Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- قائم مقام وزیر اقتصاد و انرژی آلمان گفت: باید بررسی کنیم به چه شیوه می توانیم مرکزهای لجستیک ریلی را نزدیک فرودگاه های ایران فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «تیل مان رودولف براون» عصر دوشنبه در نشست «بررسی فرصت های سرمایه گذاری شرکت های آلمانی در شبکه ریلی ایران» افزود: شرکت های بزرگ، متوسط و خرد آلمانی می توانند به عنوان شریک تجاری مطمئن در توسعه صنعت حمل و نقل ریلی ایران نقش اساسی ایفا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسوول آلمانی ادامه داد: ارتقای زیرساخت های حمل و نقل ریلی در ایران بسیار ضروری است و ما در این سفر شیوه توسعه شبکه ریلی از چین تا خاورمیانه را بررسی می کنیم.
وی گفت: شرکت های آلمانی در نامه ای به وزیر راه و شهرسازی ایران درخواست کرده اند با ارائه راهکارهای مناسب و برنامه ریزی بهتر همکاری های خود را در این بخش افزایش دهیم.
به گفته وی، صنعت حمل و نقل ریلی در آلمان سابقه 200 ساله دارد و شرکت های آلمانی در این بخش تولید محصولات کیفی را در دستور کار دارند.
قائم مقام وزیر اقتصاد و انرژی آلمان بر بکارگیری علوم دیجیتال و فناوری های نوین در صنعت حمل و نقل ریلی آلمان تاکید کرد و افزود: یکی از مهم ترین شاخص های صنعت حمل و نقل آلمان حمایت از مشتریان خود است و در این زمینه ما همواره از همکاری های خود با شرکت های ایرانی حمایت می کنیم.
در پایان این نشست اعضای انجمن صنایع ریلی آلمان گزارشی از فعالیت ها و دستاوردهای مهم شرکت های خود ارائه کردند تا در شرکت راه آهن ایران مورد بررسی قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در این دیدار از افزایش 60 درصدی مبادلات تجاری ایران و اروپا پس از اجرای توافق هسته ای برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) خبر داد و گفت: اروپا به عنوان دومین مقصد صادراتی، 13 درصد سهم صادرات ایران را به خود اختصاص داده است.
«سعید محمدزاده» افزود: پس از اجرای برجام، حجم مبادلات تجاری ایران و آلمان در سال گذشته میلادی به 9 میلیارد 200 میلیون یورو رسید.
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در برنامه ششم توسعه از سال 2016 تا 2021 باید سهم راه آهن در حمل بار از 12 درصد به 30 درصد و در حمل مسافر از 10 درصد به 20 درصد افزایش یابد.
اکنون طول راه آهن در کشور به بیش از 11 هزار کیلومتر رسیده است و دولت نظر دارد در افق چشم انداز توسعه طول خط آهن کشور را به 25 هزار کیلومتر برساند. سهم ریل در جابجایی کالا در بندرهای کشور نیز کمتر از 10 درصد است و باید به 45 درصد افزایش یابد.
آنگونه که نهم آبان ماه مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در حاشیه نشست پنج جانبه راه آهن جمهوری اسلامی ایران، جمهوری آذربایجان، لهستان، گرجستان و اوکراین اعلام کرد با راه اندازی راهگذرهای شمال-جنوب و جنوب-غرب سالیانه تا 2میلیارد دلار درآمد ارزی برای کشور حاصل می شود.

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام *1108*1070*1961*
خبرنگار: ایرج منصوری* انتشار: مریم مسعود

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۹۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ کاهش سهم حمل ونقل ریلی در سفرهای نوروزی

تین نیوز

نماینده وزارت راه و شهرسازی در ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، جزئیات و آمارهایی از ناوگان حمل ونقل جاده ای، ریلی، هوایی و دریایی را اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز، ذاکری، نماینده وزارت راه و شهرسازی کاهش جابه‌جایی با ناوگان عمومی را از ۲۴ اسفند تا ۱۷ فروردین‌ماه، یک درصد اعلام کرد و افزود:‌ بیشترین کاهش جابه‌جایی‌ها به ناوگان ریلی با ۱۵ درصد رشد منفی مربوط بود، درحالی‌که سفرهای هوایی ۳۰ درصد رشد داشت و بیشترین جابه‌جایی هم به فرودگاه امام خمینی (ره) تعلق داشت.

سفر با ناوگان دریایی نیز نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته یک درصد کاهش داشت و در تردد جاده‌ای، ورود و خروج بین استان‌ها تغییر چندانی اتفاق نیفتاد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ◄ وصف شرایط فعلی حمل و نقل ریلی و شرکت راه آهن در قالب یک شعر
  • ◄ زیان دهی راه آهن به دلیل ضعف مدیریت و کهنه بودن ناوگان ریلی
  • شرکت فرودگاه‌ ها: تکذیب ایجاد منطقه پرواز ممنوع در آسمان غرب کشور
  • ایجاد منطقه پرواز ممنوع در آسمان غرب کشور تکذیب شد
  • واگذاری نزدیک به ۵ هزار فقره انشعاب آب و فاضلاب در شهرستان خوی
  • ◄ کاهش سهم حمل ونقل ریلی در سفرهای نوروزی
  • افزایش سرعت تجارت با همکاری شرکت حمل و نقل کشتیرانی و راه آهن
  • ◄ چالش های تنظیم گری در حمل و نقل ریلی/ آیا راه آهن می تواند تنظیم گر حمل و نقل ریلی باشد؟
  • نوسازی و به‌روزرسانی ابزارهای اطلاع‌رسانی عرصه ناژوان در نوروز ۱۴۰۳
  • راه‌اندازی «مرکز ملی آفرینش فناوری‌های کوانتومی» در آینده نزدیک