دوم تا دهم جهان را در اختیار دارند، دعوت نامه ارسال کرده بودیم که چین به دلیل این که ورودی مسابقات قهرمانی جهان هلند را کسب نکرده بود، از شرکت در لیگ جهانی انصراف داد و مصر نیز به خاطر مسائل سیاسی درخواست ما را رد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بوسنی و هرزگوین نیز برای این که در طی هشت سال گذشته در هیچ تورنمنت خارجی با تیم ایران حضور نداشت، از حضور در لیگ جهانی استقبال نکرد. در نتیجه‌ این رقابت‌ها با حضور شش تیم روسیه، آمریکا، اوکراین، ایران، آلمان و برزیل برگزار خواهد شد و تیم‌های هلند و ژاپن نیز به عنوان تیم‌های ذخیره در صورتی که تیم‌های حاضر نتوانند به هر دلیلی در لیگ جهانی حضور پیدا کنند، در مسابقات شرکت می‌کنند.

رضایی گفت: به دلیل اهمیتی که این رقابت‌ها برای ایران دارد، ما جایزه ۳۰ هزار  دلاری برای تیم‌های برتر را در نظر گرفته‌ایم به طوری که تیم اول مبلغ ۱۲ هزار دلار ، تیم دوم شش هزار دلار و تیم سوم چهار هزار دلار دریافت خواهند کرد و همچنین بهترین بازیکن لیگ جهانی مبلغ دو هزار دلار و به مابقی بازیکنان نیز هر کدام هزار دلار پرداخت خواهد شد.

دبیر کل والیبال نشسته منطقه آسیا – اقیانوسیه و مدیر تیم‌های ملی همچنین درباره مسابقات قهرمانی جهان که قرار است تیر ماه سال آینده در هلند برگزار شود، خاطر نشان کرد: این رقابت‌ها در پنج شهر هلند با حضور ۱۶ تیم در بخش زنان و ۱۶ تیم در بخش مردان ۱۶ برگزار می‌شود. در حقیقت میزبان به دنبال آن است تا با برگزاری رقابت‌های قهرمانی جهان در شهرهای مختلف بتواند در گسترش و توسعه رشته والیبال نشسته در کشور خود گام بردارد.

وی همچنین از برپایی اردوی تیم‌ ‌ملی والیبال نشسته زنان و مردان در آذر ماه خبر داد و گفت‌: سعی داریم با برپایی اردوهای منظمی که از آذر ماه شروع می‌شود و تا زمان اعزام تیم‌ها ادامه‌ خواهد داشت، تیم خوبی را برای مسابقات قهرمانی جهان آماده کنیم.

رضایی همچنین با اشاره به درآمدزایی فدراسیون از حضور تیم‌هایی که به منظور برگزاری اردوی مشترک به ایران می آیند، تصریح کرد: تمام سعی ما بر این است که با حضور تیم‌های مطرح و قدرتمند والیبال نشسته دنیا در ایران، علاوه بر برپایی اردوهای مشترک با این تیم‌ها بتوانیم درآمدزایی نیز داشته باشیم. این تیم‌ها با هزینه‌های خود وارد ایران می‌شوند و این فرصت بسیار خوبی برای درآمدزایی و رشد والیبال نشسته ایران خواهد بود.

وی  گفت‌: تیم روسیه که به مدت یک سال به دلیل دوپینگ از حضور در رقابت‌های والیبال نشسته محروم بود، امروز با قدرت زیاد در مسابقات حضور پیدا کرده و توانسته است در مسابقات قهرمانی اروپا در بخش مردان و زنان به قهرمانی دست پیدا کند. ما باید سعی کنیم تمام حریفان خود را از جمله روسیه در مسابقات آینده جدی بگیریم تا از عنوان قهرمانی خود دفاع کنیم.

دبیر کل والیبال نشسته منطقه آسیا – اقیانوسیه و مدیر تیم‌های ملی در ادامه‌ صحبت‌های خود در پاسخ به این پرسش که لیگ برتر والیبال نشسته زنان از چه زمانی آغاز خواهد شد، در این باره توضیح داد: تمام تلاش ما بر این است که در ۲۲ دی ماه با انجام قرعه‌کشی بتوانیم در والیبال نشسته زنان به مانند مردان لیگ پویا و خوبی را داشته باشیم.

او همچنین از درخواست سه کشور مجارستان، ایتالیا و برزیل برای حضور مربیان خود در ایران برای آموزش  خبر داد و خاطر نشان کرد: طی درخواستی که این کشورها از فدراسیون ما داشتند، قرار شد سه مربی از این کشور  همزمان با برگزاری اردوهای تیم‌ ‌ملی در ایران حضور پیدا کنند و از تمرینات بازیکنان ما نسخه برداری و آموزش های لازم را ببینند.

رضایی ضمن مخالفت از انجام یکسان سازی کلاس بندی پزشکی جدید در تمام رشته‌های معلولان خبر داد و گفت‌: به پیشنهاد IPC قرار است تمام ورزشکاران معلول تحت کلاس بندی پزشکی جدید قرار بگیرند تا امکان حضورشان در مسابقات آینده فراهم شود. البته کلیه کشورها از جمله ایران مخالف انجام کلاس بندی پزشکی جدید است و ما از IPC درخواست کرده‌ایم که ورزشکاران مطابق کلاس بندی پزشکی قبلی خود در مسابقات حضور پیدا کنند، اما IPC کلاس بندی پزشکی جدید را آغاز کرده و به دنبال آن است که مسابقات قهرمانی جهان که از سال ۲۰۱۸ آغاز می‌شود، براساس کلاس بندی جدید پزشکی باشد.

