Web Analytics Made Easy - Statcounter

زمین‌لرزه مرگبار ۷.۳ ریشتری شب گذشته در مرز ایران و عراق بازتاب خبری گسترده‌ای در سطح جهان داشت.

ایران آنلاین /  شب گذشته زلزله‌ای به بزرگی 7.3 ریشتر مرز ایران و عراق را لرزاند که شدت آن در بسیاری از استان‌های کشور بخصوص نوار غربی احساس شد. این زمین لرزه ایلام، قصرشیرین، همدان، مهاباد، کرمانشاه، آذربایجان غربی و شرقی، شیراز، اهواز، زنجان، چهارمحال و بختیاری، قزوین و خرم آباد را لرزاند و باعث شد مردم با وحشت به خیابانها بیایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

---

این زلزله تاکنون 168 کشته و حدود 1500 زخمی برجای گذاشته است.

مرکز زمین شناسی آمریکا اعلام کرد این زمین لرزه در 103 کیلومتری جنوب شرق شهر سلیمانیه عراق نزدیک ایران رخ داده است. مرکز لرزه نگاری اروپا مدیترانه نیز اعلام کرد مردم اکثر کشورهای خاورمیانه این زمین لرزه را احساس کرده‌اند. بنابر اعلام منابع عربی، این زمین لرزه در قطر، امارات متحده عربی، کویت و فلسطین اشغالی نیز به وضوح احساس شده است.

در پی این زلزله مرگبار،هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در ایران جان باختن شماری از هموطنانمان در زمین‌لرزه شب گذشته را به دولت و مردم ایران تسلیت گفت.

---

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا نیز در حساب توییتر خود نوشت: امروز اخبار ناراحت‌کننده ای از ایران و عراق شنیدیم. مردم کانادا با خانواده‌های قربانیان این زلزله عمیقا ابراز همدردی می‌کنند.

مایکل کلور برشتولد، سفیر آلمان در ایران، در پیامی به زبان انگلیسی و فارسی در صفحه توییتر خود نوشت: مراتب تسلیت عمیق آلمان به دولت و ملت ایران، در پى زلزله مرگبار غرب ایران. ما به یاد قربانیان و خانواده هایشان خواهیم بود. آلمان در صورت لزوم آماده کمکرسانى مى باشد.

---

سفارت فرانسه در ایران  نیزدر پیامی به زبان فرانسوی و فارسی در توییتر خود در واکنش به زلزله در ایران و عراق نوشت: سفارت فرانسه در ایران همبستگی خود را با خانواده قربانیان و مجروحان حادثه زلزله مرگبار در مرز ایران و عراق و نیز تمامی ایرانیان اعلام می‌کند و بسیج بخش‌های خدمات اورژانس ایران را ارج می‌نهد.

---

نخست وزیر هند نیز با ارسال پیامی توییتری با بازماندگان این حادثه ابراز همدردی کرد. در این پیام آورده است: همدردی خود را با همه افرادی که عزیزان خود را دراین زلزله غم‌انگیز از دست داده‌اند ابراز و دعا می‌کنم مصدومان این حادثه هرچه زودتر سلامتی خود را به دست آورند.

---

بن‌علی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه، نیز روز دوشنبه گفت: ترکیه متعهد به حمایت از قربانیان زمین لرزه یکشنبه شب در مرز ایران و عراق است. او در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ترکیه برادرانه در کنار قربانیان این زمین‌لرزه است.» نخست‌وزیر ترکیه گفت: دولت ترکیه کاروانی از کمک‌های غذایی و پزشکی را ارسال کرده و بهبود سریع زخمی‌های این حادثه را آرزومند است.

«الهام علی اف»، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان، با ارسال پیامی به رئیس جمهور و ملت ایران جان باختن شماری از هموطنانمان در زمین‌لرزه مرگبار اخیر  را تسلیت گفت. در پیام او آمده است: وقوع زمین‌لرزه در غرب کشور شما وکشته شدن شماری از مردم و تخریب مناطقی بر اثر این زمین‌لرزه بنده را نیز ناراحت و متاثر کرد.

این زلزله همچنین به دلیل دامنه گسترده آن که تقریبا تمامی خاورمیانه را در بر گرفت، به تیتر یک اکثر رسانه‌های مهم جهان تبدیل شد به طوریکه شبکه‌های تلویزیونی با قطع برنامه‌های عادی خود به پوشش این حادثه پرداختند و رسانه‌های نوشتاری نیز جزئیات آن را به صورت لحظه به لحظه در خروجی خود در شبکه‌های اجتماعی قرار دادند. 

