Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@16:26:11 GMT

محصولات تراریخته در ۱۴کشور آفریقایی کشت می شود

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۹۶۰۳۵

محصولات تراریخته در ۱۴کشور آفریقایی کشت می شود

14 کشور آفریقایی در حال کشت محصولات تراریخته یا برنامه ریزی برای کشت آن در سال‌های آتی متناسب با شرایط بومی هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی، ۴ محصول اصلی که در سطح جهان رقم تراریخته آنها کشت می‌شود، یعنی ذرت، سویا، کلزا و پنبه، در تمام کشورهای جهان به مصرف انسان و دام می‌رسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود این، کشورها از جمله در آفریقا با توجه به شرایط اقلیمی و کشاورزی خود درباره کشت این محصولات اقدام می‌کنند. هم اکنون ۱۴ کشور افریقایی در حال کشت این محصولات یا برنامه ریزی برای کشت محصولات تراریخته متناسب با شرایط بومی هستند.

تاکنون چهار کشور آفریقایی مصر، افریقای جنوبی، سودان و بورکینافاسو تا سال ۲۰۱۶ رهاسازی و کشت تجاری حداقل یک محصول تراریخته را دنبال کرده‌اند.

آفریقای جنوبی و سودان ۲.۸ میلیون هکتار را زیر کشت محصولات تراریخته دارند. آفریقای جنوبی یکی از ۱۰ کشور برتری است که در سال ۲۰۱۶ بیش از یک میلیون هکتار را به کشت محصولات تراریخته اختصاص داده است. سطح زیر کشت پنبه، سویا و ذرت تراریخته در افریقای جنوبی از ۲.۲۹ میلیون هکتار در سال ۲۰۱۵ به ۲.۶۶ میلیون هکتار در سال ۲۰۱۶ افزایش پیدا کرد.

به دلیل برخی موانع موقت در مصر و بورکینافاسو این کشورها در سال ۲۰۱۶ تولید داخلی را متوقف کرده‌اند و از سال‌های آینده کشت را از سر خواهند گرفت.

از سوی دیگر سه کشور کنیا، مالاوی و نیجریه ارزیابی محصولات تراریخته را پشت سر گذاشته و مجوز رهاسازی صادر کرده اند که انتظار می‌رود در سال آینده این کشورها نیز تولید داخلی این محصولات را آغاز کنند.

همچنین ۶ کشور بورکینافاسو، اتیوپی، غنا و نیجریه، سوازیلند و اوگاندا پیشرفت های قابل توجهی برای تکمیل آزمایشات مزرعه ای و کسب آمادگی صدور مجوز تجاری سازی داشته اند و در سال‌های آتی محصولات مختلفی را کشت خواهند کرد. موز، لوبیا چشم بلبلی و سورگوم سه محصول جدید هستند که با هدف اولیه تامین امنیت غذایی در این کشورها برای تولید آنها برنامه ریزی شده است.

تانزانیا و موزامبیک نیز در قالب پروژه ذرت مقاوم به خشکی (WEMA) برای اولین بار در حال انجام آزمایشات مزرعه ای ذرت مقاوم به خشکی و آفت هستند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۶۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه:مخالف استفاده از تحریم جهت مداخله در کشورهای آفریقایی هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: این کشور مخالف محکومیت های یکجانبه علیه کشورهای آفریقایی است.

«واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد: روسیه قاطعانه محدودیت های اعمال شده یکجانبه علیه کشورهای آفریقایی را محکوم می کند.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل تاکید کرد که این کشور از تلاش برای استفاده از تحریم های شورای امنیت سازمان ملل برای مداخله در امور داخلی کشورهای آفریقایی جلوگیری می کند.

نبنزیا افزود که روسیه به کمک در جهت تقویت پتانسیل کشورهای آفریقایی از جمله در شورای امنیت سازمان ملل و مجمع عمومی ادامه می دهد.

دیپلمات ارشد روسیه تاکید کرد که روسیه با تحمیل هر گونه دستور العمل سازمان های سیاسی از خارج مخالف است و از کاهش فشار تحریم ها بر کشورهای مستقل آفریقایی حمایت می کند.

کد خبر 6088034

دیگر خبرها

  • ۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می‌آیند
  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • روسیه:مخالف استفاده از تحریم جهت مداخله در کشورهای آفریقایی هستیم
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • سطح کشت فراسرزمینی به ۴۰۰ هزار هکتار می رسد
  • هدفگذاری ۲ میلیون هکتار کشت فراسرزمینی در برنامه هفتم توسعه
  • شناسنامه‌دار شدن۳۰ درصد باغات جویبار
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری