Web Analytics Made Easy - Statcounter

دزفول - ایرنا - رئیس شورای اسلامی شهر دزفول گفت: با وجود پیگیری شورای این شهر برای حذف تبصره 3 از قبض آب بهای مردم دزفول ،‌اداره کل آب و فاضلاب خوزستان حاضر به حذف این تبصره نبوده و همچنان مبلغ اضافی از مردم این شهر بابت آب بها دریافت می شود.

تبصره 3 که از آن به عنوان ماده واحده قانونی نام برده می شود از دی ماه پارسال و در پی اعلام موافقت شورای چهارم دزفول بر روی قبض آب مشترکان اعمال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این تبصره بر روی قبض مشترکان کم مصرف آب بین صفر تا 5 متر مکعب در ماه 10 هزار ریال ، 5 تا 10 مترمکعب در ماه 20 هزار ریال ، 10 تا 15 متر مکعب 20 هزار ریال ، مصرف 15 تا 20 متر مکعب آب در ماه 40 هزار ریال تحت عنوان تبصره 3 اضافه شده ضمن اینکه این روند تصاعدی با افزایش مصرف آب در ماه روند صعودی دارد.
اعمال این تبصره بر روی قبض آب مشترکان دزفول که افزایش قبض آب را به دنبال داشته موجب اعتراض شهروندان شده است.
مردم دزفول شورای اسلامی این شهر را بابت اضافه شدن این تبصره به قبض آب مقصر می دانند.
به گزارش ایرنا عظیم سرافراز روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود:به علت نارضایتی مردم ، شورای پنجم 2 بار لغو این لایحه را تصویب کرد و تاکنون 2 بار با اداره کل آب و فاضلاب استان خوزستان در این رابطه مکاتبه شده ولی تاکنون هیچ پاسخی دریافت نشده است.
وی بی توجهی آب وفاضلاب استان به نامه های شورای دزفول را توهین به مردم و شورا دانست و گفت:در 2 نوبت قرار بود نشست مشترک شورای حل اختلاف استانداری جهت بررسی موضوع و تطبیق مصوبات برگزار شود ولی نشست های مرتبط با این موضوع لغو شده و به مطالبه مردم و شورای این شهر توجه نشد.
سرافراز اضافه کرد:شورای پنجم خردادماه 96،برای بار سوم این لایحه را لغو و تحویل فرمانداری داد و نامه به استانداری ابلاغ شد ولی هیچ جوابی داده نشد.
وی اظهار کرد:در چندین نوبت نیز به آب وفاضلاب استان نامه دادیم که آخرین بار آن نهم آبانماه بود ولی بازهم کسی پاسخگو نیست ،اگر شورای دزفول توانایی تصویب یک لایحه را دارد چرا لغو همان لایحه اجرایی نمی شود.
رئیس شورای شهر دزفول هشدار داد:اگر تا چهارشنبه همین هفته آب وفاضلاب استان خوزستان پاسخی به نامه شورای شهر ندهد و در نشست رسمی شورای شهر شرکت نکند موضوع را از طریق وزارت نیرو پیگیری خواهیم کرد.
وی گفت:کارگروه ویژه ای برای بررسی این موضوع در شورای شهر تشکیل شده است تا مشخص شود درآمد حاصل از افزایش آب بها بابت اعمال تبصره 3 کجا هزینه شده است.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر دزفول نیز گفت: شورای چهارم با آگاهی کامل اقدام به تصویب این لایحه کرده بود و الان هم به علت نارضایتی مردم به اشتباه خود اعتراف کرده و عدم اجرای لغو این لایحه ظلم در حق مردم است .
فرهاد جاموسی افزود:اگر تا روز چهارشنبه اداره کل آب و فاضلاب استان خوزستان پاسخگوی اعضای شورای شهر دزفول نباشد شورا از مردم دزفول خواهد خواست تا قبض آب خود را به سطل زباله بیاندازند.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۷۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سه لایحه جدید به مجلس ارسال کرد

رئیس‌جمهور در نامه‌ای سه لایحه جدید به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در نامه ای «لایحه اصلاح قانون عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی مصوب 1365/01/26 با اصلاحات و الحاقات بعدی آن» که به پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس‌جمهور در جلسه 18بهمن 1402 هیات وزیران به تصویب رسیده بود را برای انجام تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.

وی همچنین «لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به موافقتنامه اروپایی مربوط به کار خدمه وسایل نقلیه شاغل در حمل و نقل جاده‌ای بین المللی (اِی ای تی آر)» که به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی، در جلسه 9 اسفند 1402 هیات وزیران به تصویب رسیده است، برای انجام تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.

رئیس‌جمهور «لایحه تصویب معاهده (کنوانسیون) سازمان بین المللی علائم کمک ناوبری دریایی» که به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی در جلسه 29 بهمن 1402 به تصویب هیات وزیران رسیده بود را هم برای انجام تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیگیری وضعیت پاکبان حادثه دیده شهرداری مشهد
  • ‌پرداخت ۱۵ میلیارد تومان زکات توسط مردم فارس
  • تصویب لایحه تخفیف عوارض ۳۲ درصدی شهرداری به شهروندان شیرازی
  • مجوز دانشکده علوم پزشکی ملایر در آستانه صدور قرار دارد ‌
  • رسیدگی به «لایحه تجارت» در مجلس پایان یافت
  • بررسی بخش دوم لایحه بودجه در دستور کار مجلس
  • «شهر هزار موشک» چگونه مقاومت کرد؟
  • دولت سه لایحه جدید به مجلس ارسال کرد
  • پیگیری مسائل تاکستان فارغ از نگاه‌های سیاسی
  • بهره‌مندی بیش از ۲۳۴ هزار خانوار از طرح کالابرگ فجرانه