Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: دو کشور ايران و ايتاليا داراي اشتراکات بسياري در حوزه هاي فرهنگي و تمدني هستند و مي توانند در حوزه مکتوب و گسترش روابط در بخش نشر نيز همکاري هاي بسياري را با يکديگر دنبال کنند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA به گزارش مرکز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت فرهنگ وارشاد اسلامي، سيدعباس صالحي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي امروز دوشنبه در ديداربا مائورو کونچا توري سفير کشور ايتاليادر تهران با بيان اين مطلب افزود: ايران و ايتاليا از نظر تمدني و فرهنگي اشتراکاتبسياري با يکديگر دارند و اميدوارم روابط دو کشور بيش از پيش گسترش يابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صالحي در بخش ديگري از سخنان خود بر انجام اقدامات عملياتيتاکيد کرد و گفت: اقدامات و فعاليت هاي مشترک خوبي بين ايران و ايتالياصورت گرفته که بر اساس آن فرصت هاي خوبي را بين اين دو کشور در زمينه هاي فرهنگي وهنري ايجاد مي کند.
وي با اشاره به حضور ايتاليا در نمايشگاه بين المللي کتاب تهرانگفت: حضور دو کشور در نمايشگاه هاي کتاب يکديگر فرصت هاي تازه اي بين ناشران ونويسندگان دو ملت فراهم مي آورد که از اين طريق مي توان به همکاري هاي جديدي دراين زمينه دست يافت.
صالحي با طرح اين پرسش که چطور مي توان فضايي را براي بهرهبرداري حداکثري از روابط تحکيم يافته دو کشور ايجاد کرد، افزود: براي گسترش اينروابط بايد آينده را در افقي ديگر نسبت به گذشته دنبال کرد و با درک عميق ازاشتراکات ميان دو کشور فرصت هاي پيش رو در زمينه هاي فرهنگي و هنري را مورد توجهقرار داد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: در زمينه هاي مکتوب فرصتهاي متنوعي وجود دارد که دو کشور مي توانند آن ها را پيگيري و به همکاري هاي مشترکبرسند. نمايشگاه هاي بين المللي دو کشور يکي از اين فرصت ها در زمينه مکتوب است کهنويسندگان و ناشران دو کشور در آنجا مي توانند با يکديگر تعامل داشته باشند.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي در بخش ديگري از سخنان خود برترجمه آثار مکتوب به زبان هاي دو کشور تاکيد کرد.
وي گفت: رسانه ها و خبرنگاران نيز يکي ديگر از مسيرهايي استکه مي توان از طريق آن ، دو ملت را بيش از پيش به يکديگر نزديک کرد و بر وجوداشتراکات فرهنگي، هنري و تمدني آن ها تاکيد کرد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه داد: خبرنگاران و رسانههاي ايراني مي توانند دريچه خوبي براي انتقال فرهنگ دو ملت به يکديگر باشند.
صالحي در عين حال بر ضرورت بهره گيري از رسانه هاي دو کشوردر گسترش روابط دو ملت تاکيد کرد.
وي در ادامه گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي اقداماتبسياري در زمينه هاي مختلف فرهنگي، گفت و گوهاي ديني و زبان شناسي با کشورهايمختلف از جمله ايتاليا داشته است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در ادامه بر گسترش همکاري هاي دوکشور در زمينه هاي فرهنگي، هنري، سينمايي و ... تاکيد کرد.
وي با اشاره به يادداشت تفاهم نامه همکاري هاي فرهنگي وهنري ميان دو کشور گفت: براي دوره جديد بايد اين تفاهم نامه را تمديد و با چشمانداز تازه اي آن را پيش ببريم.
صالحي در ادامه بر حضور رايزن فرهنگي ايتاليا در تهران برايتمرکز بر پيگيري فعاليت ها و همکاري هاي مشترک فرهنگي و هنري ميان دو کشور تاکيدکرد.
در اين ديدار مائورو کونچا توري سفير کشور ايتاليا در تهرانگفت: ايران و ايتاليا در زمينه هاي فرهنگي و هنري فعاليت هاي مشترک بسياري بايکديگر داشته اند.
