Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-18@03:49:05 GMT

افزایش تقاضای نفت در سال آینده

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۰۰۲۷۹

سازمان کشورهای صادر کننده نفت، پیش بینی کرد تقاضا برای نفت این سازمان در سال 2018 افزایش خواهد یافت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری رویترز، سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) روز دوشنبه پیش بینی کرد، تقاضا برای نفت این سازمان در سال 2018 افزایش یابد و اعلام کرد، توافقی که برای کاهش تولید با تولید کنندگان نفت غیرعضو اوپک به دست آمده است، مازاد ذخایر نفت جهان را کاهش خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب شکاف بین عرضه و تقاضا در بازار جهانی نفت در سال آینده به میزان بیشتری کاهش خواهد یافت.
اوپک در گزارش ماهانه خود اعلام کرد جهان در سال آینده به طور میانگین به 33 میلیون و 420 هزار بشکه در روز نفت این سازمان نیاز خواهد داشت که 360 هزار بشکه در روز از پیش بینی های قبلی این سازمان بیشتر است.
اوپک که 14 عضو دارد همچنین اعلام کرد، تولید نفت خام این سازمان در ماه اکتبر 32 میلیون و 590 هزار بشکه در روز بود که حدود 150 هزار بشکه در روز از میزان تولید نفت این سازمان در ماه سپتامبر کمتر است. این رقم پایین تر از تقاضای پیش بینی شده برای نفت اوپک در سال 2018 است. بر اساس گزارش اوپک، در صورتی که اوپک به تولید نفت به اندازه ماه اکتبر ادامه دهد، بازار جهانی نفت در سال آینده با کمبود عرضه مواجه خواهد شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۰۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمایل اوپک برای عضویت جمهوری نامیبیا

یکی از مقام‌های صنعتی آفریقا از تمایل ائتلاف سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و تولیدکنندگان غیرعضو (اوپک‌پلاس) برای جذب نامیبیا به‌عنوان عضو جدید خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک مقام صنعتی آفریقا و منابع صنعتی اعلام کردند ائتلاف اوپک‌پلاس تمایل دارد نامیبیا به‌عنوان عضو جدید به این ائتلاف بپیوندد، زیرا این کشور آفریقای غربی در دهه‌های آینده می‌تواند به چهارمین تولیدکننده بزرگ آفریقا بدل شود.

توتال انرژی و شل در سال‌های اخیر حدود ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون بشکه ذخیره نفتی کشف کرده‌اند که به این‌ ترتیب زمینه برنامه‌ریزی جمهوری نامبیا برای آغاز برداشت از این ذخایر از حدود سال ۲۰۳۰ میلادی فراهم شده است.

به گفته منابع، تمرکز اولیه اوپک‌پلاس این است که جمهوری نامیبیا به منشور همکاری این ائتلاف بپیوندد، برزیل هم در ماه ژانویه سال 2024 میلادی به این منشور پیوست.

ان‌جی آیوک، مدیر اجرایی اتاق انرژی آفریقا که در تسهیل مذاکرات بین دو طرف حاضر بوده است، گفت: اوپک و ائتلاف اوپک‌پلاس خواهان عضویت نامیبیا هستند.

هیثم الغیص، دبیرکل اوپک در ماه فوریه، بدون نام بردن از کشوری اعلام کرد که اوپک در حال مذاکره با چند کشور برای پیوستن به منشور اوپک‌پلاس است.

اوپک در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرد که الغیص و تام آلویندو، وزیر معادن و انرژی نامیبیا، در جریان کنفرانسی در نیجریه دیدار کردند که در این مذاکرات چشم‌انداز همکاری اوپک و نامیبیا زیر چتر منشور همکاری مطرح شده است.

دیگر خبرها

  • دمای هوا در اردبیل افزایش می‌یابد
  • تمایل اوپک برای عضویت جمهوری نامیبیا
  • اعلام وصول تقاضای اعمال اصل ۸۵ در طرح یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی
  • توسعه کشت دانه‌های روغنی و حبوبات در لرستان
  • افزایش ۲۵ درصدی تولید توت‌فرنگی در مازندران
  • نفت ۱۰۰ دلاری؛ دور یا نزدیک؟
  • قزاقستان تخطی از سهمیه تولید در اوپک‌پلاس را جبران می‌کند
  • افزایش ۸ درصدی تولید آبزیان/ رهاسازی ۵۰۰ ملیون قطعه بچه ماهی
  • تقاضای جهانی فولاد دستخوش تغییر شد
  • افت رشد تقاضای جهانی طلای سیاه