Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@13:57:50 GMT

73 درصد بافت فرسوده شهرری مسکونی است

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۹۵۷۴۸

73 درصد بافت فرسوده شهرری مسکونی است

سید احمد صفوی روز دوشنبه درگفت و گو با ایرنا با بیان اینکه نوسازی بافت فرسوده از مهمترین اولویت های شهری و بهترین راهکار برای کاهش بلایای طبیعی است، افزود: هفت هزار و 764 پلاک بافت فرسوده در 17 محله شهرری وجود دارد که از این میزان 2 هزار و 936 پلاک یعنی بالغ بر 35 درصد تخریب و نوسازی شده اند.
وی ادامه داد: شهرری دارای 20 محله است که از این میزان 17 محله درگیر بافت فرسوده است که امید می رود با مشارکت مالکان و بسته های تشویقی شهرداری این محلات نیز تخریب و نوسازی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صفوی فراهم سازی بستر همکاری مالکان بافت فرسوده و جلب مشارکت آنها را از وظایف مدیریت شهری برشمرد و ابراز داشت: ارائه بسته تشویقی جدید شامل تخفیف های 100 درصدی صدور پروانه و هزینه انشعابات، تسهیلات بانکی، پرداخت ودیعه مسکن، تراکم و پارکینگ تشویقی، طراحی رایگان و کمک هزینه نما و فعالیت کارگروه های تخصصی در خصوص آگاهسازی شهروندان از جمله اقدامات انجام شده برای تسریع نوسازی بافت فرسوده است.
وی با اشاره به اینکه بخشی از بافت فرسوده منطقه 20 نیز در شبکه معابر واقع شده است، یادآور شد: 180 پلاک بافت فرسوده واقع در شبکه معابر این منطقه شناسایی شده اند که طرح تملک و بازگشایی این معابر در دستور کار مدیریت شهری منطقه قرار دارد.
منطقه 20 (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و 2 ناحیه خارج محدوده و 21 محله است.
3218 ** 6003
خبرنگار: امیر جعفری - انتشار: روح اله صائب

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۵۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶۶ هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است

به گزارش خبرنگار مهر، سلامت هدایتی عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به روند افزایشی جمعیت کشور در شهرها اظهار کرد: سرعت ساخت و سازها نسبت به فرسودگی بافت‌ها متناسب نیست.

وی با اشاره به اینکه هزار و ۴۰۰ شهر در سطح کشور داریم ادامه داد: ۱۶۶ هزار هکتار از بافت‌های شهری در استان‌ها فرسوده و ناکارآمد است و آمار اسکان رسمی در شهرها ۵۹ هزار هکتار اعلام شده است.

وی بافت تاریخی شهرها را ۳۲ هزار هکتار دانست و تصریح کرد: اکنون ۷۴ هزار هکتار از بافت‌های شهری استان‌ها فرسوده و این فرسودگی در حال افزایش است.

دبیر مجمع کمیسیون‌های شهرسازی و معماری مراکز استان‌ها با اشاره به اسکان ۷۰ درصد جمعیت کشور در شهرها خاطرنشان کرد: خدمات شهری افزایش قابل توجهی یافته است ولی به دلیل افزایش حاشیه‌نشینی خدمات شهری متوازن انجام نمی‌شود.

۶ میلیون ساختمان نیازمند مقاوم‌سازی است

هدایتی سرانه خدماتی در شهر تهران را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: اکنون هفت هزار هکتار کمبود سرانه‌های خدماتی در شهر تهران اعلام شده که نقش مؤثر در کیفیت زندگی دارد.

وی بافت ناکارآمد شهری بوشهر را هزار و ۸۳۷ هکتار دانست و گفت: این بافت‌ها در ۱۱ شهر استان بوشهر اعلام شده و سکونت‌گاه غیررسمی این شهرها ۷۷۰ هکتار است.

دبیر مجمع کمیسیون‌های شهرسازی و معماری مراکز استان‌ها ادامه داد: با بودجه مصوب شهرداری‌ها امکان بازسازی و ترمیم بافت‌های فرسوده نیست از این نظر بر اساس شعار سال مشارکت بخش خصوصی در این عرصه ضروری است.

هدایتی افزود: از ۱۷ میلیون واحد مسکونی شهری در کشور بر اساس آمار سال ۱۳۹۵ حدود ۱۱ میلیون واحد آن مقاوم و با دوام است و ۶ میلیون ساختمان نیاز به طرح‌های مقاوم‌سازی دارد.

کد خبر 6087008

دیگر خبرها

  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور
  • ۱۶۶ هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است
  • ۷۰ درصد از بافت تاریخی بوشهر بهسازی و نوسازی شد
  • تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت
  • ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد
  • تسهیل در فرآیندهای صدور سند مالکیت املاک فاقد سند
  • ساخت ۱۵۰ هزار مسکن استطاعت پذیر در تهران | ۵۵۰۰ خانه فرسوده و خطرناک نوسازی می شوند
  • توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور