Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برنامه‌های آموزشی می‌بایست برمبنای تقاضای اقتصادی کشور پایه‌ریزی شوند و علاوه بر استفاده از ظرفیت‌های داخلی از دانشمندان ایرانی مقیم خارج و دانشمندان برتر مسلمان استفاده شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از منطقه آزاد، در نشستی که با حضور اعضای هیأت رئیسه دانشگاه شهرکرد، اساتید و دانشجویان این دانشگاه برگزار شد، دکتر نصرت الله ضرغام، رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور و مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درخصوص اهداف صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور و فعالیت‌های آن گفت: توانمندسازی و حمایت از تحقیقات به‌منظور تولید دانش و فن‌آوری راهبردی با تکیه بر مبانی معرفتی و سرمایه‌های علمی داخلی و خارجی، مهم‌ترین رسالت این صندوق است که می‌بایست در این خصوص اطلاع‌رسانی صحیحی صورت گیرد تا علاوه بر بهره‌گیری محققان و پژوهشگران از فرصت‌های این صندوق، پیشنهادات و نقدهای آنها جهت عملکرد بهتر به کار گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور با اشاره به رده‌بندی مؤسسه تامپسون رویترز، در زمینه‌ی حمایت از پژوهش در سال ۲۰۱۴ میلادی، گفت: بنیاد ملی علم ایران در حمایت از پژوهش در ایران رتبه‌ی اول را دارا است و در حال حاضر نیز ۱۹ پروژه‌ی استانی جهت حمایت از پژوهشگران در دست اجرا دارد.


دکتر ضرغام اساس رشد و پیشرفت کشورهای مختلف را بهره‌گیری از تولیدات فکری دانست و گفت: کشورهایی که از توان فکری خود جهت تولید فناوری بیشترین استفاده را داشته‌اند، اقتصاد پیشرفته‌تری دارند؛ چنانچه آمریکا و کشورهای اتحادیه‌ی اروپا در این عرصه پیشتاز بوده‌اند.



رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور تصریح کرد: برنامه‌های آموزشی می‌بایست برمبنای تقاضای اقتصادی کشور پایه‌ریزی شوند و علاوه بر استفاده از ظرفیت‌های داخلی از دانشمندان ایرانی مقیم خارج و دانشمندان برتر مسلمان استفاده شود.



مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: پروژه‌های تحقیقاتی تیمی و میان‌رشته‌ای، پروژه‌هایی که با همکاری چند مرکز علمی داخل و خارج کشور انجام شوند و طرح‌هایی که در راستای گسترش مرزهای دانش، حل مشکلات کشور، استفاده از مزیت های کشور و در جهت تولید دارایی های فکری و دانش فنی باشند، از اولویت‌های مورد حمایت بنیاد علم کشور می‌باشند.


گفتنی است در پایان این نشست، حاضران سؤالات، و پیشنهادات خود را جهت بهره‌مندی از حمایت بنیاد علم کشور مطرح کردند و تفاهم‌نامه‌ی همکاری در زمینه‌ی اجرای ۱۵ طرح تحقیقاتی و ۵ طرح پسا دکتری بین دانشگاه شهرکرد و صندوق حمایت از پژوهشگران در راستای سیاست‌ها و اولویت‌های تحقیقاتی اعلام شده از سوی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور و دانشگاه شهرکرد به امضا رسید.


انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۸۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظم و انضباط اجتماعی بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه شکل می‌گیرد

فرماندار شهرستان ارومیه گفت: بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه است که نظم و انضباط اجتماعی حالت نهادی به خود می‌گیرد و عامه مردم به طرف فرهنگ ترقی و توسعه حرکت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، غلامحسین عماری امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در دیدار با رئیس دانشگاه غیر دولتی آفاق ارومیه اظهار کرد: مراکز عالی کشور بستر رشد و توسعه فکری جوانان است.

وی افزود: توجه به دانشجویان یکی از مهم‌ترین و محوری‌ترین مباحث و از ارکان پویا و بالنده مسیر توسعه و پیشرفت جامعه است.

فرماندار شهرستان ارومیه گفت: امروزه به لطف خداوند و تلاش و استمرار مراکز دانشگاهی و آموزشی حتی در روستاها و بخش‌های ارومیه قشر زیادی از جوانان دارای تحصیلات عالی و دانشگاهی وجود دارد که این مهم مگر با تلاش‌های دانشگاه‌های کشور تحقق نمی‌یافت.

عماری در خصوص اهمیت و جایگاه دانشگاه در جامعه تصریح کرد: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در جوامع امروزی به عنوان کلیدی‌ترین نهاد آموزشی در جهت توسعه همه جانبه به شمار می‌رود، چرا که در پرتو آموزش است که انسان‌ها متحول می‌شوند.

وی ادامه داد: بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه است که نظم و انضباط اجتماعی حالت نهادی به خود می‌گیرد و عامه مردم به طرف فرهنگ ترقی و توسعه حرکت می‌کنند.

در این دیدار بسترهای توسعه همکاری‌های مشترک دانشگاه آفاق با مجموعه فرمانداری و دستگاه‌های تابعه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

کد خبر 747636

دیگر خبرها

  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور
  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور حس می‌شود
  • مشکلات مردم تا پایان برنامه هفتم توسعه کشور مرتفع خواهد شد
  • مسئولان استان متناسب با "تحقق شعار سال" برنامه‌ریزی کنند
  • برنامه‌ریزی‌ها به سمت ایجاد هماهنگی میان فعالان اجتماعی پیش رود
  • تجزیه و تحلیل نظام برنامه‌ریزی کشور و تبیین نقشه‌راه برنامه هفتم توسعه
  • منطقه پیام، از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • نظم و انضباط اجتماعی بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه شکل می‌گیرد
  • زیرساخت‌های فرهنگی در مناطق ساحلی استان بوشهر تقویت شود
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است