Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان در همایش استانی مبارزه با اعتیاد در مدارس گفت: بیش از ۳۰ فعالیت در حوزه مبارزه با آسیب های اجتماعی به ویژه مبارزه با مواد مخدر در مدارس استان انجام می شود و نوجوانان و جوانان باید توانایی" نه" گفتن به مواد مخدر را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار جامعه ایمنا، محمد حسن قایدیها پیش از ظهر امروز در همایش استانی مبارزه با اعتیاد در جمع مسوولان استانی در هنرستان فضیلی اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر از برنامه های اصلی بوده تا این بحث ملی و اجتماعی شده و همه مردم جامعه وارد عرصه مبارزه با آسیب های اجتماعی به ویژه مبارزه با مواد مخدر شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: این برنامه از فعالیت های اساسی است که اتفاق افتاده، اما به نظر می رسد برنامه های اجرایی در این بخش هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه در هزاره سوم نمیتوان جلوی رشد تکنولوژی را گرفت، گفت:  باید بدانیم که بحث های آسیب های اجتماعی در بسیاری موارد در قالب فضاهای مجازی رخ می دهند و این امر به سرعت در حال افزایش است پس باید برای مدیریت این فضا تلاش کنیم.

باسواد شدن، فقط سواد خواندن و نوشتن نیست

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان اذعان کرد: به واسطه توسعه پایدار هزاران نفر از شهروندان امروز همچنان در فقر اجتماعی به سر می برند، باید دانست که  با سواد شدن فقط سواد خواندن و نوشتن نیست، در واقع سواد اجتماعی، سواد رایانه، سواد زندگی کردن، مهارت های اجتماعی و چگونه کنار هم زیستن است که از آن نام می برند.

وی با تاکید به این نکته که ریاست جمهوری دو سال در پرسش مهر دو نکته اساسی را در معرض پرسش مردم قرار داده اند، بیان کرد: این برنامه بدان معنا است تا دانش آموزان و  اولیای آنها به همراه مربیان و همه جامعه درگیر این مساله شوند و با انتقاد کردن و افزایش تحمل پذیری بتوانیم آستانه تحمل در بین نوجوانان و جوانان را افزایش دهیم.

قایدیها خاطرنشان کرد: نوجوانان و جوانان باید توانایی نه گفتن در مقابل اعتیاد را داشته باشند. وی توضیح داد: امروز بسیاری از انسانها در دنیای خودشان از کرامت انسانی بی بهره هستند و کمتر از آن استفاده می کنند. در واقع نابرابری ثروت، قدرت، بهره وری جنسیتی در جامعه اتفاق افتاده است و بیکاری جوانان و بلاهای طبیعی، خشونت، تروریسم، جابجایی اجباری انسانها، کاهش منابع طبیعی در طی این سالها به عنوان اصلی ترین مشکلات جامعه بشری مطرح هستند.

وی بیان کرد: خشکسالی، بیابان زایی، تخریب زمین، مشکل آب، تخریب طبیعت و تنوع زیستی از چالش هایی است که امروز جوامع با آن روبه رو هستند. قایدیها امنیت غذایی، مسایل بهداشتی، جسمی، روحی، روانی و ارتباطی را  در صدر آسیب های اجتماعی دانست و افزود: علاوه بر این موارد که در صدر آسیب های اجتماعی است، مبارزه با مواد مخدر از مهم ترین مواردی است که در دستور کار دولت و ملت قرار گرفته است.

 انجام ۳۰ فعالیت در مدارس در حوزه مبارزه با آسیب های اجتماعی

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان عنوان کرد: ضروی است که امروزه ویژگی های کلاس های درس مدارس آموزش و پرورش دقت داشته باشیم، در جلسات متعدد کمیته پیشگیری از آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش فعالیت های خوبی در این زمینه  انجام گرفته است و بیش از ۳۰ فعالیت در مدارس در حوزه مبارزه با آسیب های اجتماعی به ویژه مبارزه با مواد مخدر در مدارس استان انجام می شود، اما به نظر می رسد که این فعالیت هنوز کافی نبوده اند.

قایدیها  مدیر مدرسه، همکاران فرهنگی، دانش آموزان و اولیای آنها را چهار رکن آموزش و پرورش برشمرد و  گفت: توانمند کردن اولیا دانش آموزان می تواند کمک خوبی برای مدارس باشد.

وی اضافه کرد: دانش آموزان یکی از ارکان اصلی مدرسه هستند و مدیر نباید در اتاق در بسته  برای دانش آموزان تصمیم بگیرد چرا که موفق نخواهد بود. هنگامی که دانش آموز به طور مستقیم در تصمیم گیری مدرسه و هدایت تعلیم وتربیت دخالت نداشته باشد، مدرسه راه به جایی نخواهیم برد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: بایستی بر مبنای تقاضا و مطالبه جوان در جامعه برنامه ریزی ها انجام بگیرد.

