Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم‌آباد - ستاد بحران لرستان امکانات خود را از بالگرد امداد و نجات گرفته تا کمک‌های امدادی و درمانی برای ارائه خدمات به زلزله‌زدگان کرمانشاه بسیج کرده است.

خبرگزاری مهر - گروه استانها: شامگاه یکشنبه به دنبال وقوع زمین‌لرزه‌ در غرب کشور، تعداد زیادی از استان‌ها از جمله استان لرستان تکان خوردند و این امر موجب وحشت عمومی و حضور مردم در خیابان‌ها شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا استان لرستان از سوی جمعیت هلال احمر کشور به عنوان استان معین برای خدمات رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه و شهر قصر شیرین انتخاب شد تا این امر موجب شود که همه دستگاههای امدادی و اجرایی استان برای ارائه خدمات به زلزله زدگان بسیج شوند.

برخی از شهرهای لرستان از جمله رومشگان، کوهدشت، پلدختر و ... در جریان این زمین لرزه دچار خسارت شدند که اکیپ های ارزیابی میزان خسارات به مناطق مختلف لرستان اعزام شدند تا نتیجه نهایی این ارزیابی ها به وزارت کشور ارسال شود.

ارسال ۲ هزار تخته پتو و هزار تخته چادر به قصر شیرین

رضا آریایی مدیر کل مدیریت بحران لرستان در سخنانی با بیان اینکه بر اساس اعلام نیاز استاندار کرمانشاه تعداد هزار تخته چادر از استان لرستان برای زلزله زدگان کرمانشاه ارسال شده است گفت: همچنین در این رابطه از دو هزار تخته پتو از انبارهای جمعیت هلال احمر استان بارگیری و شهرستان قصر شیرین اعزام شده است.

وی گفت: همچنین بنا بر درخواست دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه مبنی بر اعزام آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و تعداد ۵ دستگاه آمبولانس سبک به این استان از لرستان اعزام شد.

مدیر کل مدیریت بحران لرستان گفت: همچنین به همراه این تعداد آمبولانس، پزشک و تجهیزات کامل از خرم آباد به سمت کرمانشاه اعزام شدند.

آریایی گفت: بر اساس درخواست جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه، تعداد ۳ تیم کامل و مجهز اسکان اضطراری، آواربردای و  ANSAT(سگ های تجسس زنده یاب) از جمعیت هلال احمر استان لرستان به شهرستان قصرشیرین اعزام شد.

آریایی با بیان اینکه در پی وقوع این زلزله در برخی مناطق لرستان قطعی برق را داشتیم که پس از ساعتی وصل شدند، تصریح کرد: در لرستان تلفات انسانی نداشته ایم و تنها در شهرستان کوهدشت تعدادی دچار جراحت سطحی شدند.

اکیپ های ارزیابی میزان خسارات به مناطق مختلف لرستان اعزام می‌شوند

وی با اشاره به اینکه به دستور استاندار لرستان، همه دستگاه های امدادی و اجرایی ذی ربط در حالت آماده باش هستند، افزود: شورای مدیریت بحران در همه شهرستان های لرستان تشکیل شده است.

فرمانداران، مدیران دستگاههای اجرایی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، نوسازی مدارس، آموزش  و پرورش، شرکت توزیع برق، شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی، دانشگاه علوم پزشکی استان و ... اکیب های خود را به مناطق مختلف استان برای ارزیابی میزان خسارت های زلزله شب گذشته اعزام می کنند.

وی گفت: این اکیپ های کارشناسی برآورد میزان خسارت وارده به استان با محوریت فرمانداری و مدیران شهرستانی تشکیل ظرف ۴۸ ساعت آینده نسبت به برآورد دقیق  میزان خسارات وارده در تمام بخش های عمرانی، تاسیسات زیربنایی، ساختمان ها و اماکن دولتی، مساکن شهری و روستایی، شبکه های انتقال آب  و برق و ... را ارزیابی خواهند کرد.

مدیر کل مدیریت بحران لرستان تصریح کرد: در نهایت نتیجه برای جمع بندی نهایی و ارسال به وزارت کشور به مدیریت بحران استان ارسال می شود.

اعزام ۹ دستگاه کمپرسی به مناطق زلزله زده

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: پس از وقوع زمین لرزه در مناطق غربی کشور و با توجه به شدت آن در استان کرمانشاه با هماهنگی سایر دستگاه های اجرایی و نهادهای ذیربط ۹ دستگاه کمپرسی حامل کمک های امدادی استان لرستان به کرمانشاه اعزام شدند.

حبیب جمشیدی با اشاره به آماده باش کامل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان برای خدمت رسانی در صورت نیاز افزود: ۵ دستگاه کمپرسی دیگر آماده انتقال کمک های امدادی و مردمی استان به مناطق آسیب دیده از زلزله شب گذشته هستند.

