Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رييس دبيرخانه کميسيون‌هاي پزشکي بنياد شهيد و امور ايثارگران با تشريح اقدامات کميسيون‌هاي پزشکي در مورد احراز جانبازي تصريح کرد: خبر برخي رسانه‌ها در مورد برخورد فيزيکي با مراجعه‌کننده به کمسيون پزشکي بنياد به هيچ عنوان صحت ندارد.
به گزارش خبرگزاري آريا، به نقل از بنياد شهيد و امور ايثارگران، غلامرضا طائبي در مورد خبري در مورد تحصن سه ماهه فردي مقابل دفتر کميسيون پزشکي بنياد که مدعي جانبازي در دوران دفاع مقدس است گفت: رزمندگاني که به خاطر دفاع از سرزمين و دينشان از همه چيز گذشتند و به جبهه رفتند براي ما عزيز هستند و ما تمام تلاش خود را مي‌کنيم تا ذره‌اي از حقشان پايمال نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رييس دبيرخانه کميسيون‌هاي پزشکي بنياد در تشريح اقدامات انجام شده در مورد فرد مورد نظر گفت: با توجه به وظايف كميسيون احراز مركز و آيين نامه‌ها و مقررات و دستورالعمل‌هاي ابلاغي احراز جانبازي، پرونده ايشان مورد بررسي قرار گرفت و ايشان براي اخذ نظر تخصصي به كميسيون پزشكي معرفي شد که مطابق قوانين نظر كميسيون پزشكي در اين زمينه فصل الخطاب است.
طائبي با اشاره به تصميم كميته احراز تصريح کرد: فقدان مدارک پزشکي لازم مبني بر مجروحيت ايشان و نيز عدم تأييد شوراي عالي پزشکي يگان نظامي که ايشان را به جبهه اعزام کرده است، دو عاملي هستند که مانع از احراز جانبازي اين بزرگوار شده است ضمن اينکه پرونده اين فرد دو بار مورد بررسي قرار گرفت ولي مصدوميتشان از سوي پزشکان احراز نشد.
وي با اشاره به مشاوره‌هاي صورت گرفته به اين رزمنده افزود: راهنمايي‌هاي لازم به ايشان ارائه شده است تا نظر شوراي عالي پزشکي سپاه را در مورد مصدوميتشان دريافت کنند تا به استناد آن و با استفاده از مفاد قانوني برنامه ششم توسعه نسبت به حل مسئله اقدام شود که متأسفانه تاکنون چنين مستنداتي نيز توسط ايشان ارائه نشده است.
دكتر طائبي افزود: اين رزمنده محترم فاقد مدارك پزشكي معتبر و مستند احراز شده است و تنها مدارك ايشان نسخه‌هاي دو پزشك است كه بر اساس قانون مستند و معتبر نيست و تنها دو راه قانوني براي احراز جانبازي ايشان از سوي كميسيون پزشكي براي اين رزمنده محترم وجود دارد و از ايشان خواسته شد كه يا صورت سانحه معتبر ارائه کنند و يا شوراي عالي پزشكي يگان اعزام کننده پرونده پزشكي ايشان را تأييد كنند که در اين صورت كميسيون پزشكي مي‌تواند نسبت به تأييد ٥ درصد جانبازي اقدام کند که متأسفانه تاکنون اين دو راه قانوني محقق نشده لذا کميسيون خارج از قوانين مصوب مجلس شوراي اسلامي و آيين نامه‌هاي مصوب هيئت دولت قادر به اقدامي نيست.
رييس دبيرخانه کميسيون‌هاي پزشکي بنياد در ادامه به ماده 87 قانون برنامه ششم توسعه موضوع تعيين تکليف کليه مشمولان قانون جامع خدمات‌رساني به ايثارگران اشاره کرد و گفت: بر اساس اين قانون يگان‌هاي اعزام کننده نهادهاي متولي موظفند، گواهي مورد نياز افراد مشمول اين ماده و صورت سانحه را به کميسيون احراز بنياد شهيد و امور ايثارگران ارائه نمايند، ضمن اينکه بنياد شهيد و امور ايثارگران موظف است، رزمندگان هشت سال دفاع مقدس که صورت سانحه باليني همزمان مجروحيت را ندارند، اما مجروحيت آن‌ها توسط کميسيون پزشکي نهاد اعزام کننده (نيروهاي مسلح) احراز مي‌شود را به عنوان جانباز تلقي کنند.
وي در پايان با رد هرگونه برخورد فيزيکي با اين مراجعه کننده به کميسيون پزشکي خاطرنشان کرد: آحاد ملت شهيدپرور ايران اسلامي عزيز هستند و رزمندگان جايگاه ويژه‌اي براي اعضاي کميسيون دارند و تكريم و رسيدگي به امور ايشان وظيفه‌اي است که سرلوحه امور قرار دارد و بر خلاف ادعاي طرح شده هيچ برخورد فيزيکي و ضرب و شتمي از سوي اعضاي کميسيون و يا کارکنان بنياد نسبت به ايشان صورت نگرفته است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۴۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی روستای کوچ دیگ سید در گنبد کاووس

ابوالفضل رحیمی گفت: به منظور جلوگیری از هدر رفت و افزایش کیفیت آب شرب روستای فوق و همچنین تعویض لوله‌های فرسوده با توجه به قدمت بالای شبکه آبرسانی اجرای کامل اصلاح شبکه آبرسانی در این روستا به طول ۶۰۰۰ متر در مراحل پایانی است. 

او در خصوص پیامد‌های وجود شبکه‌های فرسوده آبرسانی بیان کرد: شبکه‌های توزیع آبرسانی فرسوده مرتباً دچار شکستگی می‌شوند که این موضوع سبب هدر رفت آب می‌شود ضمن اینکه به دلیل افزایش جمعیت و قطر پاییین لوله‌های موجود دیگر پاسخگوی نیاز آب شرب مشترکین نیست و شاهد افت فشار آب در زمان اوج مصرف در مناطقی که شبکه آن باید اصلاح شود هستیم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان تصریح کرد: هزینه اجرایی این عملیات بیش از ۴۸ میلیارد ریال بوده که با پایان عملیات فوق جمعیتی بالغ بر ۷۶۹ نفر از اهالی این روستا از این پروژه برخوردار می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی روستای کوچ دیگ سید در گنبد کاووس
  • کاهش ۸ درصدی مراجعین نزاع در استان اردبیل
  • احراز قصور برخی مسؤولان در جریان آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت
  • قصور برخی مسئولان در جریان آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت احراز شد + جزئیات
  • احراز قصور برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی شهرک چوبی امامزاده ابراهیم
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی در گنبد کاووس
  • کاهش ۸ درصدی مراجعان درگیری به پزشکی قانونی اردبیل
  • کاهش تعداد مراجعین ناشی از نزاع به پزشکی قانونی اردبیل
  • مراجعه ۱۳ هزار اردبیلی با ادعای نزاع به مراکز پزشکی قانونی
  • کاهش میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون پزشکی زنجان