Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-03-29@12:52:08 GMT

نفت ۸۰ دلاری قبل از کریسمس؟!

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۹۸۱۳۹

نفت ۸۰ دلاری قبل از کریسمس؟!

با توجه به قراردادهای منعقد شده در طی روزهای اخیر، پیش بینی می‌شود قیمت نفت تا قبل از کریسمس به ۸۰ دلار در هر بشکه افزایش یابد.

در حالیکه این روزها قیمت جهانی نفت در بالاترین سطح ۲ سال اخیر خود معامله می‌شود، برخی از تجار در حال گمانه زنی درباره افزایش و سیر صعودی بیشتر قیمت نفت هستند.

طی چند روز اخیر در مجموع ۴۸ هزار قرار داد خرید نفت منعقد شده که دارای بندهای مختلفی است و از این تعداد، ۱۴ هزار قرارداد این حق را به تجار می‌دهد تا فوریه سال ۲۰۱۸ میلادی بتوانند نفت برنت را تا سقف قیمت ۷۱ دلار در هر بشکه خریداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعداد ۲۲ هزار قرارداد شامل خرید قیمت نفت برنت به قیمت ۸۵ دلار در هر بشکه و ۱۲ هزار قرارداد هم قیمت نفت برنت ۸۰ دلاری را تعیین کرده است و تمام این قرار دادها تا بیست و یکم دسامبر ماه آینده میلادی معتبر هستند.
در هفته‌های گذشته به دلیل کاهش تولید نفت اوپک و برخی از غیر اوپکی‌ها در راستای باز گرداندن مجدد توازن به بازار نفت و کاهش عرضه بیش از حد، قیمت نفت افزایش پیدا کرده است.
همچنین بالاگرفتن تنش میان عربستان سعودی بعنوان بزرگ ترین تولید کننده نفت اوپک با برخی از همسایگان خود موجب افزایش قیمت نفت به بیش از ۶۰ دلار در هر بشکه شده است که این جهش قیمت برای اولین بار از سال ۲۰۱۵ میلادی اتفاق می افتد.
در مقابل این دورنما، بازار گزینه‌های نفت خام بطور کلی در حال حرکت به مسیر روشن تری است که به اصطلاح تغییر مسیر داده و چشم انداز افزایش تقاضای نفت به بالاترین سطح خود از ماه اوت سال گذشته میلادی رسیده است که این موضوع می‌تواند آینده خوش بینانه‌ای را برای بازار نفت ایجاد کند.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۸۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پول افغانستان از دلار سودآورتر شد

بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت هر افغانی در یک ماهه اخیر بیش از ۱۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش اقتصادصد، در قیاس با این رقم میزان افزایش قیمت دلار در همین محدوده زمانی یعنی ابتدای اسفند در قیاس با روز‌های ابتدایی فروردین برابر با ۶ درصد برآورد شده است.

بر اساس این گزارش در روز‌های ابتدایی اسفند بهای هر دلار آمریکا برابر با ۵۶ هزار و ۶۳۵ تومان بوده است. میزان افزایش قیمت در این دوره زمانی محدود به ۶ درصد بوده و هر لار در شرایط کنونی، یا به عبارتی در آخرین قیمت سال گذشته و پیش از تعطیلات نوروز برابر با ۵۹ هزار و ۹۹۰ تومان بوده است.

میزان رشد قیمت افغانی در بازار ایران در سال ۱۴۰۲، قابل توجه بوده است. طبق آمار‌های ارائه شده هر افغانی، در این دوره زمانی بیش از ۴۳ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است.

بر اساس این گزارش قیمت افغانی در اولین روز‌های سال ۱۴۰۲ برابر با ۵۸۵ تومان بوده است. این نرخ به ۸۴۴ تومان در شرایط کنونی رسیده و در نتیجه اگر فردی در ابتدای سال گذشته بخشی از سرمایه خود را به پول افغانستان تبدیل می‌کرد، معادل ریالی آن رشدی ۴۱ درصدی را شاهد بود.

دیگر خبرها

  • قیمت نفت بیش از یک دلار بالا رفت
  • بازدهی بازارهای مختلف در سال ۱۴۰۲ چقدر بود؟
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • پول افغانستان از دلار سودآورتر شد!
  • پول افغانستان از دلار سودآورتر شد
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت
  • طلای جهانی سر خم کرد
  • افزایش ذخایر آمریکا سد راه صعود نفت شد
  • افزایش قیمت دلار بازار مسکن را به کدام سو می‌برد؟