وي با اشاره به برگزاري هفته فرهنگي ايتاليا در تهران ادامهداد: در اين هفته اقدامات فرهنگي و هنري بسياري انجام خواهيم داد. به عنوان مثالشب گذشته در دانشگاه آزاد برنامهداشتيم و فردا نيز در دانشگاه تهران فعاليت فرهنگي و هنريدر راستاي برگزاري هفته فرهنگي ايتاليا در تهران خواهيم داشت.
سفير ايتاليا در تهران بر حضور اين کشور در جشنواره هايمختلف فجر از جمله فيلم، موسيقي و تئاتر اشاره کرد و گفت: در دوره آينده اينجشنواره ها نيز ايتاليا حضور خواهد داشت.
وي همچنين بر همکاري هاي مشترک دو کشور در زمينه موزههنرهاي معاصر دو کشور تاکيد کرد و افزود: گسترش روابط از طريق رسانه ها نيز مهماست زيرا از اين طريق دو ملت مي توانند نسبت به حقايقو واقعيت هاي يکديگر شناخت پيدا کنند.
وي با اشاره به همکاري هاي مشترک دو کشور در زمينه هاي هنريآمادگي خود در گسترش همکاري ها در زمينه هاي فرهنگي و نشر را اعلام کرد.
در اين ديدار محسن جوادي معاون امور فرهنگي وزارت فرهنگ وارشاد اسلامي، علي مرادخاني معاون امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و عباسخامه يار معاون امور بين الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۶۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پدافند فرهنگی مشترک ایران و پاکستان علیه رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه سفر رئیس جمهور به پاکستان گفت: در کنار افزایش قدرت نظامی، در حال طراحی ‎پدافند فرهنگی مشترک با همکاری شرکای خود در سراسر جهان علیه رژیم صهیونیستی هستیم.

اسماعیلی افزود: مذاکرات هیات‌های عالی ‎ایران و ‎پاکستان نشان داد عزم هر دو طرف، ساختن یک معادله جدید در جهان فرهنگی است تا اتحاد‌های تازه و پایدار در حوزه تمدنی مشترک پدید آید؛ اتحاد‌هایی خلل‌ناپذیر که مبنای آن صرفا منافع کوتاه مدت نیست، بلکه برپایه ستون‌های مشترک هویتی است.

وی همچنین گفت: مذاکرات من با همتای پاکستانی در این فضا به پیشرفت‌های چشمگیری برای اجرای طرح‌های مشترک انجامید که هم اقدامات نمادین و هم تولیدات فرهنگی را دربرمی‌گیرد. نام‌گذاری یکی از مهم‌ترین خیابان‌های اسلام آباد به نام ‎ایران و تولید مشترک سینمایی درباره اقبال لاهوری، بخشی از این کوشش‌هاست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ما در کنار افزایش قدرت نظامی، در حال طراحی یک ‎پدافند فرهنگی مشترک با همکاری شرکای خود در سراسر جهان علیه رژیم صهیونیستی هستیم. یکی از محور‌های مذاکرات با همتای پاکستانی نیز، طراحی سلسله‌ای از اقدامات فراگیر در جهت دفاع از ‎فلسطین بود و به چارچوبی قابل اجرا در این زمینه رسیدیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از گسترش همکاری‌های فرهنگی ایران با کشور‌های منطقه خبر داد و گفت: ایران بیشترین دیپلماسی فرهنگی را در منطقه اتخاذ کرده است. از خصلت‌های قومی، قبیله‌ای و زبانی عبور کرده ایم و به سمت تشکیل امت واحده اسلامی در حال حرکت هستیم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور وارد تهران شد
  • آماده گسترش روابط با ایران و اصفهان هستیم
  • پدافند فرهنگی مشترک ایران و پاکستان علیه رژیم صهیونیستی
  • فیلم| چرا گسترش روابط ایران و پاکستان آمریکا را نگران کرده؟
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • تبادل ظرفیت‌های متقابل زمینه تأمین منافع و افزایش قدرت ایران و پاکستان است
  • زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری ایران و پاکستان در حوزه انرژی فراهم است
  • زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی وجود دارد
  • تهران و اسلام آباد، علیه تروریسم
  • رئیس‌جمهور: زمینه همکاری‌ ایران و پاکستان در حوزه انرژی مساعد است