Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اصغری معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به ارزیابی مسئولان بیمارستانی در استان کرمانشاه و استان های همجوار مبنی بر نیاز به دارو و اقلام و تجهیزات مصرفی، گفت: در ساعات اولیه وقوع زلزله، موجودی دارو و لوازم و تجهیزات پزشکی کافی بود اما با مشخص شدن تعداد افراد آسیب دیده و نیاز به خدمات درمانی و دارویی، نیاز به کمک از سوی بیمارستان های استان های همجوار نیز دیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه دارو و اقلام و تجهیزات پزشکی مورد نیاز از تهران به استان کرمانشاه ارسال شده است، اظهار کرد: داروهای ضروری تروما، لوازم مصرفی مورد نیاز اتاق عمل، انواع سرم ها و آنتی بیوتیک های تزریقی و لوازم پزشکی مورد نیاز برای جراحی و اتاق عمل از تهران به استان کرمانشاه ارسال شد.

ارزیابی از کمبود دارو و اقلام پزشکی در بیمارستان های استان‌کرمانشاه

اصغری افزود: ارزیابی پیش از ظهر ما نشان داد که دارو و لوازم پزشکی به استان مورد نظر رسیده و تنها در یکی دو قلم دارو و لوازم پزشکی کمبود در استان زلزله زده وجود داشت که با پرواز از تهران به کرمانشاه اقلام مورد نیاز ارسال شد.

وی ضمن اشاره به برآوردها و ارزیابی ها از بیمارستان های استان‌کرمانشاه و استان های همجوار در خصوص کمبود دارو و اقلام پزشکی ، گفت: در حال حاضر دیگر نیاز به ارسال محموله جدید به مناطق زلزله زده نیست و داروهای موجود در استان کافی بوده و با توجه به این که حجم آسیب ها مشخص شده به نظر می رسد به وضعیت پایداری رسیده ایم.

 معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا تاکید کرد : در حال حاضر موجودی شرکت های دارویی و تجهیزاتی استان و استان های همجوار کافی بوده و از شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی به دلیل در اختیار گذاشتن موجودی انبار خود به بیمارستان های مناطق زلزله زده و استان های همجوار از همان ساعات ابتدایی صبح تشکر می کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۸۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت فروش فرآورده‌های دارویی در عطاری‌ها

بهادر صیدمحمدیان، با تأکید بر اینکه محل عرضه هر نوع دارو اعم از گیاهی، طبیعی، بیولوژیک و شیمیایی داروخانه است، گفت: عطاری تنها می‌تواند گیاهان دارویی مجاز را عرضه کند.

وی افزود: هرگونه فروش دارو یا فرآورده دارویی اعم از داروی گیاهی، طبیعی و سنتی یا داروهای شیمیایی و بیولوژیک در محلی غیر از داروخانه از جمله عطاری‌ها تخلف محسوب می‌شود.

معاون فنی اداره کل طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو تاکید کرد: در صورت مشاهده دارو و فرآورده دارویی در عطاری‌ها توسط بازرسان، این فرآورده‌ها به عنوان محصولات قاچاق ضبط و بر اساس ضوابط با عطاری مربوطه برخورد می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • متفورمین و سرماخوردگی بزرگسالان پرمصرف‌ترین داروهای کشور
  • پرونده تورم ۱۴۰۳ باز شد؛ افزایش تورم خوراکی‌ها در شهر و روستا
  • واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق عشایری کرمانشاه
  • مخالفت مجلس با ارسال گزارش دارو به قوه قضائیه
  • ممنوعیت فروش فرآورده‌های دارویی در عطاری‌ها
  • معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند
  • اهدای ۱۶۵ میلیارد ریال لوازم ضروری به نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • تداوم خدمات رسانی به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • ارز مورد نیاز برای تامین دارو تخصیص داده شود
  • تعرفه‌های خدمات دارویی تعیین شد