وی توضیح داد: امروزه باز بودن درب مدارس ملاک و میزان ارزشیابی ازمدیران توانمند است، بدان معنا که اولیا وارد مدرسه شده  و نظر دهند. مبارزه با مواد مخدر بحثی ملی است و باید همه افراد جامعه درگیر این مساله شوند، امروز خرسندم که در استان اصفهان این اتفاق افتاده و ودر این مسیر حرکت می کنیم.

به گفته قایدیها انجمن های خیریه، پلیس مبارزه با مواد مخدر، شورای هماهنگی، دادگستری و معاونت امور اجتماعی،  بهزیستی و سایر دستگاه ها در کنار آموزش و پروش در این حوزه در حال فعالیت هستند.

لزوم توانمند کردن دانش آموزان در مباحث اجتماعی

وی خطاب به مدیران مدارس گفت: امروز آگاهی بخشی و توانمند کردن دانش آموزان در بحث مباحث اجتماعی از بحث های اصلی است. باید خانواده ها راه به مدارس داشته باشند و مدیر مدرسه با درب باز مدرسه  پذیرای فکر و توانمدی اولیا و دانش آموزان باشد تا به موفقیت دست پیدا کند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ضروری است مدارس در جهت آموزش در کنار هم بودن و آموزش مهارت های زندگی حرکت کنند.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۳۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای دیوان عالی کشور در مورد قانون مبارزه با مواد مخدر

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه هیأت عمومی با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری رئیس دیوان عالی کشور و قضات عالی رتبه دیوان، برگزار و گزارش پرونده وحدت رویه قضائی در مورد تبصره ماده ۴۵ الحاقی به قانون مبارزه با مواد مخدر قرائت شد.

قضات هیئت عمومی، پیرامون اختلاف نظر بین شعبه اول دادگاه انقلاب ایلام و شعبه چهارم دادگاه انقلاب شیراز، در مورد اینکه آیا تبصره ماده ۴۵ الحاقی قانون مبارزه با مواد مخدر مانع از اعمال تخفیف از ناحیه دادگاه است یا خیر، به بحث و تبادل نظر پرداختند.

شعبه اول دادگاه انقلاب ایلام با استنباط متفاوت از تبصره ماده ۴۵ الحاقی قانون مبارزه با مواد مخدر معتقد است تبصره مذکور مانع از اعمال تخفیف است و موضوع را قابل طرح در کمیسیون عفو و بخشودگی علی رغم وجود جهات مخففه برای تخفیف می‌داند؛ اما شعبه چهارم دادگاه انقلاب شیراز معتقد است که تبصره فوق الذکر هیچ گونه ممنوعیت و محدودیتی برای اعمال مقررات تخفیف در هنگام تعیین مجازات و صدور حکم از ناحیه دادگاه ایجاد نمی‌کند و دادگاه می‌تواند مجازات را تخفیف بدهد.

در نهایت پس از بحث و بررسی مفصل پیرامون موضوع، از مجموع ۱۲۲ نفر از قضات حاضر در جلسه، اکثریت قاطع قضات با ۱۰۸ رأی، نظر شعبه چهارم دادگاه انقلاب شیراز را منطبق با قانون تشخیص دادند.

گفتنی است، متعاقبأ رأی صادره وحدت رویه هیأت عمومی دیوان عالی کشور در روزنامه رسمی کشور منتشر خواهد شد و مطابق قانون پس از انتشار در روزنامه رسمی کشور برای شعب دیوان، محاکم دادگستری و مراجع قضائی و غیر قضائی لازم‌الاتباع است و مشروح مذاکرات هیئت عمومی دیوان عالی کشور نیز در مجلد سالیانه منتشر خواهد شد.

کد خبر 6081049

دیگر خبرها

  • مدارس ما و مدارس آن‌ها
  • از دستگیری ۲ خرده فروش مواد مخدر تا کشف بیش از یک تن شکلات قاچاق 
  • بیش از ۱۳ کیلو مواد مخدر در رشت کشف شد
  • دستگیری ۲ خرده فروش مواد مخدر قزوین
  • کشف بیش از ۱۰۰ کیلو تریاک جاسازی شده در بار خیار
  • دستگیری زنی که با موتورسیکلت تریاک پخش می‌کرد
  • اعتبارات مبارزه با مواد مخدر در خوزستان افزایش یابد
  • رای دیوان عالی کشور در مورد قانون مبارزه با مواد مخدر
  • برنامه پیشگیری و درمان اعتیاد با رویکرد مردمی سازی
  • بالگرد‌ها به کمک شناسایی کشت و توزیع مواد مخدر می‌آیند