Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-19@08:11:53 GMT

جزییات دستگیری کلاهبردار ۹۰۰ میلیونی

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۹۶۲۲۴

مهر نوشت :

 سرهنگ مرتضی ابوطالبی گفت: با مراجعه یکی شهروندان به همراه مرجوعه قضایی به پلیس فتا مبنی بر این‌که به صورت اینترنتی از حساب بنده مبلغ ۹۰۰ میلیون ریال کسر شده و این برداشت‌ها طی مدت زمان دو سال بوده است که اخیراً متوجه شدم، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

 

وی افزود: با انجام اقدامات فنی و تخصصی در فضای مجازی متهم به هویت فرهاد ۲۰ ساله که شاگرد کارگاه نجاری شاکی است، شناسایی و دستگیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس پلیس فتای استان یزد گفت: متهم طی دو سال با توجه به این‌که به دلیل مسایل درسی از همکاری با شاکی در کارگاه نجاری خودداری نموده و با وجود داشتن اطلاعات کارت استادکار خود، شخصا اقدام به انتقال، خرید و پرداخت وجه و شهریه دانشگاه می‌ کرد و بعضا شهریه هم کلاسی‌های خود را اینترنتی پرداخته و در مقابل از آنها چک دریافت می‌کرد که با توجه به مستندات مربوطه این متهم جوان انگیزه خود از ارتکاب عمل مجرمانه سادگی و عدم آگاهی به امور بانکی شاکی و همچنین در اختیار داشتن رمز و شماره کارت و در پی آن تعریف رمز دوم بانکی اعلام کرده است‌.

 

سرهنگ ابوطالبی در ادامه افزود: اطلاعات بانکی خود را تحت هیچ شرایطی در اختیار دیگران قرار ندهید، چرا که مجرمان سایبری می‌توانند با اطلاعات کارت بانکی شما اقدام به پولشویی نمایند، پول‌هایی که منشاء آنها قاچاق مواد مخدر و اسلحه است.

 

وی گفت: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir را منشاء انتشار اخبار حوادث و هشدارهای آموزشی پلیس فتا اعلام و آمادگی کارشناسان متخصص و فنی به عنوان پشتیبان سایت را جهت دریافت گزارشات مردمی و اخذ نقطه نظرات شهروندان و کاربران اعلام کرد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۶۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عامل تیراندازی در خرم آباد

 
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛فرمانده انتظامی خرم آباد گفت:در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره تیراندازی منجر به جرح، شناسایی و دستگیری متهم به صورت ویژه در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت.
سرهنگ نبی اله قاسمی افزود: مأموران انتظامی بخش زاغه خرم آباد با رصد‌های اطلاعاتی و تلاش‌های شبانه روزی عامل تیراندازی را شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند .
فرمانده انتظامی خرم آباد گفت: در بازرسی از محل اختفای متهم یک قبضه سلاح جنگی به همراه فشنگ‌های مربوطه کشف و فرد خاطی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.
سرهنگ قاسمی با بیان این که متهم انگیزه خود را از ارتکاب جرم اختلافات ملکی عنوان کرد، گفت: پلیس قاطعانه و با تمام توان با مخلان نظم و امنیت عمومی برخورد خواهد کرد و هرگز اجازه نخواهد داد هنجارشکنان امنیت و آرامش شهروندان را بر هم بزنند.

 

دیگر خبرها

  • دستگیری عامل آتش‌سوزی عمدی در کاشان
  • دستگیری قاچاقچی مواد روانگردان در جنوب غرب تهران
  • دعانویس کلاهبردار سیرجانی توسط پلیس داراب دستگیر شد
  • دعانویس و کلاهبردار سیرجانی دستگیر شد
  • دستگیری عامل تیراندازی در خرم آباد
  •  مشاور خانواده کلاهبردار در دام پلیس جویبار 
  • کلاهبردار حرفه ای با ۳۰۰ شاکی توسط پلیس آگاهی آذربایجان‌غربی دستگیر شد
  • دستگیری جاعل عنوان و کلاهبردار حرفه‌ای در البرز ‌
  • کلاهبردار حرفه‌ای در دام پلیس آذربایجان غربی
  • کلاهبردار حرفه‌ای با ۳۰۰ نفر شاکی دستگیر شد