Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-19@16:20:47 GMT

اعزام تیم‌های سلامت روان به مناطق زلزله زده کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۹۹۴۲۸

اعزام تیم‌های سلامت روان به مناطق زلزله زده کرمانشاه

معاون دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت از اعزام تیم‌های سلامت روان به مناطق زلزله زده غرب کشور خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وزارت بهداشت، علی اسدی در خصوص خدمات سلامت روان به آسیب دیدگان زلزله گفت: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با استان‌های همجوار مناطق زلزله زده٤٠ روانشناس در قالب تیم‌های سلامت روان که دوره حمایت‌های روانی اجتماعی در حوادث و بلایا را گذرانده‌اند، برای کمک به هموطنان زلزله زده اعزام شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه اعزام روانشناس از استان کردستان به دلیل هم زبان بودن و هم فرهنگ بودن، در اولویت است، گفت: این روانشناسان به مصدومان و مصیبت زدگان مشاوره‌های روانی و اجتماعی ارائه می‌دهند و به دلیل اینکه شرایط روحی زلزله زدگان مساعد نیست، این مشاوره‌ها برای تسکین مقطعی حال آنها ضروری است.

معاون دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت اضافه کرد: با ارزیابی شرایط، برای اعزام تعداد بیشتری روانشناس اقدام خواهیم کرد. کمک‌های اولیه روانشناختی شامل بسته‌ای است که روانشناسان براساس آن علایم و نشانه‌های افراد را بررسی می‌کنند و ضمن همدلی با آنها اطلاعات موردنیاز را برای شناسایی دریافت می‌کنند. از طرف دیگر اطلاعات صحیح را در اختیار آنها قرار می‌دهند.

اسدی ادامه داد: افراد زلزله زده‌ای که نیازمند کمک‌های روانشناختی هستند، غربالگری می‌شوند و بعد تحت مداخلات روانشناختی قرار می‌گیرند. علاوه بر آن اطلاعات و پیام‌های آموزشی روانشناختی در قالب پلاکارد و بروشور در اختیار زلزله زدگان قرار می گیرد. درحال حاضر تعدادی از مصدومان به استان‌های تهران و البرز منتقل شده‌اند که تیم‌های روانشناختی آنها را بررسی خواهند کرد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۹۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۱۰ تیم امدادی هلال احمر یزد به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، محمد عشقی گفت: در پی وقوع سیل و آب گرفتگی برخی معابر عمومی در جنوب کشور و با اعلام سازمان امداد و نجات مبنی بر اینکه یزد به عنوان استان عمل کننده در شهر کنارک سیستان و بلوچستان انتخاب شده ۴۰ نفر نیرو‌های امدادی آموزش دیده این استان به این مناطق اعزام شدند.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به اینکه سایر تیم‌های عملیاتی در حالت آماده باش در استان قرار دارند، ادامه داد: ۴۰ نیروی عملیاتی در قالب ۱۰ تیم امدادی از شهرستان‌های (اردکان، میبد، مهریز، یزد، اشکذر، خاتم، بافق و بهاباد) و تیم واکنش سریع استان به همراه تجهیزات سیلاب و ۱۴ دستگاه موتور پمپ، موتور برق و کف کش با ۹ دستگاه خودروی امدادی کمک دار و ۲ دستگاه کامیونت فوسو به منطقه اعزام شد. 


عشقی گفت: این شهر ۶ هزار نفری تحت تاثیر سیلاب قرار گرفت که نیرو‌های عمل کننده و امدادی هلال احمر استان یزد به همراه تیم‌های عملیاتی چند استان دیگر نسبت به توزیع اقلام امدادی و زیستی به سیل زدگان می‌پردازند.


 وی اشاره به همراهی قابل توجه عموم مردم با پویش همدلی و مهربانی جمعیت هلال‌احمر برای کمک به هموطنان سیل‌زده سیستان و بلوچستان، از نقش موثر حامیان و داوطلبان حقوقی این جمعیت در پویش یاد شده قدردانی کرد.

دیگر خبرها

  • اعزام گروههای ارزیاب از جمعیت هلال احمر به محل زلزله در روداب سبزوار
  • اعزام آتش‌نشانان تهران به مناطق سیل زده چابهار
  • عملیات روانی و روایت نادرست دشمنان از سیل بلوچستان
  • اعزام ۱۱ تیم امدادی از فارس به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • مشاوران پلیس مرکزی بیش از ۴۲ هزار خدمت روانشناختی ارائه کردند
  • عمده‌ترین تخلف روانشناسان دارای پروانه عدم رعایت تعرفه ‌هاست
  • اعزام ۱۰ تیم امدادی هلال احمر یزد به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • فعالیت سامانه خود ارزیابی روانشناختی در حوزه سلامت روان
  • بازدید بیش از ۳میلیون زائر از یادمان‌های شهدا در استان کرمانشاه
  • هیچ گونه خللی در سیر روان قطارهای باری و مسافری نداشتیم/ تمهیدات لازم اندیشیده شده است.