Web Analytics Made Easy - Statcounter

همایش «فرهنگ مقاومت عاشورائی از دیدگاه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)» با حضور علما و روحانیون مسلمان و مسیحی در نایروبی، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به مناسبت فرارسیدن سالروز اربعین حسینی، همایش «فرهنگ مقاومت عاشورائی از دیدگاه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)» ۲۰ آبان‌ماه با حضور محمود مجلسین، رایزن فرهنگی ایران در کنیا، علما و روحانیون مسلمان و مسیحی، رؤسا و اساتید دانشگاه‌های کنیاتا و گانتازا در محل باشگاه سرعلی نایروبی، برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این همایش با تلاوت آیاتی از سوره مبارکه حج آغاز شد و با سخنان شیخ حسن کاریوکی، از مدیران مدارس دولتی نایروبی در خصوص ولایت و امامت امامان معصوم (ع) بعد از پیامبر اسلام (ص) و حادثه کربلا و وقوع آن در روز عاشورا، ادامه یافت.

حسن کنینوا، استاد دانشگاه نایروبی، رییس جلسه این همایش سخنرانی خود را در باره صلح امام حسن (ع) با معاویه و نقض عهد معاویه در موروثی کردن خلافت خود و انتقال به یزید، آغاز کرد.

وی همچنین، با اذعان اینکه سیدالشهداء (ع) ایستادگی و مقاومت در برابر ظالمان را به ما آموخت، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی، مدیون آموزه‌های امام حسین (ع) و حادثه کربلاست.

پس از آن، محمود مجلسین، رایزن فرهنگی کشورمان در سخنانی ضمن مقایسه‌ای بین جمعیت حداکثر سه میلیونی حجاج در حج  و پیاده‌روی مردمان مسلمان و غیر مسلمان، مسیحی، هندو، یهودی و ... در اربعین حسینی، گفت: حضور مردم در پیاده‌روی اربعین حسینی بیانگر دفاع از حریت، آزادی‌خواهی، انسانیت و مبارزه با هرگونه ظلم و ستم یزید و یزیدیان زمانه است.

وی به پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: بهره‌گیری از فرهنگ و تعالیم عاشورا در انقلاب اسلامی ایران در تمامی حرکت‌های امام خمینی (ره) کاملا نمایان و آشکار بود و اکنون حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) رهبر معظم انقلاب اسلامی صبر و مقاومت خود و ملت ایران را جز در پیروی از حضرت سیدالشهدا (س) نمی‌دانند.

در ادامه، به برگزیدگان مقالات منتخب این همایش جوایزی به رسم یادبود اهدا شد و علاقه‌مندان از نمایشگاه کتاب رایزنی فرهنگی کشورمان در محل ورودی سالن باشگاه سرعلی نایروبی بازدید کردند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۶۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| نقاشی جدید حسن روح‌الامین برای سروده مقام معظم رهبری

حسن روح‌الامین، نقاش ایرانی، در صفحه اینستاگرام خود تصویری از یک نقاشی دیجیتال که براساس سروده جدید رهبر انقلاب است منتشر کرد. 

دیگر خبرها

  • مقام معظم رهبری در دیدار کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • کرمانشاه نیازمند انجام اقدامات قرارگاهی است
  • کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند
  • عکس| نقاشی جدید حسن روح‌الامین برای سروده مقام معظم رهبری
  • تجدید میثاق جامعه کار و تولید کشور با آرمان‌های امام راحل
  • عیادت میرمحمدی از مجروحین حادثه‌ی تروریستی راسک
  • ایران قوی‌ترین حوزه نظام سلامت در منطقه را دارا است
  • نظام سلامت ایران قوی‌ترین حوزه نظام سلامت منطقه است
  • حمایت همه جانبه امام خمینی (ره) از سپاه پاسداران