Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با شبکه خبر، درباره آخرین وضعیت مناطق زلزله زده غرب کشور اظهار کرد: برخی از روستاهای اطراف سر پل ذهاب تخریب شده و در حال حاضر تعداد تلفات بیش از 300 نفر است و به نظر می‌رسد تعداد اندک دیگری از مردم زیر آ‌وار مانده باشند؛ به همین خاطر نیروهای امدادی در حال آوار برداری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه پاسداران ادامه داد:‌ روستاهای منطقه غرب کشور برای امداد رسانی بهتر بین ارتش و سپاه تقسیم شده؛ شهر سر پل ذهاب به خاطر وجود پادگان به ارتش و روستاها به سپاه سپرده شده است.

وی درباره مشکلات مردم در این منطقه گفت:‌ چادر و آب نیاز اول مردم و غذا در اولویت بعدی آ‌نها قرار دارد که تمامی این نیازها از شهرها و استان‌های اطراف به وسیله هلال احمر و سپاه پاسداران در حال انتقال است.

سرلشکر جعفری در پاسخ به این سوال که آیا عملیات جستجو تا قبل از امشب پایان می‌یابد، اظهار کرد: با توجه به اینکه روستاهای منطقه غرب کشور در گذشته دچار جنگ بوده پس از پایان آن دوباره بازسازی شده و خانه‌ها نوساز و محکم است و فقط بخشی از دیوارهای این ساختمان‌ها نوساز و یا تعداد اندکی از ساختمان‌های قدیمی باقی‌مانده خراب شده‌اند.

فرمانده سپاه پاسداران تصریح کرد: با توجه به این نکته ان شاءالله کار آواربرداری تا پایان امشب تمام می‌شود.

وی در بخش پایانی سخنانش درباره دسترسی به مناطق صعب العبور خاطرنشان کرد: در این حادثه چنین مناطقی وجود ندارد و اکثر روستاها راه دسترسی دارند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۴۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به بیش از ۱۸ هزار نفر در طرح ملی امداد و نجات نوروزی

به گزارش سازمان امداد و نجات هلال احمر، بابک محمودی روز چهارشنبه اظهار داشت: از تاریخ ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا هفتم فروردین ۱۴۰۳، در طرح ملی امداد و نجات نوروزی ۲ هزار و ۴۵۸ مورد عملیات امدادی توسط نیرو‌های این جمعیت انجام شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور افزود: در این بین، یک هزار و ۱۰۵ مورد امداد جاده‌ای «معادل ۴۵ درصد»، ۹۹ مورد کوهستان «معادل ۴ درصد» و امدادرسانی مربوط به حوادث جوی ۱۷۳ مورد «معادل ۴درصد» انجام شده است.

محمودی کل دریافت کنندگان خدمات امداد و نجات در کشور را ۱۸ هزار و ۴۶۴ نفر عنوان کرد و افزود: ۲ هزار و ۲۱۱ نفر به صورت سرپایی درمان شدند، ۹۰۴ نفر نیز به مراکز درمانی منتقل، ۳۵۴نفر به مناطق امن انتقال داده شد و سه هزار و ۲۹ نفر نیز اسکان اضطراری داده شده‌اند.

محمودی اضافه کرد: برای ۱۸۳ نفر در حوادث و سوانح جاده‌ای عملیات رهاسازی صورت گرفت و برای پنج هزار و ۲۲۲ نفر سنجش میزان قند و فشار خون انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • انجام ۲۶۸۳ عملیات و خدمات امداد و نجات از ابتدای طرح نوروزی
  • تصادف ۲ خودرو در محور جندق_معلمان/ ۶ نفر جان باختند
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه پاسداران
  • بانوی گردشگر در کوه‌های نمک جاشک شهرستان دیّر نجات یافت
  • امدادرسانی به بیش از ۱۸ هزار نفر در طرح امداد و نجات نوروزی
  • امدادرسانی به بیش از ۱۸ هزار نفر در طرح ملی امداد و نجات نوروزی
  • ریزش معدن سنگ و آهک کرماک جان یک نفر را گرفت
  • ریزش معدن سنگ در قزوین جان یک‌ نفر را گرفت
  • ارسال کمک‌های هلال احمر کاشان به خوزستان
  • دیدار جانشین اداره ایثارگران سپاه پاسداران با خانواده معظم شهدای بهمئی