Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@21:45:17 GMT

مرزنشینان خراسان شمالی 522هزار دلار کالا وارد کردند

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۹۸۹۹۱

مرزنشینان خراسان شمالی 522هزار دلار کالا وارد کردند

بجنورد- ایرنا- رییس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: مرزنشینان این استان طی هفت ماهه امسال 522هزار دلار کالا وارد کردند.

به گزارش ایرنا، امین قربانی دوشنبه در نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان اظهار کرد: شرکت های تعاونی مرزنشین استان امسال تاکنون صادرات نداشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: شرکت های تعاونی مرزنشین استان در سال گذشته پنج میلیون و 78 هزار دلار صادرات و سه میلیون و 810 هزار دلار واردات داشته اند.
وی، عدم اعمال ماده 133 قانون مالیات مستقیم برای شرکت های تعاونی مرزنشین را از مشکلات عنوان کردو افزود: لینک نبودن سامانه گمرکی با سامانه یکپارچه مدیریت مرزنشینان نیز سبب شده تا در تخصیص سهمیه مشکلاتی برای این قشر ایجاد شود.
وی خاطرنشان کرد: نبود نقدینگی شرکت تعاونی های مرزنشین برای فعالیت های اقتصادی از دیگر مشکلات این شرکت ها است.
وی افزود: نداشتن کدپستی اختصاصی برای مرزنشینان و بالابودن هزینه های اخذ کدپستی از اداره کل پست سبب گلایه مرزنشینان شده است.
قربانی گفت: ضرورت داشتن تلفن همراه مستقل برای ثبت در سامانه نیز سبب نگرانی برخی اعضای تعاونی ها شده است زیرا هنوز برخی نقاط مرزی استان زیر پوشش شرکت مخابرات نیست.
رییس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی افزود: البته در این باره مقرر شده است ضرورت ارایه شماره تلفن همراه در مناطقی که بر اساس اعلام شرکت مخابرات زیر پوشش آن شرکت نیست، مستثنی و نادیده گرفته شود.
اکنون 11 شرکت تعاونی مرزنشین در خراسان شمالی وجود دارد.
حدود 108 هزار نفر تاکنون به عضویت تعاونی های مرزنشین درآمده اند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی ???? @IRNABOJNURD پیگیری کنید.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۸۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی معرفی شد

در حکمی از سوی هاشم امینی؛ مدیرعامل آبفای کشور، رضا عطایی به عنوان مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی منصوب شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، در حکمی از سوی هاشم امینی؛ مدیرعامل آبفای کشور، رضا عطایی؛ به عنوان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی منصوب شد.

معاون بهره برداری آب و فاضلاب شهری، معاون بهره برداری و توسعه آب، قائم مقام و معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه گذاری شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی از جمله مسئولیت های رضا عطایی در این شرکت بوده است.

در حالی که برخی از رسانه‌های استان از برکناری مدیرعامل سابق آبفا خبر می‌دهند، پیگیری‌های تسنیم حاکی است، رضا نعیمی پس از بیش از 30 سال خدمت در بخش‌های مختلف وزارت نیرو، به کسوت بازنشستگی نائل شده است.

خبرهای موثق حاکی است، باوجود اصرار مدیران ارشد وزارت نیرو برای ابقای این مدیر جهادی و با تجربه، وی با تمایل شخصی به دلیل چرخش مدیران و انتخاب مدیری جوان، بازنشست شده است. برخی اقدامات نعیمی در دوره مسئولیت آبفای خراسان شمالی نظیر طرح بزرگ انتقال آب تحت اشراف قرارگاه امام حسن و کاهش روستاهای دارای تنش آبی از 300 به 200 روستا با انتقال آب‌های پایدار، از جمله تلاش‌های این مدیر لایق مجموعه وزارت نیرو است.

معارفه مدیر جدید و نوع برگزاری این مراسم نیز به دلیل اصرار این مدیر باتجربه و رزمنده سال‌های دفاع مقدس برای بر زمین نماندن امورات این مجموعه بوده است.

85 درصد خراسان شمالی با خشکسالی مواجه و تامین منابع آب هم اکنون یکی از دغدغه‌های مسئولان است و آب شرب سه شهر بجنورد، شیروان و اسفراین از سدها تامین می شود. شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از 200 هزار مشترک آب در شهرها، 121 هزار مشترک آب در روستاها و 60 هزار مشترک فاضلاب دارد.

این استان در شمال شرق ایران دارای 1 میلیون نفر جمعیت است که 44درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند.

انتهای پیام/311

دیگر خبرها

  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان
  • مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی معرفی شد
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • ۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد
  • ۱۰۰ هزار تن کالا از خراسان رضوی به پاکستان صادر شد
  • تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند
  • «کاوشی در اقتصاد تعاون» منتشر شد
  • ۳۴ هکتار به محدوده شهر گرمه الحاق شد
  • رشد ۱۰ درصدی صادرات ایران به چین از ابتدای ۲۰۲۴
  • هشدار؛ جان زمین در خراسان‌شمالی مکیده می‌شود