وی اظهار کرد: با وجود اینکه زمین لرزه دیشب، لرستان را نیز لرزاند خوشبختانه تمامی محورهای مواصلاتی استان باز و تردد به وضع عادی در آنها برقرار است و تا کنون هیچ گونه خسارتی ناشی از این زمین لرزه در سطح راه های لرستان گزارش نشده است.

اعزام تیم های عملیاتی بحران دانشگاه علوم پزشکی لرستان به مناطق زلزله دیده کرمانشاه

رضا پیری علم دبیر ستاد بحران و پدافند غیر عامل دانشگاه علوم پزشکی لرستان در این باره گفت: پس از وقوع زلزله مهلک دیشب و خسارات جانی و مالی که به ویژه در شهرستان های سرپل ذهاب و قصر شیرین به وقوع پیوست، جلسه اضطراری مدیریت بحران و پدافند غیر عامل دانشگاه تشکیل جلسه داد.

وی عنوان کرد: در این جلسه معاون غذا و داروی دانشگاه، رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان، و کارشناسان معاونت بهداشتی و درمان حضور داشتند.

دبیر ستاد بحران و پدافند غیر عامل دانشگاه علوم پزشکی لرستان دانشگاه گفت: در همین راستا یک فروند بالگرد مجهز به تیم جراحی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۴ دستگاه آمبولانس مجهز به تیم درمانی شامل ۳ پزشک متخصص و ۲ پزشک عمومی تا کنون به منطقه اعزام شده اند.

پیری علم همچنین گفت: تا دقایقی دیگر نیز تیم های عملیاتی ارزیابی سریع بهداشت از معاونت بهداشتی دانشگاه و شبکه بهداشت و درمان شهرستان دلفان شامل کارشناسان بهداشت محیط و مبارزه با بیماریهای واگیر به منطقه اعزام خواهند شد.

وی گفت: پس از وقوع زلزله از سوی ستاد بحران دانشگاه علوم پزشکی لرستان به همه نیروهای تخصصی و عملیاتی اعلام آماده باش شده و این پرسنل هم اکنون در وضعیت آماه باش قرار دارند.

آماده باش بیمارستان های لرستان

پیمان آسترکی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز گفت: همه بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه در حال آماده باش کامل بود و آماده پذیرش مصدومین هستند.

وی خاطر نشان کرد: بیمارستان تامین اجتماعی شهرستان خرم را نیز هماهنگ کرده و در این راستا آماده خدمات رسانی است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۳۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به بیش از یک هزار سیل زده/ ۶۳ عملیات امدادی در هفت استان

بابک محمودی با اعلام هشدار نارنجی و قرمز از سوی هواشناسی ۲۷ تا ۲۹ فروردین ماه جاری در هفت استان بوشهر، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، هرمزگان، یزد، اظهارداشت: در ۶۳ عملیات امداد و نجات، یک هزار و ۳۵۰ نفر امدادرسانی شدند.

وی از اسکان ۳۲۰ نفر و تخلیه ۹ روستا به دلیل سیلاب خبر داد و گفت: ۵ روستا در هرمزگان، ۲ روستا در سیستان و بلوچستان و ۲ روستا در کرمان تخلیه شدند که البته ساکنان روستا‌های هرمزگان و کرمان به روستا بازگشتند.

محمودی از ادامه امداد رسانی در مناطق متاثر از سیل خبر داد و افزود: ۲ بالگرد نیز در حال آماده باش هستند تا با کاهش بارش امکان پرواز را پیدا کرده و امدادرسانی هوایی را آغاز کنند.

وی با اشاره به خارج شدن یک اتوبوس از جاده به دلیل وقوع سیلاب در معابر در چابهار گفت: حضور به موقع امدادگران سبب زنده ماندن مسافران شد؛ شرکت‌های مسافر بری بدون توجه به هشدار‌های هواشناسی اقدام به تردد در جاده می‌کنند که بسیار خطرناک است.

محمودی گفت: همان طور که در هنگام وقوع هشدار‌های هواشناسی به دلیل رعایت ایمنی، پرواز‌ها با محدودیت انجام می‌شود باید برای تردد‌های بین شهری نیز محدودیت در نظر گرفته شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت اقدامات امدادی در سیل جنوب کشور
  • عکس/ امدادرسانی به سیل زدگان کرمان و سیستان و بلوچستان
  • (تصاویر) امدادرسانی به سیل زدگان کرمان و سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی به بیش از یک هزار سیل زده/ ۶۳ عملیات امدادی در هفت استان
  • آماده باش کامل ۵ فرودگاه استان کرمان در پی هشدار هواشناسی
  • ضرورت جانمایی مراکز امدادی در مسیر همایش سالگرد شهدای بازی دراز
  • فرودگاه های کرمان در حال آماده باش
  • شکرگزاری مردم از بارشهای رحمت الهی در 19 شهرستان کرمان
  • امدادرسانی به سیل‌زدگان سه شهر مرزی خراسان جنوبی
  • امدادرسانی به سیل‌زدگان در جنوب سیستان و بلوچستان