Web Analytics Made Easy - Statcounter

جامعه > مشکلات مردم - شهرداری شهر ری اعلام کرده یکی از مشکلات بزرگ مردم این منطقه، بافت مسکونی فرسوده است، پهنه‌ای به وسعت یک میلیون متر مربع که در شرایط بحرانی بسیار خطرساز است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بافت فرسوده شهری و روستایی به عنوان یکی از اصلی ترین مشکلاتی که در مواقع بحران، باعث مرگ و صدمات شدید انسانها می شود، مطرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بافتی از ساختمانها و سازه های فرسوده که توان مقاومت در مقابل تکان های زلزله را ندارد و بر سر ساکنان خود آوار می شود.
زلزله دیشب در غرب کشور نشان داد بافت فرسوده تا چه میزان می توان تهدیدکننده سلامت انسانها در هنگام بحران باشد. بدتر اینکه آوار این بافت، باعث مشکلات بعدی در مسیر خدمت رسانی، اسکان و حتی جستجوی انسانهای زنده مانده زیر خروارها مصالح فرسوده است.
در تهران هم خطر بسیار عظیمی مردم را به خصوص در منطقه جنوب تهران یعنی شهر ری تهدید می کند. اینطور که امروز شهردار منطقه 20 تهران (شهرری) اعلام کرده، 100 هکتار از بافت مسکونی این شهر، فرسوده است.
شهردار منطقه 20 در این باره توضیح داد: از 137 هکتار بافت فرسوده این منطقه، 100 هکتار در محدوده مسکونی است و 17 محله را درگیر کرده که تاکنون 35 درصد آن نوسازی شده است.
احمد صفوی با بیان اینکه نوسازی بافت فرسوده از مهمترین اولویت های شهری و بهترین راهکار برای کاهش خسارات بلایای طبیعی است، گفت: 137 هکتار از منطقه 20، به عنوان بافت فرسوده شناسایی شده که تاکنون 2 هزار و 936 پلاک بالغ بر 35 درصد آن تخریب و نوسازی شده است.

مشارکت مالکان، کلید طلایی نوسازی بافت فرسوده
صفوی با اشاره به اینکه 100 هکتار از محدوده بافت فرسوده منطقه 20 با 7 هزار و 764 پلاک بالغ بر 73 درصد، شامل بافت مسکونی است، گفت: این منطقه، 20 محله دارد که 17 محله آن در گیر محدوده بافت فرسوده است که نوسازی کامل آن نیازمند مشارکت مالکان است.
او فراهم سازی بستر همکاری مالکان بافت فرسوده و جلب مشارکت آنها را از وظایف مدیریت شهری برشمرد و گفت: ارائه بسته تشویقی جدید شامل تخفیف های 100 درصدی صدور پروانه و هزینه انشعابات، تسهیلات بانکی، پرداخت ودیعه مسکن، تراکم و پارکینگ تشویقی، طراحی رایگان و کمک هزینه نما و فعالیت کارگروه های تخصصی در خصوص آگاه سازی شهروندان از جمله اقدامات انجام شده برای تسریع نوسازی بافت فرسوده بوده است.
شهردار منطقه 20 با اشاره به اینکه بخشی از بافت فرسوده منطقه 20 نیز در شبکه معابر واقع شده است، یادآور شد: 180 پلاک بافت فرسوده واقع در شبکه معابر این منطقه شناسایی شده اند که طرح تملک و بازگشایی این معابر در دستور کار مدیریت شهری منطقه قرار دارد.
46231

 

کلید واژه‌ها : مشکلات خوانندگان - شهرداری تهران - زلزله -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۸۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۱۰ پروژه بازآفرینی شهری در سال ۱۴۰۲ اجرا می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، «ﺣﻤﯿﺪ آراﯾﺶ» از اجرای ۲۱۰ پروژه تامین خدمات روبنایی و زیربنایی در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری (شامل فضاهای آموزشی، انتظامی، درمانی، ورزشی، فضای سبز، پارک، معابر و غیره) با اعتبارات تخصیصی حدود ۲ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

مدیرکل دفتر نظارت بر امور اجرایی شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود: تعداد ۲۱۷ پروژه در محلات هدف بازآفرینی شهری برای اتمام و تکمیل به سال ۱۴۰۳ منتقل شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲ هزار و ۵۰ کیلومتر از معابر خاکی در محلات هدف بازآفرینی شهری آسفالت شده است، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۲ از محل اعتبارات بند (ز) تبصره یک قانون بودجه سال ۱۴۰۱ به میزان ۴۹‌هزار تن قیر یارانه‌ای در قالب ۳۱۹ حواله به ۲۶۹ شهر در کشور به‌منظور اجرای آسفالت معابر خاکی در بافت‌های فرسوده کشور طی تفاهم‌نامه با شهرداری‌ها توزیع شده است.

گفتنی است؛ در نخستین جلسه قرارگاه مسکن که با حضور «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، آمار صدور پروانه ساخت ۱۲۳ هزار واحد اعلام شده بود، اما این آمار در پایان سال ۱۴۰۲ از مرز ۲۵۰ هزار واحد عبور کرد که در ۷۳ هزار نقطه واقع شده ‌است.

برپایه این گزارش، در اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز بیش از ۷۱ درصد از برنامه بازآفرینی شهری محقق شده ‌است. فقط در اسفند ماه گذشته ۲۲ هزار واحد پروانه صادر شد و به گفته مسوولان چنانچه هر ماه ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد صدور پروانه ثبت شود، برنامه ساخت ۱۵۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده محقق می‌شود.

همچنین، سند دار کردن اراضی تصرف سکونتگاه‌های غیررسمی بزرگ‌ترین خدمت به ساکنان این بافت‌ها است و تاکنون ۲۵ هزار نفر متقاضی دریافت سند در اراضی تصرف ثبت نام کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد فرسوده در کشور با همت مالکان کلید زده شد
  • آغاز نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده است
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد در کشور آغاز شده است
  • ارائه تخفیف ۴۰ درصدی برای اجرای طرح کلید به کلید
  • رونق ساخت و ساز در محلات با بافت فرسوده و ناپایدار تهران
  • لزوم حرکت به سوی نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده شهرها
  • اجرای ۲۱۰ پروژه بازآفرینی شهری در سال ۱۴۰۲ ​
  • ۲۱۰ پروژه بازآفرینی شهری در سال ۱۴۰۲ اجرا می‌شود
  • پرداخت ضرر و زیان نزدیکی فرودگاه به بافت مسکونی، ساز و کار قانونی ندارد