Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،جلسه هم‌اندیشی پیرامون طرح‌های اولویت‌دار مناطق محروم شرق اصفهان امروز در راستای محرومیت‌زدایی، مردم‌یاری و اشتغال‌زایی و با حضور مسؤولان مربوطه برگزار شد.

فریبرز امیری معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری اصفهان در این جلسه گفت: طرح‌های خرد، متوسط و کلان بر اساس داده‌های موجود در شهرستان اصفهان باید بررسی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پروژه‌های شرق اصفهان با 3 هزار و 290 میلیارد تومان اعتبار مستلزم تأمین منابع آبی است.

احسان‌اله رضاپور مسؤول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب‌الزمان(عج) در این نشست اظهار کرد: 15 میلیارد تومان تسهیلات برای تحقق مبانی اقتصاد مقاومتی در شرق اصفهان اختصاص پیدا کرده است.

محسن دانشور مدیر کشاورزی و منابع طبیعی سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب‌الزمان(عج) نیز در این نشست تصریح کرد: برای اجرای طرح‌های عام‌المنفعه، 12 میلیارد تومان اعتبار از طرف سپاه صاحب‌الزمان(عج) برای محرومیت‌زدایی شرق اصفهان اختصاص داده شده است.

وی افزود: طرح‌های شرق اصفهان نیازمند 3 هزار و 290 میلیارد تومان اعتبار است، طرح‌های جدید در حوزه کشاورزی باید به سمتی هدایت شود که کمتر نیاز به منابع آبی وجود داشته باشد.

مدیر کشاورزی و منابع طبیعی سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب‌الزمان(عج) بیان کرد: یکی از رسالت‌های بسیج سازندگی کمک به دولت برای اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه در مناطق مختلف است؛ بخشی از مناطق شرق اصفهان فاقد تصفیه‌خانه و پساب فاضلاب است.

سید ابوالفضل موسوی معاون امور فنی عمرانی فرمانداری اصفهان در ادامه خاطرنشان کرد: طرح‌های فاضلاب شرق اصفهان هم اشتغال‌زاست و هم مشکلات مردم این منطقه را برای کشاورزی حل خواهد کرد.

وی عنوان داشت: 489 پروژه با 90 میلیارد تومان اعتبار در سطح شهرستان اصفهان وجود دارد که بالغ بر 85 درصد این پروژه‌ها از 6 سال گذشته باقی مانده است.

معاون امور فنی عمرانی فرمانداری اصفهان تأکید کرد: بسیاری از پروژه‌های عمرانی شهرستان اصفهان نیمه‌کاره باقی مانده است که باید هرچه سریع‌تر تکمیل شود؛ همچنین بسیاری از کارخانجات نیز رو به تعطیلی است که باید از تعطیلی آن‌ها جلوگیری کرد.

وی اظهار داشت: برای اجرای طرح فاضلاب اژیه و هرند اعتبار اختصاص یافته که اگر این پروژه اجرا شود، بسیاری از مشکلات مردم این بخش‌ها حل و فصل خواهد شد.

احمدرضا صادقی مدیرکل جهاد کشاورزی استان اصفهان در این جلسه اذعان کرد: شرق اصفهان یک منطقه کشاورزی است که تصمیمات اتخاذ شده برای این منطقه باید مرتبط با بخش کشاورزی باشد.

وی افزود: منابع آبی در شهرستان مثل سال‌های گذشته در اختیار ما نیست و بارگذاری رودخانه زاینده‌رود به 400 میلیون متر مکعب رسیده است؛ آب به شرایط سابق بازنمی‌گردد و باید خود را با شرایط کم‌آبی وقف دهیم.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: کشاورزان اصفهانی نحوه صرفه‌جویی از آب را رعایت می‌کنند و شهرستان اصفهان 60 درصد گندم تولیدی استان را تأمین کرده است؛ باید برای شرق اصفهان فکری جامع و کامل بشود.

وی عنوان داشت: باید برای تکمیل ظرفیت دامداری‌های سنتی، ایجاد دامداری‌های جدید و توسعه آبزی‌پروری در شرق اصفهان اقدامات لازم صورت گیرد.

صادقی خاطرنشان کرد: ساماندهی 250 واحد پرورش ماهی در شرق اصفهان که فاقد مجوزهای لازم هستند در دستور کار قرار دارد؛ پتانسیل شهرستان اصفهان برای تولید پسته 2 تن است که باید این ظرفیت افزایش یابد.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: یکی از معضلات اصلی ما در شرق استان اصفهان موضوع اشتغال است که باید برطرف شود.

 

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۰۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تحقق منابع تقویت بنیه دفاعی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی دیوان محاسبات کشور، سید احمدرضا دستغیب در جلسه شورای معاونین این نهاد نظارتی، پاسخ جمهوری اسلامی ایران به تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی را مقتدرانه توصیف کرد و اظهار داشت: پس از اقدام قاطعانه نیرو‌های مسلح کشورمان دنیا وارد یک مرحله خاص و جدید شده و امروز چشم امید تمام ملت‌های آزاده به ایران است. در این حوزه هم، بار سنگینی روی دوش نیرو‌های مسلح ما نیز قرار دارد، بر همین اساس همه باید کمک کنند تا بنیه دفاعی کشور بیش از پیش تقویت شود و یکی از راهکار‌های این مهم نیز تحقق منابع مرتبط با این موضوع است. دستغیب در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم اهتمام تمام دستگاه‌های اجرایی برای عملیاتی شدن شعار سال تاکید کرد و افزود: دیوان محاسبات می‌تواند با تنظیم گری، هدایت و ارائه راهکار به مجموعه‌های مختلف نقش آفرینی ویژه‌ای در حوزه تحقق شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" داشته باشد. وی بیان کرد: متاسفانه برخی دستگاه‌ها تبدیل به بنگاه‌دار در کشور شده‌اند و همین موضوع سبب شده تا نقش مردم در اقتصاد و جهش تولید کمرنگ شود بر همین اساس باید با واگذاری واقعی بنگاه‌ها به مردم، یک گام اساسی در جهت تحقق شعار سال برداشت. رئیس کل دیوان محاسبات با بیان اینکه شفافیت در حوزه‌های مختلف باید افزایش یابد افزود: یکی از دلایلی که بخش خصوصی رغبتی برای مشارکت در بسیاری از بخش‌ها از خود نشان نمی‌دهد به خاطر واقعی نبودن قیمت‌ها است، در این حوزه نیز دستگاه‌های متولی باید اقدامات لازم را برای واقعی شدن قیمت‌ها انجام دهند.

دیگر خبرها

  • برای تأمین منابع مالی افق نوینی لازم است
  • اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد
  • اجرای شبکه آبیاری تا پایان سال در۶۰ هزارهکتار اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی
  • ضرورت استفاده از پسماند کشاورزی برای جلوگیری از فشار کمتر به مراتع همدان
  • استان سمنان تشنه است/ ضرورت اهتمام مسوولان در رفع مشکلات مردم
  • ضرورت تأمین اعتبار بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی تبریز
  • ضرورت مصرف بهینه و جلوگیری از هدر رفت منابع آب موجود شفت
  • ١٠ هزار مگاوات از بار شبکه برق در تابستان ١٤٠٢ با کنتور‌های هوشمند مدیریت شد
  • ضرورت تحقق منابع تقویت بنیه دفاعی
  • هوشمند سازی 13 گله شتر استان یزد