Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه خبری سبزالبرز به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، عبدالمحمد زاهدی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین اظهارداشت: به جای هزینه کردن در حوزه اقدامات صلبی مرتبط با مواد مخدر باید برای کاهش آسیب های اجتماعی به آموزش، کارآفرینی و اشتغال توجه ویژه کنیم.

وی افزود: در پیشگیری فرهنگی باید آموزش از خانواده تا مدرسه، از مدرسه تا دانشگاه و از دانشگاه تا جامعه و انتقال آموزه های ضروری برای افزایش مهارت های زندگی را جدی بگیریم تا مسیر اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر هموارتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قزوین بیان کرد: همه گروه‌های سنی در معرض خطر اعتیاد قرار دارند و سهم جوانان شاید بیش تر از دیگران باشد لذا اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر امری ضروری است و با دعوت از خانواده ها برای آموزش و آشنایی با مسایل پیشگیری از اعتیاد لازم است با فرزندان خود شیوه های درست رفتاری و تربیتی داشته باشیم.

زاهدی تصریح کرد: در کشور جوامع کارگری بیشترین ضربه را از اعتیاد خورده اند و گرفتار مسائل مربوط به مواد مخدر هستند و بخش عمده اعتیاد در بخش مشاغل آزاد به وقوع پیوسته که باید برنامه ریزی هایی در این زمینه داشته باشیم.

وی به اطلاع رسانی در زمینه مواد مخدر جدید اشاره کرد و افزود: در اطلاع رسانی آمار و ارقام مسائل مربوط به مواد مخدر و آگاهی رسانی مواد مخدر جدید باید دقت شود تا هم به نوعی آسیب پذیری ایجاد نکرده و جنبه تشویقی برای جوانان هم نداشته باشد.

استاندار تاکید کرد: آموزش، کارآفرینی و اشتغال در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر است و نقش فرهنگ‌سازی از مسیر بزرگان مذهبی و برنامه های صدا و سیما بسیار مهم است و بهترین اقدام در مسیر پیشگیری آموزش خانواده و همچنین توجه به آموزش در حوزه آموزش و پرورش و دانشگاه‌هاست.

زاهدی اضافه کرد: اگر بخشی از هزینه‌ها در حوزه سلامت به ورزش اختصاص یابد شاهد اثرگذاری بیشتری در زمینه پیشگیری از گرایش جوانان به اعتیاد خواهیم بود.

وی در ادامه، توجه به رونق اقتصادی را مهم دانست و گفت: اگر در حوزه کارآفرینی به خوبی عمل کنیم، شاهد کاهش آسیب های اجتماعی خواهیم بود.

منبع: سبز البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sabzalborz.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «سبز البرز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۳۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت ایجاد تحولی در عملکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، سید ابراهیم رئیسی امروز شنبه در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر ضمن قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات همه دست‌اندرکاران این ستاد، مبارزه با مواد مخدر را یکی از مهمترین مسائل کشور عنوان کرد و افزود: مقابله تمام عیار با مواد مخدر از ورود تا توزیع و همچنین معضل اعتیاد، با توجه به آسیب‌های جدی اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی آن، به هیچ‌وجه نباید دچار آفت روزمرگی شده و به امری عادی تبدیل شود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ستاد مبارزه با مواد مخدر باید با تکیه بر تجربیات حاصل از ۴ دهه مبارزه همه‌جانبه با این آسیب اجتماعی، با نگاه عملیاتی و با هدف مبارزه جدی، اساسی و اصولی با این معضل، تحولی جدی در رویکردها، مسئولیت‌ها و عملکرد خود ایجاد کند، اظهار داشت: اگر چه همه آمار‌ها حکایت از توفیقات پیشرفت در مبارزه با قاچاق و مصرف مواد مخدر دارد، اما به هیچ وجه نباید به این موفقیت‌ها بسنده کرد.

رئیسی مصوباتی که در این جلسه به تصویب رسید و اصلاحاتی که در طول سالیان گذشته در روند و رویه عمل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایجاد شده را در اثربخشی به اقدامات این ستاد و دستگاه‌های مسئول، خوب، اما ناکافی دانست و بر اهمیت و ضرورت بازنگری در عملکرد گذشته و برخورداری از نگاه فرابخشی از سوی این ستاد تاکید کرد.

رئیس جمهور با اشاره به بخشی از آسیب‌های ناشی از قاچاق مواد مخدر، از جمله تقدیم شهدای گرانقدر متعدد در میدان مبارزه با قاچاق و ترانزیت مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی از جمله از هم پاشیدن خانواده‌ها و امثال آن، توزیع و مصرف مواد مخدر را علاوه بر یک معضل، بستری برای معضلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بی‌شمار دانست که ضرورت مبارزه قاطع با آن را بیش از پیش افزایش می‌دهد.

