Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@21:15:44 GMT

رشد ۳۴ درصدی مرگ خاموش در کشور

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۹۳۹۷۱

رشد ۳۴ درصدی مرگ خاموش در کشور

رئیس HSE شرکت ملی گاز ایران از رشد ۰.۸ درصدی تعداد حوادث گازی در منازل مسکونی و رشد ۳۴ درصدی آمار مرگ خاموش ناشی از استشمام مونوکسیدکربن در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، «محمدرضا یوسفی پور» رئیس HSE شرکت ملی گاز ایران امروز در نشستی خبری اظهار داشت: در تدابیر ضد زلزله به خاطر نشتی گاز و احتمال وقوع حوادث ثانویه، بعد از وقوع زلزله اقدام به قطع گاز می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در کرمانشاه نیز گاز شهرهای مختلف که در معرض وقوع زلزله بودند قطع شده تا پس از انجام بازرسی های لازم در شبکه توزیع گاز، دوباره وصل شود؛ خوشبختانه در این زلزله، حادثه ای ناشی از نشت گاز نداشته ایم.

یوسفی پور با بیان اینکه وضعیت بازرسی لوله کشی داخلی گاز منازل مسکونی از سال 1382 با نظام مهندسی ساختمان است، گفت: با وجود این مسئله، متأسفانه تنها بازیگر و فرهنگ ساز در این زمینه شرکت ملی گاز ایران است, در حالی که شرکت ملی گاز از نظر قانونی، مسئولیتی در این زمینه ندارد اما تمامی گزارش های مردمی را در این زمینه گرفته و در زمینه فرهنگ سازی و همچنین استحصال آمار حوادث فعالیت می کنیم.

این مقام مسئول از افزایش میزان حوادث ناشی از انتشار مونوکسید کربن در سال 95 خبر داد و گفت: طبق آمار تفصیلی که از میزان حواد سالانه استحصال می شود، در سال 95 نسبت به سال 94 با رشد 0.8 درصدی تعداد حوادث مواجه بودیم اما در مجموع در سال 95 نسبت به سال 94 تعداد مرگ و میر ناشی از استشمام گاز مونوکسید کربن که با نام مرگ خاموش از آن یاد می شود، افزایشی 34 درصدی داشت.

وی ادامه داد: در سال گذشته استان اردبیل در بین تمامی استانهای کشور، بیشترین سهم را در تعداد حوادث به میزان مصرف گاز داشت.

یوسفی پور در خصوص آمار حوادث سال جاری گفت: در سال جاری در سراسر کشور در مجموع 839 نفر فوتی ناشی از مرگ خاموش داشتیم که از این تعداد 256 نفر ناشی از انتشار گاز سمی مونوکسیدکربن از وسایل گازسوزی بود که به شبکه گاز طبیعی وصل هستند و بقیه ناشی از نشت مونوکسید کربن از دیگر وسایل حرارتی بوده است.

وی افزود: بیشترین سهم عوامل موثر در مرگ خاموش متعلق به دودکش ها با سهمی نزدیک به 71 درصد است، همچنین عدم تهویه مناسب حدود 9 درصد، نواقص وسایل گازسوز حدود 17 درصد و استفاده از وسایل پخت و پز جهت گرم کردن حدود 3 درصد سهم دارند.

انتهای پیام/

R32317/P1012122/S7,80/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۳۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد دام سنگین کشور به ۵.۵ میلیون راس رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اطلاعات حاصل از آمارگیری اندازه‌گیری فصلی تعداد و تولیدات فصلی دام سنگین (گاو و گوساله) که اسفند ماه ۱۴۰۲ اجرا شد تعداد گاو و گوساله موجود در دامداری‌های کشور ۵.۴۶ میلیون است که شامل ۱.۶۵ میلیون رأس دام اصیل، ۲.۳۴ میلیون رأس دام آمیخته و ۱.۴۷ میلیون رأس دام بومی است.

در زمستان سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۱۴ هزار رأس گاو و گوساله در دامداری‌ها در حال پروار بودند و ۳۸۸ هزار رأس گوساله متولد شد.

مقدار تولید شیر گاو در همین مدت، بیش از ۲.۲ میلیون تن برآورد شد.

کد خبر 6081369

دیگر خبرها

  • فیلم شبکه خبر از وضعیت خیابان‌های شهر بعد از حوادث بامدادی
  • افزایش ۲۰ درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در مازندران
  • افزایش ۲۰ درصدی فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ۷۰ درصدی تعداد تولدها از مادران غیر ایرانی در ۴ سال
  • تعداد دام سنگین کشور به ۵.۵ میلیون راس رسید
  • توزیع ۱.۵ میلیون لیتر سوخت میان ناوگان هوایی منطقه بوشهر در ایام نوروز
  • کاهش ۳۴درصدی مسمومیت با گاز مواکسید کربن درچهارمحال و بختیاری
  • افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی
  • بیجار سرزمین شهدا و مجاهدت های خاموش است
  • تالاب «میقان» در مسیر مرگ خاموش!/ شرکت دانش‌بنیان در حوزه ایزوگام راه‌اندازی می‌شود