Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-24@10:53:03 GMT

تخریب ۱۰۰ درصدی برخی مدارس بر اثر زلزله

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۹۵۹۸۱

تخریب ۱۰۰ درصدی برخی مدارس بر اثر زلزله

سلیمان محبی با اشاره به اینکه هم‌‌اکنون برای بازدید از وضعیت مدارس در شهرستان سرپل ذهاب حضور دارم،‌ اظهار کرد:‌ در حال بازدید از تک تک مدارس هستیم و طبق بررسی‌هایی که انجام داده‌ایم بیشترین تخریب‌ها مربوط به مدارس شهرستان سرپل ذهاب است.

وی افزود: در شهرستان سرپل ذهاب در بخش شهری و روستایی در مجموع حدود 50 درصد مدارس قابل استفاده نیستند و ممکن است از 30 تا 100 درصد تخریب شده باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه با اشاره به اینکه آمار تخریب مدارس زیاد است و تیم‌های ما در قالب 12 تیم به مناطق مختلف استان اعزام شده‌اند،گفت: در شهرهای سرپل ذهاب، قصر شیرین، ثلاث باباجانی و دالاهو شاهد تخریب مدارس هستیم.

 پارساپور مدیر روابط عمومی آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه نیز از فوت 6 دانش‌آموز سرپل ذهاب بر اثر زلزله شب گذشته خبر داد.

همچنین طبق اعلام سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز  مدارس کشور، بیشترین تخریب مدارس در سرپل ذهاب، قصرشیرین و ثلاث باباجانی است البته فضاهای آموزشی نوساز در برابر زلزله مستحکم هستند و خسارات جزئی داشتند اما در مناطق روستایی و مدارس خشت و گلی شاهد بیشترین تخریب مدارس هستیم.

 در زلزله اخیر شاهد آسیب به مدارس روستایی، خشت و گلی و مدارس با قدمت بالای 40 سال هستیم و در جلسه‌ای ویژه وضعیت بازگشت دانش‌آموزان به مدارس استان بررسی خواهد شد. همچنین بازسازی مدارس در دست اقدام است به گونه‌ای که مدارس نیازمند جمع‌آوری آوار در مرحله نخست قرار دارند و پس از آن بحث مدارس نیازمند مقاوم سازی و مدارسی که به دلیل تخریب باید از نو ساخته شوند، مدنظر است.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۵۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۷ درصدی مرگ بر اثر مسمومیت قرص برنج در مازندران

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: در سال گذشته ۱۷۸ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در استان جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد افزایش داشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان مازندران، دکتر علی عباسی، مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: در سال 1402 از مجموع فوتی‌های مسمومیت با  قرص برنج در استان 125نفر مرد و بقیه زن بوده اند.

وی افزود: در  مدت اعلام شده شهرستان بابل با  37، ساری و میاندرود با 28 و آمل با 26 فوتی به ترتیب بیشترین و کمترین آمار مسمومیت با قرص برنج را داشته اند. در شهرستان  بهشهر و عباس آباد نیز هر کدام 2 فوتی گزارش شده است.

عباسی بیان کرد:  بر اساس گزارش‌ها شهریور با 23، مهر با 20 و آذر با 19 مورد بیشترین فوتی و خرداد و تیر هر کدام با 10 مورد کمترین فوتی را داشته‌اند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با تاکید بر ضرورت اعمال تدابیر سختگیرانه برای جلوگیری از توزیع قرص برنج گفت: در سال‌های اخیر و طبق آمار موجود شاهد کاهش تلفات قرص برنج در استان بودیم، اما برای کاهش مرگ و میر با قرص برنج به گونه‌ای باید اقدام کرد که به آسانی و سهولت قرص برنج در دسترس مردم قرار نگیرد و برای مصارف خاص این قرص باید آن را از مجاری مناسب تهیه کرد و عرضه آن باید محدود شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپل ذهاب
  • افزایش ۲۷ درصدی مرگ بر اثر مسمومیت قرص برنج در مازندران
  • نفرین شاه باستانی ایران: افسانه پیروزی بر صخره‌های سرپل‌ذهاب
  • برداشت محصول گوجه سبز در ۲ روستای پیران و کلاهمال
  • آغازبرداشت نوبرانه گوجه سبز از باغات سرپل ذهاب
  • آخرین آمار مصدومان و فوتی‌های حوادث غرق‌شدگی ۱۴۰۳
  • آغاز برداشت محصول باقلا از ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت محصول باقلا از سطح ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • آمادگی کامل سرپل‌ذهاب برای برگزاری مراسم یادواره شهدای بازی‌دراز
  • دستبند پلیس سرپل ذهاب بر دستان ۴۳ مجرم