رئیسی همچنین با اشاره به تعدد دستگاه‌های مسئول که در امر مبارزه با مواد مخدر درگیر و دخیل هستند و هزینه‌های مادی و معنوی عظیمی که این معضل به کشور تحمیل می‌کند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا پرچم مبارزه جدی با قاچاق و ترانزیت مواد مخدر را برافراشته نگاه داشته است، اما کشور‌های دیگر به ویژه کشور‌های غربی به هیچ‌وجه به مسئولیت‌های خود در این رابطه به شکل شایسته عمل نکرده‌اند و لازم است ضمن مسئول‌سازی این کشورها، این موضوع برای آن‌ها تبیین شود که اگر مبارزه بی‌امان ایران نبود، مواد مخدر کل اروپا را فرا می‌گرفت.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت تبیین موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران در امر مبارزه با ترانزیت و قاچاق مواد مخدر با وجود تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان، مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق مواد مخدر را مکلف کرد، تمرکز اصلی خود را بر مقابله با مبادی تولید و توزیع عمده مواد مخدر قرار دهند و علاوه بر هماهنگی با دستگاه دیپلماسی کشور در مقابله با تولید مواد مخدر در برخی کشور‌های همسایه، با همکاری دستگاه‌های اطلاعاتی ضمن شناسایی منابع مالی شبکه‌های بزرگ، با قاچاق و ترانزیت مواد مخدر نیز برخورد قاطع داشته باشند.

رئیسی در ادامه از شهرداری تهران و دیگر دستگاه‌های همکار برای جمع‌آوری معتادین متجاهر از سطح شهر قدردانی کرد و گفت: متاسفانه معتادین متجاهر پس از ابتلا به اعتیاد تبدیل به یکی از شبکه‌های خرد، اما گسترده توزیع مواد مخدر شده و علاوه بر آن منشا آسیب‌های اجتماعی متعددی از جمله سرقت می‌شوند.

رئیس جمهور بر اهمیت کار رسانه‌ای برای ارتقای آگاهی جامعه و ایجاد تنفر از مواد مخدر به خصوص نزد جوانان تاکید کرد و از رسانه ملی و رسانه‌های مکتوب و مجازی و افراد صاحب جایگاه و تریبون خواست تا برای ایجاد حساسیت و تنفر اجتماعی و عمومی نسبت به مصرف مواد مخدر در جامعه تلاش کنند.

رئیسی همچنین بر اهمیت مشارکت مردم و نهاد‌های مردمی به خصوص مساجد و تشکل‌های فرهنگی و اجتماعی مردم نهاد در امر مبارزه با مواد مخدر و ایجاد تنفر عمومی نسبت به مصرف آن تاکید کرد و با بیان اینکه در هر حوزه‌ای که توانسته‌ایم مشارکت مردم را به کار بگیریم، در آن عرصه موفق بوده‌ایم، از همه دستگاه‌های کشور خواست میزان، کیفیت و نحوه جذب حداکثری مشارکت مردم در حوزه خود را به شکل دقیق مورد بازنگری قرار دهند.

رئیس جمهور با اشاره به گزارش‌های ارائه شده در این جلسه درباره آسیب‌های مختلفی که در کمین خانواده معتادین بازداشت شده است، بر حمایت بیش از پیش از خانواده زندانیان به ویژه معتادان زندانی تاکید کرد.

رئیسی در پایان سخنان خود با بیان اینکه آنچه بیان شد به معنای نادیده انگاشتن تلاش‌ها، زحمات و فداکاری‌های صورت گرفته در عرصه مبارزه با مواد مخدر نیست، تاکید کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر باید بدون ورود به عرصه اجرا، در جایگاه قوه عاقله و مسئول رصد و پایش فرایند مبارزه با ترانزیت، قاچاق و مصرف مواد مخدر با یک نگاه عملیاتی مسئولیت‌های خود و عملکرد دستگاه‌های مسئول را به طور دقیق پیگیری کند.

در جلسه امروز ۵ مصوبه در راستای تقویت و اثربخشی بیشتر اقدامات ستاد در امر مبارزه با قاچاق و مصرف مواد مخدر به تصویب اعضا رسید.

دیگر خبرها

  • ایران دارای بیشترین کشفیات مواد مخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • دستگیری ۲۷ معتاد و خرده‌فروش مواد مخدر در لاهیجان
  • هیچ کمپ ترک اعتیاد غیرمجازی در گلستان وجود ندارد
  • سن مصرف مخدر‌ ها در کشور به ۲۴ سال رسید
  • استفاده از ظرفیت هنر و موسیقی در پیشگیری از اعتیاد ضروری است
  • ضرورت ایجاد تحولی در عملکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر
  • تأکید رئیسی بر جلوگیری از عادی شدن مبارزه با قاچاق و اعتیاد
  • آمارها بیانگر پیشرفت در مبارزه با قاچاق و مصرف مواد مخدر است
  • رئیسی: باید تحولی جدی در ستاد مبارزه با مواد مخدر ایجاد شود
  • رشد پانصد درصدی آمار معتادان در کردستان!