وی ادامه‌ داد: با وجود این که تهران پایتخت است و بیش از یک سوم جمعیت معلول در تهران ساکن هستند، متاسفانه مدت ۹ سال است که در لیگ والیبال نشسته زنان و مردان هیچ تیمی ندارد و ما تاکنون بازیکن معلولی در تیم‌های تهران نداشتیم. مگر تهران معلول ندارد؟ ما از مدیرعامل بانک سرمایه، پیکان و سایپا که اعضای هیات مدیره این سه باشگاه جانباز و ایثارگر هستند، این گله را داریم همان طور  که در والیبال افراد سالم سرمایه‌گذاری می‌کنند، حداقل پنج درصد هزینه خود را صرف تیم داری در والیبال نشسته معلولان کنند. مگر این سه باشگاه کارمند معلول ندارند که بخواهند تیم معلولان در والیبال نشسته داشته باشند. دوستان همیشه حرف زیاد می زنند و به عیادت کسانی می‌روند که در بستر بیماری می‌روند. اینها باید به عیادت کسانی بروند که در حال‌ حاضر زنده هستند، اما مورد توجه قرار نمی‌گیرند. ما در حال‌ حاضر پنج پارالمپیک حضور داشتیم و در هر دوره سعی کردیم بهترین عملکرد را ارائه دهیم، اما هیچ وقت مورد توجه قرار نگرفته‌ایم. در حال‌ حاضر باشگاه‌های والیبال حاضر هستند برای یک ورزشکار والیبال یک میلیارد ‌تا ۷۰۰ میلیون تومان هزینه کند، اما حاضر نیستند برای والیبال نشسته تیم بدهند. این‌ها مشکلاتی هستند که ما همیشه درگیر آنها هستیم. امیدوارم در آینده به این رشته باشگاه‌های استان تهران همانند افراد سالم توجه ویژه‌ ای داشته باشند.

وی در پایان درباره حضور تیم‌ ‌ملی والیبال نشسته در بازی پاراآسیایی جوانان در امارات گفت‌: در این مسابقات تنها تیم گلبال است که به صورت تیمی حضور پیدا می‌کند. بازی‌های پاراآسیایی جوانان چون به شکل انفرادی برگزار می‌شود، امکان حضور تیم والیبال نشسته وجود نداشت. اگر این رقابت‌ها به صورت تیمی برگزار می‌شد، بدون شک والیبال نشسته نیز در بازی‌های پارا آسیایی جوانان شرکت می‌کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۳۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست هیئت رئیسه فدراسیون جهانی ووشو با حضور علی‌نژاد

چهل و یکمین هیئت نشست هیئت رئیسه فدراسیون جهانی ووشو با حضور مهدی علی‌نژاد برگزار شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون ووشو، چهل و یکمین نشست هیئت رئیسه فدراسیون بین‌المللی ووشو در شهر جیانگ یئن به ریاست گائو ژیدان رئیس IWUF و مهدی علی‌نژاد عضو ایرانی این هیئت رئیسه برگزار شد.

نمایندگان ووشو ایران حریفان خود را در جام‌جهانی شناختند

 

در این نشست، ژان کیوپینگ دبیرکل فدراسیون بین‌المللی گزارشی از فعالیت‌های 6 ماه اخیر این فدراسیون جهانی و همچنین پیکارهای پیش ر‌و ارائه داد.

وی همچنین یادآور شد با توجه به اینکه کشورهای متعددی موفق به اخذ ویزا جهت حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان نشدند، بنا به پیشنهاد ایران؛ پیکارهای انتخابی جام‌جهانی ووشو با حضور 38 کشور امروز آغاز به کار کرد.

برگزاری چهارمین دوره مسابقات جهانی تایچی در سنگاپور، نهمین دوره مسابقات جوانان جهان در برونئی‌، سومین دوره جام جهانی تالو در یوکوهامای ژاپن و دهمین دوره جام جهانی ساندا در ملبورن استرالیا از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.

در این نشست مقرر شد میزبانی دهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان به چین داده شود که این مسابقات در واقع حکم کسب سهمیه المپیک 2026 جوانان داکا سنگال را خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وضعیت اضطراری؛ شرایط خیلی امیدوار کننده نیست / سر بی کلاه دو و میدانی در المپیک
  • سر بی کلاه دو و میدانی در المپیک؛وضعیت اضطراری
  • بررسی وضعیت دوومیدانی‌کاران ایران برای رسیدن به سهمیه المپیک
  • آخرین مهلت حضور در لیگ‌های والیبال زنان اعلام شد
  • لیست تیم ملی ایران برای لیگ ملت‌ها؛ موسوی و غفور ناز کردند، عبادی‌پور حاضر در صحنه!
  • برگزاری نشست هیئت رئیسه فدراسیون جهانی ووشو با حضور علی‌نژاد
  • ارومیه میزبان مسابقه انتخابی طلا و جواهر سازی
  • برنامه ویژه برای دو ستاره تیم ملی والیبال نشسته
  • پرتاب توپ بسکتبال از میانه میدان و دریافت جایزه 20 هزار دلاری توسط تماشاگر حاضر در سالن
  • عکس | حضور ورزشکار زن ایرانی با فرزند خردسالش در جام جهانی کره