Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@10:00:02 GMT

بازار نفت در حال رسیدن به توازن مجدد است

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۹۳۴۲۳

بازار نفت در حال رسیدن به توازن مجدد است

محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک گفت، بازار نفت با روند پرشتابی در حال رسیدن به توازن مجدد است و کاهش تولید ها «تنها گزینه قابل دوام» برای برقراری ثبات مجدد در بازار است.

سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات نیز در کنفرانسی در ابوظبی گفت، کاهش جهانی تولید به کاهش ذخایر نفت خام از ارقامی بی سابقه کمک کرده است. حمد الرومحی، وزیر نفت عمان گفته، کشور از تمدید توافق کاهش تولید که در ماه مارس منقضی می شود حمایت می کند و پیش بینی می کند که تولید کنندگان توافق را تا پایان سال 2018 تمدید کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بارکیندو افزود، سازمان کشورهای صادر کننده نفت در گزارش ماهیانه خود که روز دوشنبه منتشر می شود، برآوردش از رشد تقاضا برای نفت را در سال های 2017 و 2018 به «بالای 1.5 میلیون بشکه در روز» افزایش خواهد داد. وی گفت، میزان ذخایر نفتی تنها امسال بیش از 180 میلیون بشکه کاهش یافته است.

کاهش تولید های اوپک و دیگر تولید کنندگان از جمله روسیه و عمان در حال نتیجه دادن است و قیمت نفت برنت به بالاترین رقم دو سال گذشته رسیده است.

بارکیندو افزود: «ما شاهد نشانه های روشنی هستیم از اینکه بازار با یک سرعت رو به رشدی در حال رسیدن به توازن مجدد است و ثبات دارد به بازار بر می گردد...من اطمینان دارم که اگر ما بسیج نمی شدیم و برای اقدام مشترک جهت پاسخگویی به این بحران اجماع نمی کردیم، صنعت نفت در شرایطی بدتر از امروز قرار داشت.»

وزیر انرژی امارات هم با تایید نظر بارکیندو گفت، کاهش تولید های هماهنگ اوپک و سایر تولید کنندگان به کاهش ذخایر نفت از ارقام بی سابقه کمک کرده است. وی افزود: «من در مورد کل سال 2018 خوش بین هستم.» سال 2018 «سال ترمیم» بازار نفت خواهد بود.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۳۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهای نفت در بازار جهانی کاهش‌ یافت

بهای نفت در بازار جهانی طی ماه‌های اخیر به شدت تحت تاثیر وقایع سیاسی به ویژه جنگ اوکراین در شرق اروپا و جنگ غزه در خاورمیانه قرار داشته است. در عین حال، بهای طلای سیاه تحت تاثیر داده‌های آماری مربوط به عرضه و تقاضا و نیز رشد اقتصادی قدرت‌های بزرگ قرار دارد. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت در معاملات امروز بازار انرژی روند کاهشی داشت. 

بر این اساس، نفت برنت دریای شمال با ۴۰ سنت کاهش، ۸۸ دلار و ۲ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۵۵ سنت کاهش، به ۸۲ دلار و ۸۱ سنت در هر بشکه رسید. 

تضعیف دلار در برابر سایر ارز‌های معتبر جهانی باعث افزایش جزئی بهای نفت در اوایل امروز شده بود. با این حال، سایر عوامل بار دیگر روند بهای نفت را کاهشی کرد. 

تحلیل‌گران بازار می‌گویند کاهش نگرانی از گسترش جنگ غزه به سایر مناطق در خاورمیانه به ویژه کاهش تنش میان ایران و اسراییل از جمله دلایل سیاسی تاثیر گذار بر روی کاهش بهای نفت بوده است. 

گرچه گزارش جدید آژانس انرژی آمریکا حاکی از کاهش ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه‌ای نفت ذخایر تجاری این کشور بود که این مسئله می‌توانست بهای نفت را افزایش دهد؛ اما داده‌های اقتصادی درباره کاهش فعالیت‌های تجاری در ایالات متحده، این موضوع را خنثی کرد. 

تحلیل‌گران می‌گویند تا زمانی که تنش‌های جهانی همانند جنگ اوکراین که یک سوی آن کشور‌های بزرگ صادر کننده نفت همانند روسیه هستند و یا منازعات در مناطق حساس جهان همانند خاورمیانه که بخش قابل توجهی از صادرات نفت را صادر می‌کند، جریان دارد بازار نفت می‌تواند شاهد نوسانات شدید در بهای طلای سیاه باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • بهای نفت در بازار جهانی کاهش‌ یافت
  • تحریم فرصتی برای رسیدن به خودکفایی
  • افتتاح شبکه بازچرخانی آب یک شرکت خودرویی
  • اقدامات شهرهای موفق برای تحقق مفهوم زباله‌صفر
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • برقراری توازن و عدالت منطقه‌ای سیاست اصلی شورای شهر قم است
  • ایجاد توازن در ارائه خدمات عادلانه ،در دستور کار شورای شهر ارومیه
  • حذف واسطه‌ها و کاهش هزینه تولید طلا در پی حراج شمش در مرکز مبادله
  • تاکید استاندار جدید بر توسعه و توازن یکپارچه مازندران
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار آزاد +جدول