Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی حزب جنبش ملی اسلامی در افغانستان اعلام کرد ژنرال دوستم در دو هفته آینده به کابل بازخواهد گشت و همچنان معاونت اول رئیس جمهور این کشور را به عهده خواهد داشت.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «بشیر احمد ته ینج» سخنگوی حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان گفت ژنرال عبدالرشید دوستم معاون اول رئیس جمهور افغانستان پس از بازگشت از ترکیه در دفتر کارش در کابل مستقر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ژنرال دوستم تا دو هفته دیگر وارد افغانستان خواهد شد و به حمایت از حکومت وحدت ملی ادامه می‌دهد.

از سوی دیگر یک منبع در دولت افغانستان در گفت‌وگو با رادیو آزادی نیز احتمال حضور ژنرال دوستم در افغانستان را تایید کرده است.

چندی قبل این «شاه حسین مرتضوی،سرپرست دفتر سخنگوی اشرف غنی نیز اظهار داشت مقامات دولت افغانستان امیدوارند که دوستم پس از درمان از ترکیه به این کشور بازگردد.

با این حال، «محمد محقق» معاون دوم رئیس اجرایی دولت افغانستان نیز گفته که دولت کابل تاکید کرده برای حضور ژنرال دوستم در افغانستان مانعی وجود ندارد.

این در حالی است که برخی از رسانه‌ها تیرماه سال جاری نیز گزارش دادند که هواپیمای حامل ژنرال دوستم اجازه نشست در فرودگاه «مزارشریف» مرکز ولایت بلخ در شمال افغانستان را نیافته است.

گفته می‌شود که نیروهای آلمانی مستقر در فرودگاه مزارشریف در حالی مانع فرود این هواپیما شده‌ بودند که «عطامحمدنور» والی بلخ برای استقبال از وی در فرودگاه حضور داشته است.

ژنرال دوستم پس از اتهام به بدرفتاری و آزار جنسی «ایشچی» والی سابق «جوزجان»، به گفته اطرافیانش برای درمان به ترکیه رفت.

سخنگوی حزب جنبش ملی همچنین گفته که عبدالرشید دوستم در حال حاضر در آنکارا به سر می‌برد و وضعیت جسمی او کاملا بهبود یافته است.

بشیر احمد ته ینج می‌گوید در مدت زمان حضور دوستم در ترکیه، تماس‌هایی با مقام‌های حکومت افغانستان داشته است.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که چندی قبل رسانه‌های افغانستان از دیدار تعدادی از رهبران حزب جنبش با اشرف غنی خبر داده بودند.

در پی دیدار تعدادی از رهبران حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان با اشرف غنی، ارگ ریاست جمهوری افغانستان تلاش‌هایش را برای جایگزینی ژنرال دوستم معاون اول رئیس جمهور آغاز کرده است.

مولوی «عبدالله قرلق» نماینده ولایت قندوز در پارلمان و از افراد نزدیک به ژنرال دوستم رهبر حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان گفته بود که اعضای این حزب بدون هماهنگی با رهبری این حزب با اشرف غنی دیدار کرده‌اند.

انتهای پیام/.

R36461/P36461/S8,87,91/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۸۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور وارد استان بوشهر شد

به گزارش خبرنگار مهر، «سید امیر حسین اضی زاده هاشمی»، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با استقبال استاندار بوشهر وارد استان بوشهر شد.

حضور در گلزار شهدای بوشهر و تجدید بیعت با آرمان‌های شهدا، حضور در صدا و سیمای استان بوشهر، شرکت در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان بوشهر، حضور در مراسم روز ارتش، دیدار تجمیعی با خانواده شهدا و ایثارگران و دیدار با ۲ خانواده شهید و جانباز در دشتی، حضور در شورای اداری استان، و نشست با تشکل‌های شاهد و ایثارگر استان بوشهر از جمله برنامه‌های سفر ۲ روزه معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان بوشهر است.

کد خبر 6081436

دیگر خبرها

  • پیام معاون اول رئیس‌جمهور درپی درگذشت پرویز داوودی
  • تسلیت معاون اول رییس‌جمهور در پی درگذشت «پرویز داوودی»
  • بازارچه خاص بانوان در سمنان احداث می‌شود
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • معاون رئیس‌جمهور پست ۶۳ کیلوولت دامغان را بهره‌برداری کرد
  • رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور وارد استان بوشهر شد
  • فردا ؛ جشن بازگشت به تولید ۲۰۰ واحد صنعتی در سمنان
  • اردوغان: حماس جنبش آزادی‌بخش است/ با هنیه دیدار خواهم کرد
  • دلیل توقیف کشتی اسرائیلی از زبان معاون حقوقی رئیس جمهور
  • دعوت از ازبکستان برای پیوستن به جنبش جهانی تعهد به خانواده