 

---

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ابراز تسلیت عمیق خود را به رئیس جمهور ایران - حسن روحانی، و همکارعراقی او فواد معصوم در ارتباط با زلزله شب یک شنبه که قربانیان متعدد داشت ،ابراز نمود .
بیانیه منتشره در سایت کرملین: "آقای محترم رئیس جمهور لطفا مراتب تسلیت عمیق ما را در ارتباط به تلفات بزرگ انسانی که در نتیجه زمین لرزه مخرب در غرب ایران صورت گرفته ،پذیرا باشید."
رئیس جمهور روسیه همچنین مراتب تسلیت و همدردی خویش را عنوانی دول و مردم ایران و عراق ابراز داشته، به خانواده های قربانیان حادثۀ متذکره صبر و بردباری و به مجروحین شفای عاجل استدعانمود.
 

 

 

--- --- --- --- --- --- ---

--- تصاویردر حال تکمیل .../

باشگاه خبرنگاران 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۴۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی پنج ایستگاه لرزه‌نگاری جدید در کرمانشاه

فرهاد فروزی مسئول شبکه لرزه‌نگاری کرمانشاه با بیان اینکه پیگیری‌های زیادی برای راه‌اندازی هفت ایستگاه لرزه‌نگاری جدید در سطح استان با همکاری موسسه ژئوفیزیک و استانداری کرمانشاه صورت گرفت، گفت : امیدواریم از این ایستگاه‌ها، پنج مورد آن در سال جاری راه‌اندازی شود.

وی افزود: مکان احتمالی این پنج ایستگاه در حمیل، قصرشیرین، پاوه، گیلانغرب و نزدیکی مرز کرمانشاه با ایلام خواهد بود.

مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه با بیان اینکه احداث دو ایستگاه دیگر در سومار و نزدیکی کامیاران در برنامه است، یادآور شد: به نظر می‌رسد راه‌اندازی این دو ایستگاه با تاخیر نسبت به پنج ایستگاه دیگر انجام شود.

فروزی تعداد کنونی ایستگاه‌های لرزه‌نگاری فعال در کرمانشاه را شش ایستگاه اعلام و خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی ایستگاه‌هایی که در برنامه داریم، کرمانشاه در مجموع صاحب ۱۳ ایستگاه لرزه‌نگاری خواهد شد که این تعداد برای پوشش تمامی چشمه‌های لرزه‌خیز استان کافی است.

وی همچنین از اهمیت ایستگاه‌های لرزه‌نگاری یاد کرد که می‌تواند به بررسی رفتار گسل‌ها و چشمه‌های لرزه‌خیز کمک بسزایی کند و اظهار کرد: اگرچه تاکنون زمان و مکان دقیق زلزله قابل پیش‌بینی نیست، اما داده‌های ایستگاه‌های لرزه‌نگاری و بررسی رفتار گسل‌ها از طریق ثبت و پردازش مستمر خردلرزه‌ها، می‌تواند به پیش آگهی درباره احتمال وقوع زلزله کمک کند.

 سال گذشته بالغ بر ۱۹۰ زلزله کوچک و بزرگ در گستره استان کرمانشاه به ثبت رسید .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • واکنش آمریکا به مطلع بودن از عملیات سپاه | کدام کشورها اطلاع داشتند؟
  • وقوع زلزله در نصرت آباد زاهدان
  • کدام مقامات اسرائیل پیشنهاد واکنش فوری به حمله ایران دادند؟ | حمله ای که کابینه جنگ رژیم صهیونیستی را به هم ریخت
  • وقوع زلزله ۶، ۳ ریشتری در حوالی پارس آباد
  • زلزله ۳، ۶ ریشتری در حوالی پارس اباد
  • چرا زمین‌لرزه تایوان تلفات کمی داشت؟
  • راه‌اندازی پنج ایستگاه لرزه‌نگاری جدید در کرمانشاه
  • وحشت در تل آویو از واکنش ایران؛ لرزه بر لانه عنکبوت/ وساطت حامیان اسرائیل و هشدارهای ایران
  • وحشت در تل آویو از واکنش ایران؛ لرزه بر لانه عنکبوت
  • زلزله شدید چین را لرزاند