Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@06:43:46 GMT

حمايت گابريل از برجام

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۹۵۹۶۴

حمايت گابريل از برجام

خبرگزاري آريا - وزير خارجه آلمان اعلام کرد که در نشست امروز وزراي اروپايي به اهميت توافق هسته‌اي با ايران و چگونگي رايزني با آمريکا در اين زمينه پرداخته مي‌شود.
به گزارش سرويس سياسي جام نيـوز، «زيگمار گابريل» وزير خارجه آلمان در حاشيه نشست امروز وزراي خارجه اتحاديه اروپا درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) موضع‌گيري کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گابريل در پاسخ به خبرنگاران گفت که در نشست امروز 2 موضوع مهم مورد بررسي قرار مي‌گيرد يکي برجام که آمريکا مي‌کوشد آن را زير سوال برد اما اروپا تمايل دارد که اين توافق ادامه داشته باشد.
وي ضمن مهم خواندن برجام در زمينه جلوگيري از تکثير سلاح‌هاي هسته‌اي در ايران، گفت که درباره ادامه اين توافق و نقش مهم ايران در منطقه با همتاي انگليسي و «فدريکا موگريني» مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا رايزني خواهد شد.
گابريل، همانطور که پيشتر «فدريکا موگريني» مسئول سياست‌خارجي اتحاديه اروپا اعلام کرده بود گفت که نشست امروز گامي مهم در راستاي گسترش همکاري‌هاي دفاعي ميان کشورهاي اروپايي است.
تبادل نظر د توافق درباره آينده دفاعي و همکاري مشترک کشورهاي اروپايي در زمينه مسايل امنيتي و دفاعي، ديگر مسئله‌اي بود که گابريل اعلام کرد در نشست امروز در مورد آن صحبت خواهد شد.
فارس

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۵۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش جام جم آنلاین، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در حاشیه نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض اعلام کرد که چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می (ماه آتی میلادی) دولت فلسطینی را به رسمیت می شناسند.

خبرگزاری رویترز به نقل از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این ارتباط اعلام کرد: انتظار می رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

به گزارش العربیه، در ماه مارس، اسپانیا، ایرلند، مالت و اسلوونی اعلام کردند که به طور مشترک برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین تلاش خواهند کرد. این در حالیست که اشغالگران قدس مخالفت صریح خود را با با این اقدام اعلام کردند.

از سوی دیگر، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا پیشتر گفته بود که انتظار دارد مادرید تا ماه جولای به رسمیت شناختن فلسطینیان را اعمال کرده و معتقد است به زودی یک «توده بحرانی» در اتحادیه اروپا وجود خواهد داشت که چندین عضو را برای اتخاذ موضع مشابه تحت فشار نیز قرار دهد.

دیگر خبرها

  • رئیس دانشگاه شیراز: دانشجویان اخراج‌ شده آمریکا و اروپا را بورسیه می‌کنیم
  • رئیس دانشگاه شیراز : دانشجویان اخراج‌ شده آمریکا و اروپا را بورسیه می‌کنیم
  • دانشجویان اخراج شده آمریکا و اروپا را بورسیه می‌کنیم
  • دانشگاه شیراز: دانشجویان اخراج‌شده آمریکا و اروپا را بورسیه می‌کنیم
  • رئیس دانشگاه شیراز: دانشجویان اخراج‌شده آمریکا و اروپا را بورسیه می‌کنیم
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • اروپا در حال سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز در حمایت از فلسطین است
  • تلاش مهدی طارمی برای دریافت شهروندی پرتغال
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی