Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-25@22:07:34 GMT

آخرین تمهیدات ارتش در مناطق زلزله زده

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۹۷۹۶۶

‍‍‍‍‍‍

فرمانده کل ارتش آخرین تمهیدات ارتش برای خدمات رسانی در مناطق زلزله زده را تشریح کرد.

 بخش اول؛ وضعیت استانهای زلزله زده

بخش دوم؛ آمار ارائه شده از تعداد جان باختگان زلزله قطعی نیست

بخش سوم؛ شرایط در مناطق زلزله زده تحت کنترل است

بخش چهارم؛آمار جان باختگان زمین لرزه غرب کشور؛ ۲۰۷ نفر تاکنون

بخش پنجم؛ تمام مصدومان سرپل ذهاب به بیمارستان منتقل شده اند

بخش ششم؛ آمار جان باختگان زمین لرزه غرب کشور؛ ۳۲۸ نفر

بخش هفتم؛ رئیس جمهور: دولت با تمام امکانات در کنار آسیب دیدگان خواهد بود

بخش هشتم؛ معاینه ۳۲۸ جسد در کرمانشاه و آمار تفکیکی شهرستان‌ها

آمار جان باختگان زمین لرزه غرب کشور؛ ۳۷۲ نفر ۱۳۹۶/۰۸/۲۲ - ۱۵:۳۰
به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ براساس آخرین آمار تا ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه؛ آمار جان باختگان زمین لرزه ۷،۳ ریشتری غرب کشور ۳۷۲ تن اعلام شده است، ۶۶۰۳ نفر هم زخمی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیام تسلیت روابط عمومی معاونت سیما در پی مصیبت وارد شده به هموطنان غرب کشور در حادثه زلزله اخیر ۱۶:۰۹
روابط عمومی معاونت سیما در پی مصیبت وارد شده به هموطنان غرب کشور در حادثه زلزله اخیر پیام تسلیتی ارسال کرد.
در متن پیام تسلیت معاونت سیما آمده است: عرض تسلیت به هموطنان و مردم غیور استان‌های غرب کشور و ابراز همدردی با آن عزیزان در این حادثه را وظیفه خود می‌دانیم، ان شاالله صبر بر این مصیبت، اجر پذیرایی و میزبانی از زائران اباعبدالله علیه السلام در مراسم اربعین حسینی را برای ایشان دو چندان گرداند.
ضمن آرزوی شفای عاجل مصدومان، غفران و رحمت واسعه برای روح درگذشتگان را از خداوند متعال مسئلت می‌نماییم.
روابط عمومی معاونت سیما

 

اعزام ۱۲۵ مصدوم زلزله استان کرمانشاه به بیمارستان‌های تهران و البرز ۱۶:۱۳
مدیر کل نظارت بر امور درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:: تا ساعتی دیگر نزدیک به ۱۲۵ نفر از مصدومان حادثه زلزله استان کرمانشاه وارد فرودگاه تهران می‌شوند که برای درمان به بیمارستان‌های تهران و البرز منتقل خواهند شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، علیرضا عسگری در ارتباط تلفنی با شبکه خبر سیما افزود: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از دقایق اولیه این حادثه با همه ظرفیت‌ها وارد شد و اوضاع را تا حد خوبی مدیریت کرد.
وی گفت:به علت تخریب برخی بیمارستان‌های منطقه تعدادی از مصدومان به بیمارستان‌های شهر‌های همجوار استان کرمانشاه اعزام شدند.
وی افزود: بیش از ۱۰۰ پزشک و پرستار از تهران وارد استان کرمانشاه شدند که این جمع به ۲۰۰ نفر افزایش یافت و از استان‌های همجوار هم ۲۰۰ پزشک و پرستار به مناطق زلزله زده کرمانشاه اعزام شدند.
وی در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه آیا در حوزه بهداشت مناطق زلزله زده نگرانی‌هایی وجود دارد؟ افزود: مهمترین نگرانی در این بخش موضوع آب آشامیدنی است که باید مسئولان ذیربط این مشکل را برطرف کنند.
وی گفت: در خصوص شیوع احتمالی بیماری‌ها نیز همه تمهیدات اندیشیده شده است، اما هم اکنون هیچ نگرانی از این بابت وجود ندارد.
وی از مسئولان شهرداری و دیگر مسئولان استان‌هایی که مصدومان به آن استان‌ها اعزام می‌شوند خواست برای اسکان همراهان این مصدومان حتماً مکان‌هایی را در نظر بگیرند.


اقدامات خوبی تاکنون برای زلزله زدگان صورت گرفته است ۱۶:۱۱
سخنگوی ستاد مدیریت بحران کشور گفت: تاکنون اقدامات خوبی برای وضع حادثه دیدگان زلزله شب گذشته صورت گرفته است.
بهنام سعیدی با اشاره به آخرین وضع حادثه دیدگان زلزله شب گذشته افزود: تاکنون ۳۴۸ نفر از هموطنانمان جان باخته اند و ۶ هزار و ۶۰۳ نفر نیز مجروح شده اند که از این تعداد برخی از مجروحان بصورت سرپایی مداوا و از مراکز درمانی مرخص شده اند.
وی با اشاره به راه‌های مواصلاتی در استان کرمانشاه تصریح کرد: راه‌های مواصلاتی باز شده­ و این موضوع کمک خوبی به وضع امداد و نجات کرده و در حال حاضر مشکل آب در این منطقه وجود دارد که کدورت آب برای هموطنان­ موضوع بسیار مهمی است و­ آبرسانی به صورت سیار در این محدوده صورت می‌گیرد و همچنین­ بطری‌های آب معدنی نیز در بین اهالی توزیع می‌شود.
سخنگوی ستاد مدیریت بحران کشور­ با اشاره به تاسیسات آب در منطقه افزود: در برخی مناطق تاسیسات آب آن‌ها بشدت آسیب دیده و بدنبال بازسازی این تاسیسات هستیم و از لحاظ سوخت رسانی در این منطقه مشکل خاصی وجود ندارد.
سعیدی با اشاره به توزیع نفت سفید به منطقه حادثه دیده کرمانشاه گفت: هر ۱۴ کارگروه مسئول بحران در حوزه مسئولیتی خود کار‌ها به نحو احسن انجام دادند و در برخی مناطق که مشکل سوخت وجود داشت تانکر و مواد نفتی ارسال شده است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: سپاه، بسیج، ناجا، اورژانس، هلال احمر، اداره آب و برق و دستگاه‌های خدماتی و اجرایی در منطقه از همان لحظه وقوع حادثه حضور دارند تا مشکلات مرتفع شود.

۱۳۹۶/۰۸/۲۲ - ۱۵:۵۰    آخرین تمهیدات ارتش در مناطق زلزله زده

فرمانده کل ارتش آخرین تمهیدات ارتش برای خدمات رسانی در مناطق زلزله زده را تشریح کرد.
امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا­ و سیما گفت: در اولین ساعات وقوع زلزله یگان‌های امدادرسانی نیروی زمینی ارتش در محل حاضر شدند و از دیشب کار انتقال مجروحان زلزله به مراکز درمانی ­آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.
وی گفت: از صبح امروز عملیات انتقال مجروحان از طریق بالگرد‌های ارتش آغاز شده است و تا این لحظه حدود ۴۵۰ نفر از محل حادثه به بیمارستان‌های کرمانشاه منتقل شده اند.
فرمانده کل ارتش افزود: کار‌های اولیه امدادی و مداوا توسط تیم پزشکی مستقر در محل انجام می‌شود و مجروحان به نسبت نیاز‌های درمانی به بیمارستان‌ها منتقل می‌شوند.
وی گفت: سایر یگان‌ها مشغول آواربرداری هستند تا مجروحان یا جانباختگان احتمالی دیگر از زیر آوار خارج شوند.
امیرسرلشکر موسوی افزود: بخش‌های از مناطق زلزله زده به سپاه و بخش‌هایی هم به ارتش سپرده شده است که هر دو مجموعه مشغول آواربرداری و خدمت رسانی هستند.
وی گفت: توزیع امکاناتی همچون آب، غذا و چادر برای اسکان زلزله زدگان از طریق نیرو‌های ارتش ادامه دارد.

   آخرین تمهیدات ارتش در مناطق زلزله زده دانلود

دانلود

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۷۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع حادثه امنیتی در آب‌های یمن

منابع خبری از وقوع حادثه امنیتی در آب‌های یمن خبر دادند.

به گزارش ایسنا، سازمان تجارت دریایی انگلیس(آمبری) امروز اعلام کرد گزارشها مبنی بر وقوع حادثه امنیتی در فاصله ۱۵ مایلی دریایی جنوب غرب عدن واقع در یمن دریافت کردیم.

شب گذشته نیز «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهای یمنی در دفاع از فلسطین یک کشتی آمریکایی با نام ( MAERSK YORKTOWN )  را در اقیانوس هند هدف قرار دادند.

وی افزود: «نیروهای مسلح یمن همچنین یک ناو آمریکایی را در خلیج عدن و یک کشتی اسراییلی با نام (MSC VERACRUZ )  را در اقیانوس هند مورد حمله قرار دادند.»

ارتش یمن حملات پهپادی و موشکی به کشتی‌های تجاری مرتبط با رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس را در دریای سرخ در همبستگی با فلسطینی‌ها در غزه انجام می‌دهد. این حملات که تقریبا به صورت روزانه انجام می‌شود، شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی را مجبور کرده تا به جای عبور از تنگه باب المندب مسیر طولانی‌تری را که هزینه بیشتری نیز دارد، انتخاب کنند.

در واکنش به حملات ارتش یمن، آمریکا و انگلیس حملاتی را علیه مقرهای ارتش یمن انجام داده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وقتی ارتش به داد کنکوری‌ها رسید+ فیلم
  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی
  • وقوع حادثه امنیتی در آب‌های یمن
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه
  • تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری در همه مناطق كشور اندیشیده شده است
  • اندیشیده شدن تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری در همه مناطق کشور
  • تمهیدات لازم برای برگزاری کنکور در مناطق سیل زده اندیشیده شد
  • تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری در همه مناطق کشور اندیشیده شده است
  • آغاز طرح واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق پرخطر استان کرمانشاه